¤¤ Turbo-bike Meet 200 ?? ¤¤

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Kurgan skrev:
Vi satsar på vårt eget event med MASSOR av körning för alla i stället. :tummenupp

//Kurgan
Det där röstar jag för :tummenupp Bättre med eget event och få köra mycket utan att behöva blanda sig med med andra och behöva anpassa sig efter dem, tycker jag. Lägger gärna lite extra kosing för att få det så :)
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Är det igentligen lönt med tidtagning på en oklistrad bana? Jag tror det är bäst att välja: Antingen kör man på en riktig strip med allt som hör till (läkare och allt) eller så träffas man bara och kör lite "streetrace". Handstart och först i mål vinner.
Vill ni få tider på era hojar så kör nån Onsdag på en riktig strip istället.
Det går ifs att hyra banan i Malmö en helg men det är ju lite långt att åka för många..
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
jojje1963 skrev:
Är det igentligen lönt med tidtagning på en oklistrad bana? Jag tror det är bäst att välja: Antingen kör man på en riktig strip med allt som hör till (läkare och allt) eller så träffas man bara och kör lite "streetrace". Handstart och först i mål vinner.
Vill ni få tider på era hojar så kör nån Onsdag på en riktig strip istället.
Det går ifs att hyra banan i Malmö en helg men det är ju lite långt att åka för många..

Jag röstar för Jojjes handstartsmodell, okomplicerat och brak kul.
Roligare för en ev publik också då hoj kör mot hoj än att blanda in en massa tidtagning.
Gummirök, bensinånger, vrålande motorer och svarta sträck går även hem hos den oinvigde.
Tidtagning går bort :D
Det behöver inte bli så jävla "stort", räcker med massor av hojjar och glad publik :tummenupp
 
Last edited:

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
krille krokodil skrev:
Jag röstar för Jojjes handstartsmodell, okomplicerat och brak kul.
Roligare för en ev publik också då hoj kör mot hoj än att blanda in en massa tidtagning.
Gummirök, bensinånger, vrålande motorer och svarta sträck går även hem hos den oinvigde.
Tidtagning går bort :D
Det behöver inte bli så jävla "stort", räcker med massor av hojjar och glad publik :tummenupp
:tummenupp
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
Fan Kurgan!
Du är en klippa!

Tur att det finns räddare i nöden!
Började bli lite skakis om att aldrig igen kunna skriva ett inlägg då jag märker att tiden är knapp och timmarna för få att arangera!

Jag åker/kommer när som, hur som, med vilken tidtagning som helst. Trots att jag kommer komma sist i alla heat!!! HAHA!

Jojje och brinken...
Vaffaaaan!
Oklistrad bana hit och dit!? Det ska ju bara vara kul. Majoriteten har ju ALDRIG kört 402 meter med tidtagning (Däribland jag) och det vore en kul grej. Funkar ju med en walkytalky och nån som står och vinkar av med två tidtagarur vid mållinjen, och en penna och några A4-papper... Och någon som är J*VLIGT duktig på att stega upp 402 meter... HAHA

Aja kort å gott...
I'll be there!

Tack Anders (Kurgan)!
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
1. Totte
2. Webspy
3. Fürstenhoff
4. MEkman
5. Jojje 1963
6. hayabusaking
7. Thomas
8. R1 T
9. svinkallt
10. lahi
11. smen
12. TurboVmax
13. Mrblue9r
14. CHIPPEN_no1
15. AndersBrink
16. Peter Andersson.
17. Peter N. (Hayabusaturbo)
18. PÄR-EVE
19. Mr. E
20. Tohlzen
21. bobcat
22. Madmagnus
23. CPMS
24. Kurgan
25. RG500-Johannes
26. Eastman
27. Färnbo
28. Turbo....
29. Ynve
30. Jas -95 ???
31. Turbo-lover
32. Heliac
33. grön-x
34. 1000R
35. Crille
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
1. Totte
2. Webspy
3. Fürstenhoff
4. MEkman
5. Jojje 1963
6. hayabusaking
7. Thomas
8. R1 T
9. svinkallt
10. lahi
11. smen
12. TurboVmax
13. Mrblue9r
14. CHIPPEN_no1
15. AndersBrink
16. Peter Andersson.
17. Peter N. (Hayabusaturbo)
18. PÄR-EVE
19. Mr. E
20. Tohlzen
21. bobcat
22. Madmagnus
23. CPMS
24. Kurgan
25. RG500-Johannes
26. Eastman
27. Färnbo
28. Turbo....
29. Ynve
30. Jas -95 ???
31. Turbo-lover
32. Heliac
33. grön-x
34. 1000R
35. Crille
36. A©
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Kurgan skrev:
¤¤ TURBO-BIKE MEET 2006 ¤¤

Totte och jag träffades i början av månaden för att gå vidare med planeringen av Turbo-Bike meet 2006. Eftersom Totte just nu är otroligt upptagen med att få fart på sitt företag (www.fonsterleverantoren.se), kommer jag att vara den som till största del drar detta vidare.

Ett event som detta kan arrangeras med 2 olika målsättningar, ett litet kompis/förenings event eller ett stort publikt event. Det är VÄLDIGT stor skillnad på dessa ur myndigheternas synvinkel.

Ett KOMPIS/FÖRENINGS event ställer egentligen inga andra krav än att man sköter sig enligt banuthyrarens regler. Motorcyklar, körning och försäkring är var och ens ansvar, precis som vid körning i trafiken. Det finns i lagens mening ingen ansvarig arrangör. En kompiskörning består typiskt av ca 50-60 deltagare.

Ett stort PUBLIKT event ställer MÅNGA och STORA krav på arrangören. Några exempel är: Miljöprövning måste göras av kommunen och berörda instanser, Polistillstånd måste sökas där storleken på arrangemnaget måste anges, arrangemanget måste gå via Svemo, samtliga förare måste ha av Svemo godkänd tävlingslicens, Kommunen har också en massa andra krav såsom: ett visst antal bajamajor/antal åskådare, personal för än det ena etc. Försäkrings biten är dessutom ingen liten fråga, arrangören är personligt ansvarig för allt som går åt h-vete!

Vi vill därför satsa på ett (enligt vår fina svenska lag) mindre ”kompis event” då detta är första gången. Det viktigaste tycker vi är att det blir av, att alla får köra ordentligt samt att vi träffas å har kul.

Vårt förslag till upplägg:
- Körning både lördag och söndag, träning lördag å en liten stege på söndag.
- Vi bor i Strängnäs över natten och arrangerar nå’t kul där på kvällen.

Förslag på datum = 17/18 Juni eller 1-2 Juli.

Tidtagningsutrustning med julgran – Har ej lyckats hitta någon till en rimlig hyra. Behöver hjälp av er här på forumet. Har ni några kontakter eller kan fixa detta, skicka ett PM.

Bana = Malmby Fairground http://www.malmby-fairground.se/malmby/
Banan ligger ca 3 mil utanför Södertälje och ca 1 mil utanför Strängnäs. Banan är ett före detta militärt flyfält. Banan består egentligen av två delar som hyrs separat. Mitt på raksträckan går en allmän väg. Varje del har en raksträcka som är längre än en kilometer. Vi bör vara hyfsat snabba på att bestämma datum.

Nästa steg
1. Bestämma om eventet skall vara en eller 2 dagar.
2. Bestämma datum

Ni som anmält er, rösta! Kom med synpunkter!
OBS! Är endast intresserad av synpunkter från de som är anmälda samt har turbo hoj!
Försök också att locka med er fler turbo hojar

Frågor såsom press, säkerhet, käk, filmning etc tar vi senare.

//Kurgan

klokrent om det blir Malmby då har jag hemma bana :) skulle va jävligt kul och grilla och snacka turbo o sänka några kalla på kvällen med!
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Finns det någon "lista" som man kan skriva upp sig på för att få mer info sen när det börjar dra ihop sig?

Det blir som publik för min del visserligen.
 

Kurgan

Gillar att ge järnet!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Rejs Hoj
CHIPPEN_no1 skrev:
klokrent om det blir Malmby då har jag hemma bana :) skulle va jävligt kul och grilla och snacka turbo o sänka några kalla på kvällen med!

Klart du skall vara med!! :yoparty
Klart du skall skriva upp dig på listan!!! :tummenupp

Bor man ett stenkast från banan, kör turbohoj å INTE kommer :fatta! då måste vi nog alla komma å provburna lite på din gräsmatta.
Seså gör vad du måste nu!

//Kurgan
 

Kurgan

Gillar att ge järnet!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Rejs Hoj
¤¤ Turbo-bike Meet 2006 ¤¤

:banana :banana Äntligen, Äntligen - Turbo-Bike Meet helgen är bokad!!! :banana :banana

Datum = 10-11 Juni (5-6 augusti tyvärr bokat av Supermotard serien)
Plats = Malmbybanan utanför Södertälje/Strängnäs (södra delan av banan, http://www.malmby-fairground.se/malmby/)

Boende = Vi bor på Ulvhälls herrgård utanför Strängnäs (http://www.ulvhall.se/)
Det som kommer att ingå i "paketet" för boendet är:
1. Hotellrum natten lördag-söndag
2. Lunch på banan både lördag coh söndag
3. Middag med grillning på lördag kväll (Ölen står du själv för)
4. Frukost på söndag morgon
5. Ett antal timmar med snack om turbohojar, skryt å ljug med antal hästkrafter (som finns där men har bara inte hunnit bänka ännu....) å allmänt sån't som alla andra än vi inte tycker är intressant.....

Har också bokat att ca 30 hojar kan låsas in över natten. Självklart går dessa till de som först betalar!!!

Pris och Betalningssätt - Kommer snart. Jagar fortfarande runt efter en enkel tidtagnings utrustning + en laser pistol för å mäta toppfart :gnissla
Det skall tydligen finnas en hyffsat enkel tidtagnings utrustning i Mora trakten. Någon som känner till vem som har den??? PM mig i så fall

Ungefärligt pris ~ Priset är VÄLDIGT beroende av hur många som kommer men räkna med runt 2000-2300kr/person där banhyra, boende och mat ingår enligt ovan. :tummenupp

Vi som inte kör turbohoj men vill vara med ändå! Vad kostar det att bara delta på t,ex. middan ? Skall kolla upp

//Kurgan
 
Last edited:

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Då kör jag tyvärr SM i Malmö, kanske nästa år då...
Ha så kul och filma allt!
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Kommer bli grymt kul! övernattning känns dok lite överflödigt för mig då jag har närmare hem än till ulfhällsherrgård... ;)

här skall BRASSAS satan :)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Kurgan skrev:
Det som kommer att ingå i "paketet" för boendet är:
1. Hotellrum natten lördag-söndag
2. Lunch på banan både lördag coh söndag
3. Middag med grillning på lördag kväll (Ölen står du själv för)
4. Ett antal timmar med snack om turbohojar, skryt å ljug med antal hästkrafter (som finns där men har bara inte hunnit bänka ännu....) å allmänt sån't som alla andra än vi inte tycker är intressant.....

Har också bokat att ca 30 hojar kan låsas in över natten. Självklart går dessa till de som först betalar!!!

Kanonpaket! :tummenupp Då klarar man sig hela helgen! Mat är gott... Ska försöka skrapa ihop kosingen tillräckligt snabbt för att få hojen inlåst också... Dessutom har jag 50 mil dit, men det tar man ju på runt 3 timmar. Motorväg nästan hela vägen. Hoppas här är någon skåning som vill samköra, men det löser sig säkert!

Kurgan skrev:
en laser pistol för å mäta toppfart :gnissla
Laserpistol kan ju vara ganska kul :) Eftersom jag inte är någon ninja på att starta ordentligt (kör väl 13-sekundersrepor på 402... eller, nja, vi får se) så blir det säkert kul att brassa på ordentligt på rakan istället! Körde den mot varvstoppet på 5:an i höstas, och räknar man på det så ska det motsvara runt 340, men nu kan man iaf få reda på om beräkningarna stämmer :yoparty Och nu blir den ju svart också, så då går den väl ännu fortare?
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Det här låter riktigt trevligt! Hoppas nu att det blir bra uppslutning och bra väder så vi kan "Gasa helvete"
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Kan eventuellt fixa inlåsning till er som inte får plats bland dom 30, några kilometer bort. om intresse finns...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top