Hojar i STCC eller inte 2006?

Status
Ej öppen för fler svar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Steny skrev:
Jag tycker att det är märkligt att du som representerar Veidec officiellt drar igång en debatt mot SVEMO nu om detta ämne på ett internet forumf ör att vända förarna mot sitt förbund. Det kan inte vara att hjälpa förarna.

Som jag trodde alltså, Veidec kör lika fult som förra året.....
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Steny skrev:
Jag tycker att det är märkligt att du som representerar Veidec officiellt drar igång en debatt mot SVEMO nu om detta ämne på ett internet forumf ör att vända förarna mot sitt förbund.
Instämmer till fullo!
 

TriggerTrash

TriggerTrash
Gick med
15 Apr 2005
Ort
UDDEVALLA
Hoj
Grannens Flamesdakota
Steny skrev:
Anledningen till att statusen backade var inte bara 600 cc, anledningen stavas pengar INTE kubik hade Veidec eller någonanna tagit över sponsor platsen hade statusen legat kvar Pengar styr. Jtcc fick in flera klassponsorer och då får dom utrymme. Volvo /renault betalar för att 5 formel renault bilar skall vara med och tävla då finns dom på plats och tar bantid. 600cc var inte bara Skölds val flera arrangörer vill också ha 600cc INTE 1000.

Jag tycker att det är märkligt att du som representerar Veidec officiellt drar igång en debatt mot SVEMO nu om detta ämne på ett internet forumf ör att vända förarna mot sitt förbund. Det kan inte vara att hjälpa förarna.

Dom flesta företagen lägger sina budgetar nu vad ska jag säga att vi ska köra? Istället försöker man igen i sista minuten dra igång samma cirkus som förra året.

Varför inte jobba för 2007 redan nu istället om man vill ha med MC och ta 600 cc 2006.

Ang att klassen tappade förare det var tråkigt många profiler försvann och nya kom till. Har det inte alltid varit så? Hur länge ska Linden sörjas, Cralle, Kent Andersson? Med rätt profilering bla från dig så är Freddy Micke, Filip osv lika stora profiler nästa år.

Jag skriver inte på det här forumet som en representant för Veidec. Punkt!Föhoppningsvis är det tillåtet med personliga reflektioner över man tycker är bra eller dåliga beslut. Läs mina inlägg så ser du att debatten inte är mot Svemo utan FÖR MC-sporten och dess utveckling. Har varit intresserad och involverad i svensk roadracing sen 15 år tillbaka och borde ha snappat upp någonting på vägen. Har också gjort vad jag kunnat för att hojåkarna skall synas så mycket som möjligt. Om arrangörerna var för 600cc så var ju den stora anledningen av förklarliga skäl att värna om sina egna serier.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
http://www.svemo.se/forum-threads.php?forum=6


"Välkommen till Svemo.se's forum!
SVEMO har skapat detta forum för att bli bättre på att ”lyssna av” åsikter och synpunkter från alla engagerade ledare och förare.

Vi har valt att inte ”filtrera” inläggen innan de läggs på sidan vilket innebär att vi överlämnar till er användare att själva formulera er på sådant sätt att vi får en debatt som hålls ren från förtal och påhopp på personer eller grupper på ett sätt som strider mot svensk lag......"


Kanske finns en SVEMO representant på deras egna forum.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hur kan ni hoppa på Veidec helt plötsligt? Även om han är från Veidec. Han har knappast skapat tråden MOT Svemo? Utan för att skapa en diskussion om nästa år.

Genom att säga att han ÄR emot Svemo, och att Veidec "kör lika fult som förra året" (vad gjordes det för fult då?) är nog att ta i... bara för att de undersöker vad intresset är. Är det fult att rådfråga förare vad de vill ha? De skapar sig ju förstås en uppfattning, och den enda uppfattning han just nu fått är att förarna är osams om vad det ska bli nästa år, för att ingen går ut med något officiellt.

Hotfulla inställningar kan ni ju skita i att visa. Försök diskutera istället.
 

TriggerTrash

TriggerTrash
Gick med
15 Apr 2005
Ort
UDDEVALLA
Hoj
Grannens Flamesdakota
sandstream skrev:
Där var det livat värre :hihi

@TriggerTrash: Kanske dags att kliva ur garderoben och berätta vem du är?

Mina åsikter är mina egna personliga och i passet står det.......... TriggerTrash...... nämen.........
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
sandstream skrev:
Hade jag suttit i ledningen för ett förbund/en sektion inom något och visste att medlemmarna fanns på ett visst forum så hade jag tittat in där då och då för att pejla läget och kanske delta i en och annan diskussion.

...


Dom största frågorna brukar diskuteras på Lunarstorm. Där finns alla politiker och diskuterar och hör vad folk i sverige vill?

På ett forum kan man gömma sig bakom ett nick och låtsas vara nån annan än man är. Denna tråd är kanske ännu bara ett bra dåligt exempel. Blir mest pajkastning i sandlådan till slut. Finns ju från första inlägget absolut inga riktade frågor som har för avsikt att ge den som läser färdiga svar på vad man borde tycka om vissa? :rolleyes:
 

TriggerTrash

TriggerTrash
Gick med
15 Apr 2005
Ort
UDDEVALLA
Hoj
Grannens Flamesdakota
Axxexs skrev:
....Finns ju från första inlägget absolut inga riktade frågor som har för avsikt att ge den som läser färdiga svar på vad man borde tycka om vissa? :rolleyes:

Efterlyste i det första inlägget info om det fanns någon som hade koll på vilka disskusioner som förts/fördes med tex Svemo. Att Sköld blir omnämnd är oundvikligt då roadracingutskottets "ordförande" är just Sköld. Tyvärr har inte någon svarat med fakta vilket är lite synd. Vet helt enkelt inte MC-förarna hur och varför förbundet agerar som de gör?

Är det någon som kan redogöra för hur man går till väga för att göra sin stämma hörd fullt ut inom det egna förbundet?
 

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
Dom största frågorna brukar diskuteras på Lunarstorm. Där finns alla politiker och diskuterar och hör vad folk i sverige vill?
Jag trodde du förstod att jag menade tex Svemo och dess RR-sektion som är relativt liten med få medlemmar.
Har man tiotusentals medlemmar, som Göran har, så blir det lite svårare men han har å andra sidan rätt bra kanaler att nå ut till folket med.
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Om Rickard Pålsson som numera äger cirkusen vill ha en mc klass i stcc, då blir det väl så. Vem kan hindra honom ? svemo kan kanske säga nej till sm-status, men han kan ju fortfarande köra en mc-klass om han vill.

Sen om han vill ha 600 eller 1000 eller ngt annat är väl upp till honom?
Det är också upp till rickard om han vill tillfredställa sin egen vilja eller förarnas
Om rickard själv vill att förarna som planerar att delta i hans serie ska bestämma vilken klass som ska köras, då får han ta reda på det.

Visst är det kul att spekulera själv, och alla här vill olika, men vem avgör? - Rickard såklart. Vill han höra våra åsikter så kan han ju ta reda på det... :tummenupp
 

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
1100 F, och en trave smått
Det glöms bort en viktig bit här. Tungt väger alla arrangörers åsikter. Alltså dom som driver runt en tävling åt STCC. Det går åt någonstans mellan 3-400 pers. Plockar man bort dom stora klasserna från SM/SO finns det inte underlag för våra klubbar att fortsätta driva sina banor. Och nej, det räcker inte att arrangera enbart STCC:s tävlingar och gå runt. Man måste också dra in en del stålar på SM/SO för att inte slå igen.
För ett antal år sedan fanns en sponsor som ville köra en HD-klass i STCC, och man hade stålarna som behövdes. På samma sätt som t.ex. Renault finansierar en "handfull" bilar i STCC. Dom Svenska arrangörerna/klubbarna sa blankt nej.
Det är en jäkla massa att ta hänsyn till och det är inte helt lätt att fatta beslut så alla blir nöjda. Jag tror att alla skulle bli mer förtjänta av att komma med mer positiva lösningar och ideér. Vi v är ju rörande överens om att vi vill ha bra racing i Sverige, och det gärna för alla.
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
fezt skrev:
Om Rickard Pålsson som numera äger cirkusen vill ha en mc klass i stcc, då blir det väl så. Vem kan hindra honom ? svemo kan kanske säga nej till sm-status, men han kan ju fortfarande köra en mc-klass om han vill.

Sen om han vill ha 600 eller 1000 eller ngt annat är väl upp till honom?
Det är också upp till rickard om han vill tillfredställa sin egen vilja eller förarnas
Om rickard själv vill att förarna som planerar att delta i hans serie ska bestämma vilken klass som ska köras, då får han ta reda på det.

Visst är det kul att spekulera själv, och alla här vill olika, men vem avgör? - Rickard såklart. Vill han höra våra åsikter så kan han ju ta reda på det... :tummenupp


Funkar inte riktigt så. ALLA tävlingar med mc ska godkännas av Svemo, skulle Pålsson dra igång en "svartserie" och förare väljer att köra där så kan dom förarna bli "svartlistade/bannlysta" bland annat indragen eller ej bli tilldelad EM-licens. Detta har jag fått höra av en annan förare som själv pratat med Sköld....
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Mrlind skrev:
Funkar inte riktigt så. ALLA tävlingar med mc ska godkännas av Svemo, skulle Pålsson dra igång en "svartserie" och förare väljer att köra där så kan dom förarna bli "svartlistade/bannlysta" bland annat indragen eller ej bli tilldelad EM-licens. Detta har jag fått höra av en annan förare som själv pratat med Sköld....
Ok...... fel av mig då. Men varför ska Svemo säga nej ? De borde väl gilla ett bra mc-arrangemang som sprider sporten hoa allmänheten ? :va

För övrigt såg jag en bild på dig idag hos en av dina sponsorer... :tummenupp
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
fezt skrev:
Ok...... fel av mig då. Men varför ska Svemo säga nej ? De borde väl gilla ett bra mc-arrangemang som sprider sporten hoa allmänheten ? :va

För övrigt såg jag en bild på dig idag hos en av dina sponsorer... :tummenupp

Sköld är svemo, sköld säger nej.

Jasså posörbild, vem av ALLA FETA SPONSORER var det??
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Mrlind skrev:
Funkar inte riktigt så. ALLA tävlingar med mc ska godkännas av Svemo, skulle Pålsson dra igång en "svartserie" och förare väljer att köra där så kan dom förarna bli "svartlistade/bannlysta" bland annat indragen eller ej bli tilldelad EM-licens. Detta har jag fått höra av en annan förare som själv pratat med Sköld....

Detta är inte ett problem. Du kan köra på norsk licens eller litauisk licens eller tom turkisk för den delen. Den enda förloraren är då Svemo som går miste om ca 100 000:- i licensintäkter.
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Strider skrev:
Detta är inte ett problem. Du kan köra på norsk licens eller litauisk licens eller tom turkisk för den delen. Den enda förloraren är då Svemo som går miste om ca 100 000:- i licensintäkter.

Men vad jag har hört så är det svemo som godkänner denna licens, oavsett om du kör på en madagaskisk licens eller persisk.

Enligt tony på karlskoga.
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Mrlind skrev:
Men vad jag har hört så är det svemo som godkänner denna licens, oavsett om du kör på en madagaskisk licens eller persisk.

Enligt tony på karlskoga.

Och vad skulle kunna hindra dig att bli medlem i en utomrikisk klubb? Uppfylla vilkoren för denna nations rr licens samt betala för den. Inget.

Det är bara dålig skrämselpropaganda från SVEMO.
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Strider skrev:
Och vad skulle kunna hindra dig att bli medlem i en utomrikisk klubb? Uppfylla vilkoren för denna nations rr licens samt betala för den. Inget.

Det är bara dålig skrämselpropaganda från SVEMO.


Bra fråga, kan inte ha att göra med att man är svensk medborgare? Är det som du säger så är det ju inga problem.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Din mamma.

Tråden kommer ingenvart. Stängs i väntan på att någon Svemo-representant yytryar sig i frågan.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top