Färgkoder MC lackering

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Hittar bara en enda brun färg när ja söker på standox. (vi använder den färg leverantören på jobbet) Och koden på den är iallafall: 1R. Det är en vattenbaserad metallic, men du bör ju kontrollera innan så det stämmer..
 

wawawiwa

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT-01 2005, Honda cbr 1000rr - 08 ,Triumph TT 600 - 01
Hej, är det någon som vet färgkoderna till en Yamaha MT-01 2005?
Den e ju flerfärgad..

Jag var in till en lackfirma o de ville att ja skulle fixa färgkoderna från yamaha, så ja ringde yamaha o de har inga säger de.. de sa att jag får åka till en lackfirma som kan "läsa" av färgerna o på så vis hitta rätt färg..

Är det någon vänlig själ som kanske har färgkoderna?

Måste ju finnas färgkoder, tror han på yamaha inte visste vad han pratade om..

All hjälp uppskattas :)
 

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Hej, är det någon som vet färgkoderna till en Yamaha MT-01 2005?
Den e ju flerfärgad..

Jag var in till en lackfirma o de ville att ja skulle fixa färgkoderna från yamaha, så ja ringde yamaha o de har inga säger de.. de sa att jag får åka till en lackfirma som kan "läsa" av färgerna o på så vis hitta rätt färg..

Är det någon vänlig själ som kanske har färgkoderna?

Måste ju finnas färgkoder, tror han på yamaha inte visste vad han pratade om..

All hjälp uppskattas :)

color code 961/VDVM1 and color name Deep Armor. Kanske kan va nått? :glömdet
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Tänke pulverlacka ramen på min Ducce Monster och undrar om nån kan klura fram NCS eller eventuellt RAL på "Ducati Anniversary Red". Det jag hittat är color code 473.101 (PPG), inte helt klar med vad det betyder och han som skulle hjälpa mig med lacken hade ingen nytta av det heller.
 

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Tänke pulverlacka ramen på min Ducce Monster och undrar om nån kan klura fram NCS eller eventuellt RAL på "Ducati Anniversary Red". Det jag hittat är color code 473.101 (PPG), inte helt klar med vad det betyder och han som skulle hjälpa mig med lacken hade ingen nytta av det heller.
Blir nog nästintill omöjligt att klura ut färgen i ral eller ncs, det enda du kan göra egentligen e att ta en ral eller ncs karta o leta upp bästa matchning, och utgå efter det, eller så våtlackar du ramen helt enkelt i orginal kulören, va nån som skrev på nå Ducati forum att han tyckte Ral 3002 va rätt nära, ( och det e samma röda som på SL bussarna) :fakta
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Blir nog nästintill omöjligt att klura ut färgen i ral eller ncs, det enda du kan göra egentligen e att ta en ral eller ncs karta o leta upp bästa matchning, och utgå efter det, eller så våtlackar du ramen helt enkelt i orginal kulören, va nån som skrev på nå Ducati forum att han tyckte Ral 3002 va rätt nära, ( och det e samma röda som på SL bussarna) :fakta

Inget e omöjligt... Skulle förvåna mig ordentligt om det inte finns nån som "spectrometat" och jämfört med NCS provkarta så det är otroligt långt från omöjligt, lite svårt för mig då jag inte har nån röd referensbit.

Inte skitsugen på SL-buss. Ser dom inte ut som en solblekt golf från -92?
 

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Inget e omöjligt... Skulle förvåna mig ordentligt om det inte finns nån som "spectrometat" och jämfört med NCS provkarta så det är otroligt långt från omöjligt, lite svårt för mig då jag inte har nån röd referensbit.

Inte skitsugen på SL-buss. Ser dom inte ut som en solblekt golf från -92?

Nej det e klart inget e omöjlig, men en fotospectrometer e ingen mirakelmaskin heller.. Ral 3002 e faktiskt fin när den inte är sönder tvättad,, hehe
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Nej det e klart inget e omöjlig, men en fotospectrometer e ingen mirakelmaskin heller.. Ral 3002 e faktiskt fin när den inte är sönder tvättad,, hehe

Spectometern är bra nog för mig, har inget annat rött så 100% färgmatchning är inget krav. Får koll på bussfärgen. Vad blir RAL 3002 översatt till NCS?
 

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Spectometern är bra nog för mig, har inget annat rött så 100% färgmatchning är inget krav. Får koll på bussfärgen. Vad blir RAL 3002 översatt till NCS?
. Här e vad jag hittade Ral 3002 = Ncs 2365-Y97R. En till: Ncs S2070-R men som sagt så bör du kontrollera innan. :D
 

Lankfisher46

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Finspång
Hoj
Yamaha MT09 Deep Armor
Någon lackerare som vet färgkoderna till Yamaha MT09 Deep armor och det vita strecket samt det silvriga strecket på tanken.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Fick precis lite färginfo från Öhlins, tänkte att det är bäst att bevara den för eftervärlden

För äldre Öhlins-dämpare är bronsfärgen en GM-kulör
GM 8546 Light Russet Metallic

Öhlins gula färg på fjädrar t.ex. är en standardkulör
RAL 1007 - Daffodil yellow

Guldfärgen på alu-delarna lär vara eloxerat och svår att matcha

Edit:
Svarta fjädrar är RAL9005

Öhlins ITC
Blå är RAL5015
Vit är RAL9010
 
Last edited:

kauhajoki

Ny medlem
Gick med
4 May 2015
Ort
smedjebacken
Hoj
yamaha yzf 600 thundercat 1998
hejsan jag är ute efter färgkod till min yamaha yzr 600 -98 thundercat , skulle behövt den oranga färgen för framskärmen. någon som vet hur man kolla upp det?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top