Indraget körkort, jippi!

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
6 dagar kvar på min 6 månaders indragning, det går snabbare än vad man tror!!! :banana :banana
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Bikerbitch skrev:
"Nejmen ge er nu. Min snopp ÄR störst"
Det är intressant att se att ni skryter om att ni kört för fort..
Vem har sagt att "penisavund" är förbehållet tjejjer :lol :lol :lol
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Bikerbitch skrev:
"Nejmen ge er nu. Min snopp ÄR störst"
Det är intressant att se att ni skryter om att ni kört för fort..

alla kanske inte har råd att köra på bana? :)
Kanske vore det dags att bygga en bana i stockholmstrakterna också som är öppen för allmänheten? :rolleyes:

nä vi ska åka ner till andertorp/mantor/etc etc för att köra, låter vettigt :banana :tungan
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mr_Malossi skrev:
alla kanske inte har råd att köra på bana? :)
Kanske vore det dags att bygga en bana i stockholmstrakterna också som är öppen för allmänheten? :rolleyes:
nä vi ska åka ner till andertorp/mantor/etc etc för att köra, låter vettigt :banana :tungan

Har man råd att köra sporthoj och förlora körkortet ett par gånger har man råd att köra bana.
Men jo det är helt dumt att Sthlm inte har en bana. Bara massa golfbanor överallt.
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Bikerbitch skrev:
"Nejmen ge er nu. Min snopp ÄR störst"
Det är intressant att se att ni skryter om att ni kört för fort..


Jag skröt inte om att jag har kört för fort jag sa bara att åka kommunalt i 6 månader var inte så farligt och att tiden gick snabbare än vad man trodde!!!

Skilnaden mellan mig och dom som inte har åkt fast är precis det, dom har inte åkt fast än mao polisen har inte stått där dom körde för fort...

Jag har inte fått böter överhuvudtaget på 10 år, nu stod polisen på rätt (fel) ställe vid rätt (fel) tidpunkt!!!

Kör du hoj så vrider du på rullen, blir snabbt mer än 30 km för fort och vare sig det är på motorväg eller på 50 väg så blir man av med kortet, det är alla hojåkare medvetna om och ingen gnäller för det dock vill man ha lite moralstöd från likasinnade!!!
 
Last edited:

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
sporTlovEr skrev:
Eööhh? Happy time? Hade du B-kort med, för du lär åka kommunalt el cykla/moped de 3 närmaste månaderna annars...Knappast happytime.

Haha, äh. Jag kommer flytta till stan 1 November, då ska jag cykla till jobbet iaf. Det låg o planerna, nästan bara skoj nu. ;D
Som sagt, de drog ju hela körkortet. A och B. :gnissla

T509 skrev:
6 dagar kvar på min 6 månaders indragning, det går snabbare än vad man tror!!! :banana :banana

Haha, ja.. det är ju bara vintermånaderna så jag överlever, det är mest känslan som är mest förvirrande. Kommer inte få köra bil eller något under flytten, tur att man har vänner med körkort ;D

Bikerbitch skrev:
"Nejmen ge er nu. Min snopp ÄR störst"
Det är intressant att se att ni skryter om att ni kört för fort..

Haha, skryter inte. Det är som sagt inte svårt att uppnå hastigheter fort. Det borde du veta som kör bana. Det är ju inte så att jag låg och pressade eller hade planer på att hålla den hastigheten, de tog ju mig precis när jag "toppade", släppte precis gasen.. 50 meter senare så stod de på vägen och viftade och jag tvingades nita.

T509 skrev:
Jag skröt inte om att jag har kört för fort jag sa bara att åka kommunalt i 6 månader var inte så farligt och att tiden gick snabbare än vad man trodde!!!

Skilnaden mellan mig och dom som inte har åkt fast är precis det, dom har inte åkt fast än mao polisen har inte stått där dom körde för fort...

Jag har inte fått böter överhuvudtaget på 10 år, nu stod polisen på rätt (fel) ställe vid rätt (fel) tidpunkt!!!

Kör du hoj så vrider du på rullen, blir snabbt mer än 30 km för fort och vare sig det är på motorväg eller på 50 väg så blir man av med kortet, det är alla hojåkare medvetna om och ingen gnäller för det dock vill man ha lite moralstöd från likasinnade!!!

Kom precis av luren med länsstyrelsen, den trevliga tanten sa att det kommer bli 4 månader istället för 3. Och bötern kommer utfärdas av en åklagare eftersom bötern var för stor för polisen på plats att dela ut.
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Farbrorn skrev:
Haha, ja.. det är ju bara vintermånaderna så jag överlever, det är mest känslan som är mest förvirrande. Kommer inte få köra bil eller något under flytten, tur att man har vänner med körkort ;D

Mina börjar bli smått irriterade på mig, 6 månader med "duuu, kan inte du komma o hämta mig..." börjar bli lite drygt!!!!!

Åklagaren kommer att fråga dig hur mycket du tjänar, var inte så blodigt ärlig och säg lite mindre än vad du verkligen gör!!! Jag fick böter på 5100 kr på en inkomst av 220000 kr/år, sen sa dom att dom inte har möjlighet att kolla upp det, detta var dagsböter dock.
 
Last edited:

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
T509 skrev:
Mina börjar bli smått irriterade på mig, 6 månader med "duuu, kan inte du komma o hämta mig..." börjar bli lite drygt!!!!!

Haha, jag ska repetera den frasen under dagen på jobbet så jag kan lära mig att säga det övertygande och snällt så folk gör det ;D

30 timmar kvar av körning! :rofl
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Farbrorn skrev:
Haha, tur att jag inte hade lånehojen kvar. Det var inte helt ovanligt att passera 200km/h-gränsen. Min XTZ är inte det snabbaste på planeten.



Haha, du hade tur.. jag såg dem aldrig, inte förs de flaxade med armarna dvs ;D Då var det ganska sent alltså!



Varför inte? Och förresten, skrev visst fel. Det står 107km/h på lappen sheriffen gav mig.



Jag har svårt att föreställa mig ett sådant fordon, har dessutom ont om köttbullar. Hade den gått på någon mindre korv hade det varit intressant. :(


Så länge du har ork att trampa så... ;)
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Var glad att polisen tog kortet, det är ju som bekant livsfarligt att färdas i så extremt höga farter.
 

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
KalleNorton skrev:
Var glad att polisen tog kortet, det är ju som bekant livsfarligt att färdas i så extremt höga farter.

Hahahaha

T509 skrev:
Mina börjar bli smått irriterade på mig, 6 månader med "duuu, kan inte du komma o hämta mig..." börjar bli lite drygt!!!!!

Åklagaren kommer att fråga dig hur mycket du tjänar, var inte så blodigt ärlig och säg lite mindre än vad du verkligen gör!!! Jag fick böter på 5100 kr på en inkomst av 220000 kr/år, sen sa dom att dom inte har möjlighet att kolla upp det, detta var dagsböter dock.

Det fina med det är att jag tjänar precis så mitt liv går runt just nu med räkningarna, så jag behöver inte direkt ljuga om min inkomst ;D
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Bikerbitch skrev:
Har man råd att köra sporthoj och förlora körkortet ett par gånger har man råd att köra bana.
Men jo det är helt dumt att Sthlm inte har en bana. Bara massa golfbanor överallt.

Intressant det där.. Vad kostar en säsong bankörning.
 

sandstream

Guest
Farbrorn skrev:
50 meter senare så stod de på vägen och viftade och jag tvingades nita.
Otroligt att ingen ställt den obligatoriska SH-frågan angående just detta ännu.
Men den kommer väl snart.
 

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
jag känner en kille som har en kompis som känner en annan som har kört 200 på 50 väg... :corn
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Ahh sluta klaga, i Norge hade du fått bøter på 15-20000 kronor och indraget kort i 1-2 år.....Jag bor i det sista sovjet landet fast med mycket olje pengar...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top