Indraget körkort, jippi!

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
haha, shit. Jag var inte beredd på att sheriffen skulle skutta ut på vägen framför mig med någon röd lampa och vifta som en galning.

Lite dumt var det ju trots allt att köra 103km/h på en 50-väg.

De trevliga konstaplarna sa att det rör sig om 3 månader indraget, samt ~2500 i böter. Happytime! ;D

Blir visst att ställa in bågen för vintern tidigare än väntat. :hihi
 

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
oslo
Hoj
01
Farbrorn skrev:
haha, shit. Jag var inte beredd på att sheriffen skulle skutta ut på vägen framför mig med någon röd lampa och vifta som en galning.

Lite dumt var det ju trots allt att köra 103km/h på en 50-väg.

De trevliga konstaplarna sa att det rör sig om 3 månader indraget, samt ~2500 i böter. Happytime! ;D

Blir visst att ställa in bågen för vintern tidigare än väntat. :hihi
Hmm otur
 

valium

Någon ska ju vara sist.
Gick med
15 Jul 2004
Ort
Boden
Hoj
Kawasaki Zx-9R -01 Yamaha XTZ660 Ténéré -92
Säsongen är ju ändå över :hihi
Hoppas du har snälla vänner som skjutsar runt dej.
 

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
valium skrev:
Säsongen är ju ändå över :hihi
Hoppas du har snälla vänner som skjutsar runt dej.

Haha, menar det! Livet blir bara lite krånligare den närmaste månaden, måste förlita mig på buss innan jag flyttar till stan.

Fyfan det kommer suga, jag hatar kommunaltransport! :(
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Surt :( men att köra över 100km/h på en 50km/h väg är inte specielt bra.

Well 3 månader känns tuft... :(

/Cel
 

H-son

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Solkusten
Hoj
07 ER6-n (BMX hojjen)
:confused: Du sa det själv, lite dumt att köra 103 på 50 väg... jag ser det som att du tog en kalkylerad risk, och det sket sig... bara att vänta på :tomten för sedan vänder det, och våren kommer snart :yoparty ...

Sen är det ett hett tips, kör inte för fort!!! :fatta!

Där polisen är i alla fall :hihi

/K

Farbrorn skrev:
haha, shit. Jag var inte beredd på att sheriffen skulle skutta ut på vägen framför mig med någon röd lampa och vifta som en galning.

Lite dumt var det ju trots allt att köra 103km/h på en 50-väg.

De trevliga konstaplarna sa att det rör sig om 3 månader indraget, samt ~2500 i böter. Happytime! ;D

Blir visst att ställa in bågen för vintern tidigare än väntat. :hihi
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
herre jävlars..hade det vart ja så hade dom mig skjutit mig sen tatt kortet sen skrivit ut böter å till sist flinat å sagt "bara att köra upp igen då" :3freak
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
kungko skrev:
herre jävlars..hade det vart ja så hade dom mig skjutit mig sen tatt kortet sen skrivit ut böter å till sist flinat å sagt "bara att köra upp igen då" :3freak

Herre jävlars kan man ju säga om den meningsbyggnaden ja... :tungan :rolleyes:

Surt att torska kortet, men som sagt, 206% av aktuell hastighetsgräns är ju lite mastigt kanske? :)
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Farbrorn skrev:
haha, shit. Jag var inte beredd på att sheriffen skulle skutta ut på vägen framför mig med någon röd lampa och vifta som en galning.

Lite dumt var det ju trots allt att köra 103km/h på en 50-väg.

De trevliga konstaplarna sa att det rör sig om 3 månader indraget, samt ~2500 i böter. Happytime! ;D

Blir visst att ställa in bågen för vintern tidigare än väntat. :hihi

Surt men ....
Var stog de med sin röda lampa då?
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
va falls...menar du att ja skriver som en kråka eller vadå :7peta ...?
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Osis. Tur i oturen att det var sheriffen som skuttade ut, och inte ett barn eller ett rådjur. Efter hand lär man sig att man måste ha ögonen med sig när man vill köra fort. :tummenupp
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
äh håll käften moralkärringar.. NI kör själva på tok försnabbt med era hojar på allmän plats så grina inte på ett jävla forum att andra gör det.. skärp er själva i verkligheten istället!!! :mad:


ps.. är väldigt sur idag :huvet
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Farbrorn skrev:
Haha, menar det! Livet blir bara lite krånligare den närmaste månaden, måste förlita mig på buss innan jag flyttar till stan.

Fyfan det kommer suga, jag hatar kommunaltransport! :(


Kan jag intressera herrn av ett landsvägslok med aluram och hydrauliska skivbromsar? ;)

Billig i drift. 0:- försäkring och går på pilsner och kötbullar :)

Går nog att göra stoppies med om man vill :yoparty
 

xtralarge

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR 1000K7
Vet att det känns surt! torskade själv i förrgår...men lyckades som tur var att bromsa ner till 87km/h innan dom fick mig på lasern(70 sträcka där)...körde precis om två bilar på bakhjulet i typ 150km/h när jag upptäckte nån på vägrenen...tur det är bra bromsar på grejorna! :hihi ....Men dom var faktiskt rätt trevliga som tur var, slapp böter för att jag inte hade körkortet med mig, och att jag har en väääldigt liten reg skylt...sen att jag kom på bakhjulet sa dom inte heller nåt om, vet iofs inte hur mkt dom hann se av det....men men , hade ganska tur hur som helst...fick också beröm för dom tyckte att hojen var skitsnygg :banana *s*
 

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Hoztic skrev:
Herre jävlars kan man ju säga om den meningsbyggnaden ja... :tungan :rolleyes:

Surt att torska kortet, men som sagt, 206% av aktuell hastighetsgräns är ju lite mastigt kanske? :)

Alla gör vi dumma saker! :(

xtralarge skrev:
Vet att det känns surt! torskade själv i förrgår...men lyckades som tur var att bromsa ner till 87km/h innan dom fick mig på lasern(70 sträcka där)...körde precis om två bilar på bakhjulet i typ 150km/h när jag upptäckte nån på vägrenen...tur det är bra bromsar på grejorna! :hihi ....Men dom var faktiskt rätt trevliga som tur var, slapp böter för att jag inte hade körkortet med mig, och att jag har en väääldigt liten reg skylt...sen att jag kom på bakhjulet sa dom inte heller nåt om, vet iofs inte hur mkt dom hann se av det....men men , hade ganska tur hur som helst...fick också beröm för dom tyckte att hojen var skitsnygg :banana *s*

Haha, du hade tur.. jag såg dem aldrig, inte förs de flaxade med armarna dvs ;D Då var det ganska sent alltså!

Bikerbitch skrev:
Varför köra 103km/h på 50väg?

Varför inte? Och förresten, skrev visst fel. Det står 107km/h på lappen sheriffen gav mig.

John_Doe skrev:
Kan jag intressera herrn av ett landsvägslok med aluram och hydrauliska skivbromsar? ;)

Billig i drift. 0:- försäkring och går på pilsner och kötbullar :)

Går nog att göra stoppies med om man vill :yoparty

Jag har svårt att föreställa mig ett sådant fordon, har dessutom ont om köttbullar. Hade den gått på någon mindre korv hade det varit intressant. :(
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top