Hjälp för dig som vill hitta rätt försäkring

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Kollar en buell -04 för mig i sthlm jag 30 år, bor mitt i stan.

If har nån rab. om du har flera försäkringar där får du billigare.
hel försäkring per år 120 000:-
halv försäkring per år 74000:-
trafik 48000:-

Folksam dom har nån smc rab. på 10%
hel per år 27 785:-
halv 19 958:-
trafik 7752:-

Bilsport och mc
hel, per år 16200:-
halv 9606:-
ej trafik

Fortsätter att jaga för den billigaste eller prisvärdaste kan man väl säga.

/M

Kollar en buell -04 för mig i sthlm jag 30 år, bor mitt i stan.

If har nån rab. om du har flera försäkringar där får du billigare.
hel försäkring per år 120 000:-
halv försäkring per år 74000:-
trafik 48000:-

Folksam dom har nån smc rab. på 10%
hel per år 27 785:-
halv 19 958:-
trafik 7752:-

Bilsport och mc
hel, per år 16200:-
halv 9606:-
ej trafik

Fortsätter att jaga för den billigaste eller prisvärdaste kan man väl säga.

/M

En buell med 1200 kubik och kallas xb12:yoparty
 
Last edited:

linktomayhem

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2007
Ort
insjön
Hoj
honda cbr 1000rr - REPSOL 07
har inte ens körkort än;P

har en halv,F på (saluförsäkringara) . betalar 600 mån . på min r6 . måste vel vara helt ok ?
 

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Kollar en buell -04 för mig i sthlm jag 30 år, bor mitt i stan.

If har nån rab. om du har flera försäkringar där får du billigare.
hel försäkring per år 120 000:-
halv försäkring per år 74000:-
trafik 48000:-

Folksam dom har nån smc rab. på 10%
hel per år 27 785:-
halv 19 958:-
trafik 7752:-

Bilsport och mc
hel, per år 16200:-
halv 9606:-
ej trafik

Fortsätter att jaga för den billigaste eller prisvärdaste kan man väl säga.

/M



En buell med 1200 kubik och kallas xb12:yoparty

xb12 s kanske ;-)

en lite update på försäkringarna då

blev bilsport och mc plus ett medlemskap i smc då fick man 10% och en 30 års försäkring kom ner till 10 000:- nått per år dvs minder än tussing i månaden för att bo mitt i stan det funkar för mig givetvis helförsäkring och hel års tecknande, då det skillde på några tusingar vilket inte rättfärdigar om man gör några dumheter själv.

Lycka till hörr ni. :tummenupp
 

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Borås/Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -06
har en halv,F på (saluförsäkringara) . betalar 600 mån . på min r6 . måste vel vara helt ok ?

Jag har en Yamaha R6 -00 som är försäkrad i SaluAnsvar, det kostar mig 337 kr i månaden för halvförsäkring, TYVÄRR går inte försäkringen "ställa av" över vintern utan man måste betala årsvis alltså alltid hela summan (avbetalning går). Men försäkringen upphör om man säljer hojjen ;) Sälj den till en polare över vintern och sen tillbaka till dig framåt sommaren och kör på helförsäkring istället för ca: 500-600 i månaden. :yoparty
Ska tilläggas att försäkringen står på min far och att jag bor i Borås området vilket antagligen gör det aningen billigare. :tungan
 

linktomayhem

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2007
Ort
insjön
Hoj
honda cbr 1000rr - REPSOL 07
a då har vi ju samma bolag ..men gäller inte försäkringen bara din far då? . menar brukar inte mc försäkringar vara personliga? ..klart kan ju alltid säga att det var farsan din som körde om det händer något o så fall :D
 

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Borås/Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -06
a då har vi ju samma bolag ..men gäller inte försäkringen bara din far då? . menar brukar inte mc försäkringar vara personliga? ..klart kan ju alltid säga att det var farsan din som körde om det händer något o så fall :D

Haha, klart man kan säga! :rolleyes: Men det behövdes inte enligt vad de sa till mig!
Så vad som gällde var att vi båda fick köra men jag skulle ha en självrisk som var högre om det hände något. Testa att ringa till Insplanet och be dem kolla upp billigaste försäkringen! :tummenupp
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
hej...
jag har cbr1000 och betalar 1900 i månaden/helförsäkrad hos IF avtalsförsäkring tycker att de är ganska dyrt bor i malmö och är 29...
 

RobRas

Guest
Jag har haft A1 sen 2003 och i somras fick jag tummen ur röven och fixade A-begränsad. R6:a -03... 15 000 halv/helår dyrt...? Jag är 20 och bor i en liten by..
 

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Sävedalen
Hoj
R6-00, M1-03
Försäkringsbolaget Tennant som var med i listan hade jag inte hört talas om innan. Testade deras prisberäknare på nätet och min R6 00:a skulle gå loss på 193.455:- hel/hel (med 5% internet-rabatt..) Helt plötsligt känns mina 25.000 hos folksam nästan gratis.
 

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Ort
H-Town
Hoj
F4 Izzle
tennant verkar ju va ett magiskt försbolag!? etthundranittiotretusenfyrahundrafemtiofem kronor, sug på den ett tag, ha ha! :FU
 

Valsheto

100% Laglig
Gick med
6 Sep 2007
Ort
Pulvergatan
Hoj
Varadero - 08
Jag är 25 och bor i Malmö/Oxie. Ringde runt lite idag för min nya Yamaha Road Star Warrior XV 1700 o började med Bilsport & MC o där fick jag Helförsäkring på 10617 med rabbat + mc ställ försäkring, sen har vi det här listan.

Folksam: 23112 (Anledning till priset = mitt ålder + inga år på MC kortet)

IF: 19558 (Anledning till priset = mitt ålder + inga år på MC kortet)

Länsförsäkringar: 29000 (ja... på pricken 29000, lite skummt... oxo för mitt ålder)

Tennant: 34412 (Anledning till priset = mitt ålder + för kraftig mc.. tror de tycker om mopeder):huvet

Trygg-Hansa/Holmia: 27617 (Anledning till priset = mitt ålder + inga år på MC kortet)

Ja ni kan klura ut vad jag valde då.. inte alls svårt vem man ringde igen.. Gäller väl o ringa runt tills man är nöjd o INGEN bolag ville matcha nån annan eller så kanske jag lät för snäll i telefonen... tack för mig =)
 

RobRas

Guest
Jag rekomenderar Insurance Finder! Har tidigare luskat i försäkringar och det billigast jag kunde hitta själv var halvförsäkrat för 15k. Nu i helgen hittade jag denna tjänsten och idag ringde en kille upp mig och letade fram en helförsäkring för 20k, högg den direkt! Blev hos Sveland för min del!

R6:a -03a, tog körkortet förra året och jag är snart fyllda 21! Bor i ett litet samhälle och har motorcykeln i garage.
 
Last edited:

Henken

Guest
Jag rekomenderar Insurance Finder!

Jag håller med här. Såg detta inlägget igår & fick ett samtal idag. Grymt trevlig kille, hittade ett bättre pris än jag själv mäktade med, med mindre självrisk dessutom!

Klockren service
:tummenupp
 

jujan

Medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 Repsol
vilken hjälp ? alltså undrar vem fan fattar om dina jä...la försäkringar ??
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top