Hjälp för dig som vill hitta rätt försäkring

Tony13

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Ort
under stenen på hörnet...där *pekar*
Hoj
Triumph Speedtriple SE 2010, Honda VTR 1000 F 1997, Suzuki Dr 650 (704cc) 2003
Jag kollade på Bilsport & MC på min Triumph Speed Triple 2010... är en 31åring boende på landet och medlem i SMC... och de vill ha ca 7200:-+/helår !?

Har Svedea och min helårs försäkring ligger på ca 5400:- per år...
Men då får jag inte låna ut den, som om det skulle ske ;D
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Ducati 900 SS, Sthlm, 38 år, helförs 971:-/mån - Trygg Hansa (snabb och bra chathjälp på deras sajt)

Kollade 6-7 bolag inkl MC&Bilsp. och Gensidige som samliga var nästan dubbelt så dyra eller mer och som dessutom hade hårdare restriktioner på förvaring, utlåning, skydd.
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
Jag har också Trygg hansa, dom har ju kvar så man kan ställa av med, jag litar på att den svenska sommaren kommer vara lika länge som vanligt och är 100% säker på att det kommer att spara mig en hel del cash, dessutom var dom billigast av alla jag kollade oavsett om det var helårs eller annat. på hojen jag kollar på e dom inte billigast per år men tror att det blir det om man ställer av, så får räkna på det. är ju sjukt lätt att ställa av med, med den nya appen från transportstyrelsen...
Ducati 900 SS, Sthlm, 38 år, helförs 971:-/mån - Trygg Hansa (snabb och bra chathjälp på deras sajt)

Kollade 6-7 bolag inkl MC&Bilsp. och Gensidige som samliga var nästan dubbelt så dyra eller mer och som dessutom hade hårdare restriktioner på förvaring, utlåning, skydd.
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Jag har också Trygg hansa, dom har ju kvar så man kan ställa av med, jag litar på att den svenska sommaren kommer vara lika länge som vanligt och är 100% säker på att det kommer att spara mig en hel del cash, dessutom var dom billigast av alla jag kollade oavsett om det var helårs eller annat. på hojen jag kollar på e dom inte billigast per år men tror att det blir det om man ställer av, så får räkna på det. är ju sjukt lätt att ställa av med, med den nya appen från transportstyrelsen...

Å fasiken. Det hade jag missat. Tack för den. Vad heter den?
Ställer du av/på varje gång du kör (eller flera ggr per mån) för att spara $$$? Om man ens kan göra det...? Gjorde så förr då jag körde R1 men CP-dyr försäkring. Hade fax hemma men det blev ändå rätt tröttsamt i längden.
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
Nah jag orkar inte ställa av och på varje tur men det hade jag nog gjort om jag kört supersport, då kan man ju spara stora pengar.. det som är lite masigt är ju fordonsskatten som går fram och tillbaka hela tiden när man ställer av om på. Mina fordon heter appen i min android. borde väl vara något liknande för iphone.. jag ställde av förra året när jag skulle skruva lite och bedömde att jag skulle ta någon vecka på mig eller lite mer.. sen kostar det väl 50 kronor i avställningsavgift om jag inte missminner mig så man ska nog inte ställa av över dagen bara :cool:
Å fasiken. Det hade jag missat. Tack för den. Vad heter den?
Ställer du av/på varje gång du kör (eller flera ggr per mån) för att spara $$$? Om man ens kan göra det...? Gjorde så förr då jag körde R1 men CP-dyr försäkring. Hade fax hemma men det blev ändå rätt tröttsamt i längden.
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Bytte bort Suzuki märkesf.(LF)idag.
Märkesförsäkringen skulle höjas från 2367:-H/H till 4885:-

Ringde runt och Trygghansa ville ha 1890:- för samma omfattning och dessutom avställningsbart!? Frågade om han skojade.
Med tanke på att det var just pga att de tog bort avställningen jag bytte bort Trygghansa för ett par år sen så känns det som en liten seger.:tummenupp
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Någon under 30 och boende i sthlm som har en vettig försäkring till Triumph Street 3 om man inte har garage? Det billigaste jag hittat är 18400:- :mad:
 

ThompaB

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800R
Någon under 30 och boende i sthlm som har en vettig försäkring till Triumph Street 3 om man inte har garage? Det billigaste jag hittat är 18400:- :mad:

Är under 30, ingen tillgång till garage och du har funnit anledningen till varför jag inte skaffade mig triplen... ;) 18400 lät dessutom lite billigare än jag hittat. Vilket försäkringsbolag?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Någon under 30 och boende i sthlm som har en vettig försäkring till Triumph Street 3 om man inte har garage? Det billigaste jag hittat är 18400:- :mad:

Ring och kolla med Länsförsäkringar ang. deras försäkring MC Smart.. Lite osäker på vad de har för krav på garage dock.
 

Tuhoja

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2007 Ducati M695
Folksam blev billigaste alternativet för mig på min Ducati monster 695.
Avställningsbar
Hel 1809kr/mån, 12450kr/år 6mån avställd
Halv 924kr/mån, 7140krkr/år 6 mån avställd
260kr/mån när hojen är avställd.
Jag är under 30 och bor i stockholm.
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Jag kollar upp försäkring på en Kawasaki Z750, IF ville ha 53000 för en halvförsäkring. Skojar dom eller?

För övrigt ville bilsport mc ha 6600 för halv på en z1000.
Går över till 24+ nästa år som tur är. :)
 
Last edited:

Yashi

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Ort
Burlöv
Hoj
-
Allo! Jag är på jakt efter en mc, och är spekulant på en Honda cbr 600 f -93. Priset är ganska bra, men då jag är 20 år gammal med nytaget kort så kan försäkringen suga. Dock så vet jag att Bilsport och mc har den s.k. classicaförsäkringen för motorcyklar 20 år och äldre. Kan jag som 20-åring teckna denna?

Anledningen till att jag frågar är att Svedea har en 30-års åldersgräns på sin motsvarighet Retroförsäkring. Det bästa är väl att ringa och fråga men det är röd dag idag så lika bra försöka här.
 

Rtz

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Malmö
Hoj
***
Länsförsäkringar är det billigaste oavsett hoj jag kollat på. Har du sen hemförsäkring eller bank där blir det mycket billigare. Är 24 och bor mitt i stan. Som exempel så kollade jag på en -04 CBR1000RR

Bilsport ville inte ens försäkra den.
Trygg Hansa ville ha 32.000 helår.
Folksam 43.000 helår.
IF kunde inte ens ge mig ett vettigt svar angående pris för att jag var för ung.
Länsförsäkringar ville ha 11.000 helår.
 

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
Allo! Jag är på jakt efter en mc, och är spekulant på en Honda cbr 600 f -93. Priset är ganska bra, men då jag är 20 år gammal med nytaget kort så kan försäkringen suga. Dock så vet jag att Bilsport och mc har den s.k. classicaförsäkringen för motorcyklar 20 år och äldre. Kan jag som 20-åring teckna denna?.
Ja det kan du.
 

mysclaes

Ny medlem
Gick med
10 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
2013 KTM 690 SMC R
En fråga, har nu idag ringt runt som en galning till massa försäkringsbolag, hur gör ni andra under 25 som vill försäkra en sporthoj? Måste man köpa gammal skit från 98-99 för att man ens överhuvudtaget kan fundera på att äga en sporthoj?
Tycker det är okristligt dyrt med en premie på 20k för endast trafik!
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Folksam blev billigaste alternativet för mig på min Ducati monster 695.
Avställningsbar
Hel 1809kr/mån, 12450kr/år 6mån avställd
Halv 924kr/mån, 7140krkr/år 6 mån avställd
260kr/mån när hojen är avställd.
Jag är under 30 och bor i stockholm.

OJ herre jävlar....... har du kollat verkligen alla bolag???.

samma hoj för mig hos bilsport/mc blir 2241kr helår och helförsäkring men då 30år plus försäkring. med 24 år plus så blir samma hoj 2793kr helår och hel försäkring.

bor visserligen på landet, men det kan omöjligt skilja 100000000000000% mellan landet och staden...
 

5p1k3

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
Uddevalla
Hoj
cbr600rr '06
Billigaste jag fann för min cbr600rr '06 var hos SalusAnsvar

1:a året 9000:- halv/helår
2:a året 7200:- halv/helår

Det går iaf åt rätt håll, även om hon kommer hinna bli veteranare innan jag kommer ha råd med hel/helår
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top