Hjälp för dig som vill hitta rätt försäkring

JohanFÖK

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 -02
SMC (jag ;-) har gjort en försäkringsundersökning som är till för att underlätta när man skall teckna försäkring. Den är gjord både för nybörjaren och för den som redan har en mc försäkrad.

Prova och hör gärna av dig om du tyckte den var bra eller skitbra! ;-)
 
Last edited by a moderator:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Bra hjälp. :tummenupp

Gillade även förslaget angående nya försäkringsklasser. Även om jag personligen skulle hamna i klass 11. :eek:

Mitt nya mål kommer att vara att bli den förste som uppnår försäkringsklass 13 på sin hoj.
 

Pluto

Nu har jag ingen hoj alls
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Hemma hos mig
Hoj
2003 Yamaha R1
Kolla med Folksam!!

Fick pris på min hoj. 3.800:- helår helförsäkring. Inklusive assistans om jag blir stående på vägen och för assistans är det ingetn självrisk. Grymt bra.

De hade tydligen precis gjort om sin mc försäkring och ska sattsa på det och därför är de numera billigare. Helt klart värt att kolla upp!
 

nike83

snart NYdöd sporthojare
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Märsta (norra sthlm)
Hoj
ZXR750
Pluto skrev:
Fick pris på min hoj. 3.800:- helår helförsäkring. Inklusive assistans om jag blir stående på vägen och för assistans är det ingetn självrisk. Grymt bra.

De hade tydligen precis gjort om sin mc försäkring och ska sattsa på det och därför är de numera billigare. Helt klart värt att kolla upp!


hur fan ? vilket försäkriingsbolag? min farsa får pröjsa 850 kr i månaden när min zxr750 är påställd... han är fan 60 bast och vi bor lite norr om stockholm
 

KIRE

Guest
nike83 skrev:
hur fan ? vilket försäkriingsbolag? min farsa får pröjsa 850 kr i månaden när min zxr750 är påställd... han är fan 60 bast och vi bor lite norr om stockholm

:confused: :gnissla
:7peta Smart kille?
 

Pluto

Nu har jag ingen hoj alls
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Hemma hos mig
Hoj
2003 Yamaha R1
nike83 skrev:
hur fan ? vilket försäkriingsbolag? min farsa får pröjsa 850 kr i månaden när min zxr750 är påställd... han är fan 60 bast och vi bor lite norr om stockholm


Det var folksam. Men det visade sig att det inte var så bra...trotts allt. Till att börja med avsåg det min tidigare hoj. GSX600F-99. Alltså inte ninjan. Sedan räknade de fel då de räkna på den strypta effekten. De skulle dock stå för de priset första året. Men det faktiska priset var typ 9-10papp. Men så sålde jag ju den och köpte mig en Ninja. Men det blev folksam ändå då de ändå var billigast. Så nu betalar jag drygt 11.000 helår för halvförsäkring. Sjukt mycket pengar men trotts allt det billigaste alternativet och förhållandevis låg självrisk.

/Pluto
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Pluto skrev:
Det var folksam. Men det visade sig att det inte var så bra...trotts allt. Till att börja med avsåg det min tidigare hoj. GSX600F-99. Alltså inte ninjan. Sedan räknade de fel då de räkna på den strypta effekten. De skulle dock stå för de priset första året. Men det faktiska priset var typ 9-10papp. Men så sålde jag ju den och köpte mig en Ninja. Men det blev folksam ändå då de ändå var billigast. Så nu betalar jag drygt 11.000 helår för halvförsäkring. Sjukt mycket pengar men trotts allt det billigaste alternativet och förhållandevis låg självrisk.

/Pluto

Hur gammal är du och var bor du?
 

jomparr

Living on the edge!!!
Gick med
20 Dec 2004
Ort
Gräddhyllan
Hoj
På jakt
R1 98 2 Mil utanför GBG

Fick pris av Trygg Hansa.
7000 Helår i bara trafik.
är 26 år och haft kortet i snart 5 år.

Låter detta mycket eller? :va
 

Benny busee

Nu har jag knäskrapat.
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Westside
Hoj
Yamaha r6 2000
R6 10700 halv i helår med trygg hansa. Jag bor i vasastan i göteborg och är 30 bananer gammal har haft mc kort sen jag va 16. :arsele
Men va fan det e ju bara pengar. :yoparty
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
honda cbr 600-92

2528 kr per år, 220 kr i månaden har haft kortet i 6 månader och är 20 år, den står på mig.... Folksam
 

Danne_mannen

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Visby
Hoj
Suzuki 750r
Hjälp mig, tjej och okunnig!

jag ska ta mc-kort för begränsad mc..tänkte strypa en r6:a men jag undrar om man kan sätta försäkringen på min pappa och om den gäller när jag kör..vill ha en hoj att övningsköra med och försäkringen skulle kosta mig 30.000/år helförsäkring men den måste ju bli billigare om den dels står på honom, 42år gammal, haft körkort sen 18, och att den är begränsat måste ju dra mer försäkringen ytterligare men som sagtr om den står på samma adress där både jag och han bor gäller den då när jag övningskör också lr?
HJÄLP Snälla jag är en relativt okunnig tjej när det gäller mc men vill lära mig! :kocko Alla tips välkomnas med glädje.. :banana
 

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
690 SMCR
Danne_mannen skrev:
jag ska ta mc-kort för begränsad mc..tänkte strypa en r6:a men jag undrar om man kan sätta försäkringen på min pappa och om den gäller när jag kör..vill ha en hoj att övningsköra med och försäkringen skulle kosta mig 30.000/år helförsäkring men den måste ju bli billigare om den dels står på honom, 42år gammal, haft körkort sen 18, och att den är begränsat måste ju dra mer försäkringen ytterligare men som sagtr om den står på samma adress där både jag och han bor gäller den då när jag övningskör också lr?
HJÄLP Snälla jag är en relativt okunnig tjej när det gäller mc men vill lära mig! :kocko Alla tips välkomnas med glädje.. :banana

sök på "skenförsäkring" så ska du nog få veta ett & annat....... :fatta!
 

Sunk

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Nyköping
Hoj
DR-Z400E -02
Trygg Hansa

Betalar 5450 kr/helår, halvförs, för en GSX1100R -98.. i centrala Stockholm.. ganska schysst?? :tungan

// Sunk
 

Honda900

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Örebro
Hoj
Honda 900
Honda 900

Ringde till IFoch kollade pris på min gamla Honda 900 och fick prisuppg på 11500 kr/år :arsele
Veteranförsäkring på annat bolag kostar 1383 kr/år :tummenupp
 

Micke-cbr600

Duke´n
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskoga
Hoj
CBR600 -93 såld,Ktm Duke II -03 såld, Ktm Duke II -01 såld, Yamaha tt600e -96 såld, Yz450f -03 såld, Gpz600r -85 ( LT-Z50 :-)
Folksam

Pluto skrev:
Fick pris på min hoj. 3.800:- helår helförsäkring. Inklusive assistans om jag blir stående på vägen och för assistans är det ingetn självrisk. Grymt bra.

De hade tydligen precis gjort om sin mc försäkring och ska sattsa på det och därför är de numera billigare. Helt klart värt att kolla upp!

Olika erfarenheter ja skulle få betala 1000 kr i månaden för en ktm duke II
helår helförsäkrad hos folksam.
 

Dark Helmet

Ludacrious speed.... Go!
Gick med
26 Nov 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR 600
Jag har letat och letat.
Hittade vad jag sökte på Länsförsäkringar.
Idag betalar jag 4700:- hel/hel, för en CBR 600. Det kan man leva med :D

Ett tips är att söka på internet och begära en offert direkt, då kan dom inte ändra på priset för jädra mycket.
Oftast sitter det något snille som säljer på provision där och inte har 100% koll, sätter ett pris som kanske inte stämmer riktigt.
Med en skriftlig offert i bakfickan kan man stressa dom lite grann. Det gjorde jag.

Andra tips är att hetsa bolagen mot varandra. Dvs ljuga lite om premierna från andra bolag och fråga om dom kan matcha deras bud.
Givetvis hjälper det om du har fler försäkringar i samma bolag.

Jag har iofs haft körkort längre än Fantomen har styrt i djunglen, så efter ett antal skadefria år har man ju full pott.
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top