Sidan 21 av 21 FörstaFörsta ... 15161718192021
Resultat 401 till 413 av 413
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Mv Agusta F4R, Buell 1125CR
    Citat Ursprungligen postat av Corepax1290 Visa inlägg
    Många bolag vill inte ha av/påställningar längre. Dom kör året runt försäkring men priset följer säsongen. Som min, jag betalar 9500:-/år men månadsvis så min dyraste månad är 1300:- medans min billigaste under vinter är 400:-. Men då har jag som fördel samma fulla skydd året om hela tiden. Skatten på min är 200:- har jg för mej så även om jag skulle ställa av den är de inga pengar att prata om.
    Jag ska nog köra med IF av/på, Blir billigast för mig.

Tänkte bara på fordonsskatten, års skatten är 180kr och varje gång man ställer på den så ska man betala den igen? Och sen när jag ställer av den så får jag tillbaka 75 kronor. Så det kommer kosta mig 105kr som jag tappar varjegång man ställer på & av?

Medlem Harmon Rabbs avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    Ducati 748R -02, Ducati Monster S4RS -07
    Citat Ursprungligen postat av Hymer Visa inlägg

Tänkte bara på fordonsskatten, års skatten är 180kr och varje gång man ställer på den så ska man betala den igen? Och sen när jag ställer av den så får jag tillbaka 75 kronor. Så det kommer kosta mig 105kr som jag tappar varjegång man ställer på & av?
    Teckna en av och påställningsbar försäkring t ex IF. Väl hel eller halv för att få stöldförsäking. Sedan har du den avställd och garageförsäkrad över vintern. Till våren rannsakar du dig själv hur mycket du kör och väljer om du vill fortsätta med en av och påställningsbar försäkring eller gå över till en helårsförsäkring (jmf olika bolag) varje säsong. Ta det för vana.

Ring transportstyrelsen och hör exakt hur det fungerar med skatten så får du exakt besked. Ett tips är att ha återbetalningen på ett autogiro så att du får tillbaka pengar för skatt på alla dina fordon (bil & mc) direkt på ditt konto. Då slipper du postutbetalningarna. Sätt även autogiro på din försäkring om du väljer av och påställningsbar försäkring av samma anledning.

Medlem Corepax1290s avatar
    Reg.datum
    maj 2017
    Hoj
    KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
    Citat Ursprungligen postat av Hymer Visa inlägg

Precis som Harmon Rabb säger, ring och kolla vad som gäller med skatten. Den har jag inte riktigt koll på eftersom jag har året runt försäkring. Hoppas du hittar det bästa alternativet som passar dej

Medlem
    Reg.datum
    feb 2017
    Hoj
    Honda cb600f Hornet
    Hur fan gör man om man vill köpa en tuono 2015-2016 årsmodell och är 26år ung, försäkringspremierna är ju helt sinnessjuka

Är det på och av som gäller, det känns lite tråkigt då jag pendlar större delen av halvåret till jobbet med hojjen.
    Vill inte köra Honda hornet resten av livet...
    Senast redigerat av kozmos den 2018-09-04 klockan 09:43.

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av kozmos Visa inlägg
    Hur fan gör man om man vill köpa en tuono 2015-2016 årsmodell och är 26år ung, försäkringspremierna är ju helt sinnessjuka

Är det på och av som gäller, det känns lite tråkigt då jag pendlar större delen av halvåret till jobbet med hojjen.
    Vill inte köra Honda hornet resten av livet...
    Fortsätt pendla med din Hairnet och bara köra bana med den roliga?

Sen finns det roligare hojar att pendla med som inte är så dyra heller. Äldre SportHojar är väldans bra tills man kommer ut på bana där utvecklingen märks.

Att skenförsäkra för att få ner premien fungerar tills du behöver använda försäkringen. Då riskerar du att bli utan eller få kraftigt nedsatt ersättning. Det enda du betalar för är premie för att inte köra oförsäkrat i en poliskontroll.
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Medlem
    Reg.datum
    feb 2017
    Hoj
    Honda cb600f Hornet
    Jag pendlar inte enbart med min motorcykel men har tyvärr inte platsen att äga två för tillfället annars hade jag inte tvekat, jag är van att pendla med fordon som inte är optimala för pendling så den biten oroar inte mig

Hur fungerar det vid eventuell olycka om jag har den ställd på min far då, såg att swedea hade som tillval att andra fick bruka fordonet till en lite högre premieavgift, någon som vet om försäkringsbolagen brukar strula vid olycka även om man tecknat den typen av försäkring?

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av kozmos Visa inlägg
    Jag pendlar inte enbart med min motorcykel men har tyvärr inte platsen att äga två för tillfället annars hade jag inte tvekat, jag är van att pendla med fordon som inte är optimala för pendling så den biten oroar inte mig

Hur fungerar det vid eventuell olycka om jag har den ställd på min far då, såg att swedea hade som tillval att andra fick bruka fordonet till en lite högre premieavgift, någon som vet om försäkringsbolagen brukar strula vid olycka även om man tecknat den typen av försäkring?
    Den som står på försäkringen ska vara den huvudsakliga brukaren, i detta fallet hade det varit du.
    Huruvida Svedea kan bevisa att det inte är din far som är det kan man bara spekulera löst i, mest troligt hade ersättning för hojen inte varit några problem men det är ju tråkigt att riskera att den uteblir.
    Finns alternativ som är jäkligt roliga och billiga att försäkra, jag hade en SL1000 Falco nu i början av året som jag helförsäkrade för strax över 5', jag är 25.
    Hade en TL1000S ombyggd till fighter när jag var 20-21, den helförsäkrade jag också för runt 5', spännande hoj med många kalsongbyten

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08

Falck MC-Assist upphör, vad välja istället ?

Fick brev imorse # om att Falck slutar som försäkringsbolag och mina försäkringar därför upphör när de går ut i mars 2019.

Jag har trafikförsäkring på hojarna efter upplevt vad helförsäkring innebär i praktiken.
    Det får ta har lång tid som helst att fixa hojen. Sju (7) månader under lågsäsong !
    Oktober till maj......
    Folksam och Bike Göteborg efter vält i stillastående med GSX1300R.

Så Falck MC-Assist har varit bra att ha. Om jag blir stående.
    Utnyttjat 2 gånger under 14 hojår.

Vad välja nu när Falck slutar som försäkringsbolag ?

# Postoperatör: Mailword 12608 Stockholm,
    delar tydligen ut med hjälp av Tidningsbärarna.
    Senast redigerat av Comeback den 2018-11-29 klockan 07:22.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales

21st century digital boy Richards avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Gixxer
    Citat Ursprungligen postat av Comeback Visa inlägg
    Fick brev imorse # om att Falck slutar som försäkringsbolag och mina försäkringar därför upphör när de går ut i mars 2019.
    Solid.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2011
    Hoj
    2015 Yamaha FZ8-S
    Hej!
    Hos vilket bolag kan jag hitta bästa pris på en helförsäkring av en 2008 års Hayabusa? Jag är 50år och har haft kortet sen jag var 20år.
    Bor i södra Sthlm.

Tacksam för svar

Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    Honda Firestorm, Aprilia RS 125
    Länsförsäkringar?

Medlem JPTs avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Hoj
    Par stycken Ktm:er
    Citat Ursprungligen postat av Baua Visa inlägg
    Hej!
    Hos vilket bolag kan jag hitta bästa pris på en helförsäkring av en 2008 års Hayabusa? Jag är 50år och har haft kortet sen jag var 20år.
    Bor i södra Sthlm.

Tacksam för svar
    Google sök mc försäkring... Får du massera me bolag å kolla me... Tar max en timme för att få fram bästa pris..
    Jag gör de varje år på alla mina fordon när förfallodagen inträffar...

Medlem
    Reg.datum
    aug 2011
    Hoj
    2015 Yamaha FZ8-S
    Yes, då blir det att ringa runt då.

Sidan 21 av 21 FörstaFörsta ... 15161718192021

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Är det samma regler för elhojar som för snöskotrar med fyrtaktsmotor - man får köra dem även om man är lite på pikalurven...?

Alatalo
Vill du annonsera ovan? Klicka här