Hur fan gör man om man vill köpa en tuono 2015-2016 årsmodell och är 26år ung, försäkringspremierna är ju helt sinnessjuka
Är det på och av som gäller, det känns lite tråkigt då jag pendlar större delen av halvåret till jobbet med hojjen.
Vill inte köra Honda hornet resten av livet...
Senast redigerat av kozmos den 2018-09-04 klockan 09:43.
Fortsätt pendla med din Hairnet och bara köra bana med den roliga?
Sen finns det roligare hojar att pendla med som inte är så dyra heller. Äldre SportHojar är väldans bra tills man kommer ut på bana där utvecklingen märks.
Att skenförsäkra för att få ner premien fungerar tills du behöver använda försäkringen. Då riskerar du att bli utan eller få kraftigt nedsatt ersättning. Det enda du betalar för är premie för att inte köra oförsäkrat i en poliskontroll.
Blodgivare
http://www.manxradio.com/radioplayer/am/
"You know the main thing in Life?
A SENSE OF HUMOUR
Lose that, and you´re done."
Jag pendlar inte enbart med min motorcykel men har tyvärr inte platsen att äga två för tillfället annars hade jag inte tvekat, jag är van att pendla med fordon som inte är optimala för pendling så den biten oroar inte mig
Hur fungerar det vid eventuell olycka om jag har den ställd på min far då, såg att swedea hade som tillval att andra fick bruka fordonet till en lite högre premieavgift, någon som vet om försäkringsbolagen brukar strula vid olycka även om man tecknat den typen av försäkring?
Den som står på försäkringen ska vara den huvudsakliga brukaren, i detta fallet hade det varit du.
Huruvida Svedea kan bevisa att det inte är din far som är det kan man bara spekulera löst i, mest troligt hade ersättning för hojen inte varit några problem men det är ju tråkigt att riskera att den uteblir.
Finns alternativ som är jäkligt roliga och billiga att försäkra, jag hade en SL1000 Falco nu i början av året som jag helförsäkrade för strax över 5', jag är 25.
Hade en TL1000S ombyggd till fighter när jag var 20-21, den helförsäkrade jag också för runt 5', spännande hoj med många kalsongbyten![]()
Fick brev imorse # om att Falck slutar som försäkringsbolag och mina försäkringar därför upphör när de går ut i mars 2019.
Jag har trafikförsäkring på hojarna efter upplevt vad helförsäkring innebär i praktiken.
Det får ta har lång tid som helst att fixa hojen. Sju (7) månader under lågsäsong !
Oktober till maj......
Folksam och Bike Göteborg efter vält i stillastående med GSX1300R.
Så Falck MC-Assist har varit bra att ha. Om jag blir stående.
Utnyttjat 2 gånger under 14 hojår.
Vad välja nu när Falck slutar som försäkringsbolag ?
# Postoperatör: Mailword 12608 Stockholm,
delar tydligen ut med hjälp av Tidningsbärarna.
Senast redigerat av Comeback den 2018-11-29 klockan 07:22.
MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
Hej!
Hos vilket bolag kan jag hitta bästa pris på en helförsäkring av en 2008 års Hayabusa? Jag är 50år och har haft kortet sen jag var 20år.
Bor i södra Sthlm.
Tacksam för svar
Länsförsäkringar?
Yes, då blir det att ringa runt då.
Efter en runda i den bleka solen hamnade jag i skönhetssalongen
Jonte H