Sidan 1 av 20 1234567 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 394
    Medlem JohanFÖKs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Yamaha R1 -02

Hjälp för dig som vill hitta rätt försäkring

SMC (jag ;-) har gjort en försäkringsundersökning som är till för att underlätta när man skall teckna försäkring. Den är gjord både för nybörjaren och för den som redan har en mc försäkrad.

Prova och hör gärna av dig om du tyckte den var bra eller skitbra! ;-)
    Senast redigerat av Swedie den 2010-10-28 klockan 08:51.
    -------
    Jobbar ideellt sedan 1998 med försäkringsfrågor inom SMC. Kämpar speciellt för sporthojen, återväxten och för de som kör på mellanklasskörkortet.
    Tävlade i Roadracing 1998-2001.
    Merit: Bäste B-förare år 2000 framför bla Freddy Papunen och Victor Zuber.

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade, Suzuki DL1000 V-Strom & Yamaha XT600K Motard/Enduro
    Bra hjälp.

Gillade även förslaget angående nya försäkringsklasser. Även om jag personligen skulle hamna i klass 11.

Mitt nya mål kommer att vara att bli den förste som uppnår försäkringsklass 13 på sin hoj.
    Tagga era hojbilder på Instagram med:
    #Sporthoj
    #MCSommar
    #MCSverige

Nu har jag ingen hoj alls Plutos avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    2003 Yamaha R1

Kolla med Folksam!!

Fick pris på min hoj. 3.800:- helår helförsäkring. Inklusive assistans om jag blir stående på vägen och för assistans är det ingetn självrisk. Grymt bra.

De hade tydligen precis gjort om sin mc försäkring och ska sattsa på det och därför är de numera billigare. Helt klart värt att kolla upp!

Moderator Marcus_As avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    BMW S1000RR, CRF 450R
    XR650R fök.klass 7
    http://www.svmc.se/school/
    #68 BOTE - 2016
    #? Endurance - 2016

5. 2003-06-03, 13:23

Anledning
    dublett

snart NYdöd sporthojare nike83s avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Hoj
    ZXR750
    Citat Ursprungligen postat av Pluto
    Fick pris på min hoj. 3.800:- helår helförsäkring. Inklusive assistans om jag blir stående på vägen och för assistans är det ingetn självrisk. Grymt bra.

De hade tydligen precis gjort om sin mc försäkring och ska sattsa på det och därför är de numera billigare. Helt klart värt att kolla upp!

hur fan ? vilket försäkriingsbolag? min farsa får pröjsa 850 kr i månaden när min zxr750 är påställd... han är fan 60 bast och vi bor lite norr om stockholm
    Fredrik

http://www.ninjaclubsweden.com/images/misc/zx-rr.gif

KIRE
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av nike83
    hur fan ? vilket försäkriingsbolag? min farsa får pröjsa 850 kr i månaden när min zxr750 är påställd... han är fan 60 bast och vi bor lite norr om stockholm

Smart kille?

Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    2003 Yamaha R1
    Citat Ursprungligen postat av nike83

Det var folksam. Men det visade sig att det inte var så bra...trotts allt. Till att börja med avsåg det min tidigare hoj. GSX600F-99. Alltså inte ninjan. Sedan räknade de fel då de räkna på den strypta effekten. De skulle dock stå för de priset första året. Men det faktiska priset var typ 9-10papp. Men så sålde jag ju den och köpte mig en Ninja. Men det blev folksam ändå då de ändå var billigast. Så nu betalar jag drygt 11.000 helår för halvförsäkring. Sjukt mycket pengar men trotts allt det billigaste alternativet och förhållandevis låg självrisk.

/Pluto

Apesquad Teos avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    Yamaha TTS -95 i rosa och Ford F350 Powerstroke.
    Det var folksam. Men det visade sig att det inte var så bra...trotts allt. Till att börja med avsåg det min tidigare hoj. GSX600F-99. Alltså inte ninjan. Sedan räknade de fel då de räkna på den strypta effekten. De skulle dock stå för de priset första året. Men det faktiska priset var typ 9-10papp. Men så sålde jag ju den och köpte mig en Ninja. Men det blev folksam ändå då de ändå var billigast. Så nu betalar jag drygt 11.000 helår för halvförsäkring. Sjukt mycket pengar men trotts allt det billigaste alternativet och förhållandevis låg självrisk.

/Pluto
    Hur gammal är du och var bor du?
    www.pickis.life
    forumet för flakbilsentusiaster

Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    2003 Yamaha R1
    Citat Ursprungligen postat av Teo
    Hur gammal är du och var bor du?
    28år, bor i Nacka. Har haft mc kort i 4år.

Perfektare. Ankans avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    R6 -05
    Johan.

Living on the edge!!! jomparrs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Hoj
    På jakt

R1 98 2 Mil utanför GBG

Fick pris av Trygg Hansa.
    7000 Helår i bara trafik.
    är 26 år och haft kortet i snart 5 år.

Låter detta mycket eller?
    Det finns 2 sorters hojåkare!
    De som har klotat och de
    som kommer att klota!!!

tomten i ekeby
    Reg.datum
    dec 2004
    Hoj
    hayabusa
    hayabusa hel /helförs 9400kr

Nu har jag knäskrapat. Benny busees avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Hoj
    Triumph street triple RX 2016
    R6 10700 halv i helår med trygg hansa. Jag bor i vasastan i göteborg och är 30 bananer gammal har haft mc kort sen jag va 16.
    Men va fan det e ju bara pengar.

Min Honda krånglar ALDRIG! arnoldssons avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    Husqvarna mod 46 Svartmyra

honda cbr 600-92

2528 kr per år, 220 kr i månaden har haft kortet i 6 månader och är 20 år, den står på mig.... Folksam

Medlem
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    Suzuki 750r

Hjälp mig, tjej och okunnig!

jag ska ta mc-kort för begränsad mc..tänkte strypa en r6:a men jag undrar om man kan sätta försäkringen på min pappa och om den gäller när jag kör..vill ha en hoj att övningsköra med och försäkringen skulle kosta mig 30.000/år helförsäkring men den måste ju bli billigare om den dels står på honom, 42år gammal, haft körkort sen 18, och att den är begränsat måste ju dra mer försäkringen ytterligare men som sagtr om den står på samma adress där både jag och han bor gäller den då när jag övningskör också lr?
    HJÄLP Snälla jag är en relativt okunnig tjej när det gäller mc men vill lära mig! :kocko Alla tips välkomnas med glädje..

S.M.R Bottes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Trashad Gixxer
    Citat Ursprungligen postat av Danne_mannen
    jag ska ta mc-kort för begränsad mc..tänkte strypa en r6:a men jag undrar om man kan sätta försäkringen på min pappa och om den gäller när jag kör..vill ha en hoj att övningsköra med och försäkringen skulle kosta mig 30.000/år helförsäkring men den måste ju bli billigare om den dels står på honom, 42år gammal, haft körkort sen 18, och att den är begränsat måste ju dra mer försäkringen ytterligare men som sagtr om den står på samma adress där både jag och han bor gäller den då när jag övningskör också lr?
    HJÄLP Snälla jag är en relativt okunnig tjej när det gäller mc men vill lära mig! :kocko Alla tips välkomnas med glädje..
    sök på "skenförsäkring" så ska du nog få veta ett & annat.......
    I´ll never buy a Toyota, and not a Honda of course.....
    Won´t even think of a VOLVO, I might as well use a Horse........
    <<<Aero>>>

Medlem Sunks avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Hoj
    DR-Z400E -02

Trygg Hansa

Betalar 5450 kr/helår, halvförs, för en GSX1100R -98.. i centrala Stockholm.. ganska schysst??

// Sunk

Medlem
    Reg.datum
    feb 2005
    Hoj
    Honda 900

Honda 900

Ringde till IFoch kollade pris på min gamla Honda 900 och fick prisuppg på 11500 kr/år
    Veteranförsäkring på annat bolag kostar 1383 kr/år

Duke´n Micke-cbr600s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    CBR600 -93 såld,Ktm Duke II -03 såld, Ktm Duke II -01 såld, Yamaha tt600e -96 såld, Yz450f -03 såld, Gpz600r -85 ( LT-Z50 :-)

Folksam

Olika erfarenheter ja skulle få betala 1000 kr i månaden för en ktm duke II
    helår helförsäkrad hos folksam.

Ludacrious speed.... Go! Dark Helmets avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Hoj
    Honda CBR 600
    Jag har letat och letat.
    Hittade vad jag sökte på Länsförsäkringar.
    Idag betalar jag 4700:- hel/hel, för en CBR 600. Det kan man leva med

Ett tips är att söka på internet och begära en offert direkt, då kan dom inte ändra på priset för jädra mycket.
    Oftast sitter det något snille som säljer på provision där och inte har 100% koll, sätter ett pris som kanske inte stämmer riktigt.
    Med en skriftlig offert i bakfickan kan man stressa dom lite grann. Det gjorde jag.

Andra tips är att hetsa bolagen mot varandra. Dvs ljuga lite om premierna från andra bolag och fråga om dom kan matcha deras bud.
    Givetvis hjälper det om du har fler försäkringar i samma bolag.

Jag har iofs haft körkort längre än Fantomen har styrt i djunglen, så efter ett antal skadefria år har man ju full pott.
    Snuten? Dom får mig aldrig levande!!!

Sidan 1 av 20 1234567 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här