Cv40?

Leffe

#14
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
Jag köpte på mig en låda med bra-att-ha-grejer till gsxr och där fanns det bl a med en uppsättning förgasare. Dock blir jag inte klok på vad det är för storlek. Trodde bara att det fanns cv36 och cv40. Dom här verkar vara 38. Funkar dessa bättre eller sämre, jämför med org cv36, att använda till vinterns turbobygge på 1127 gathoj?
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    74.2 KB · Visningar: 231
  • 2.jpg
    2.jpg
    69.1 KB · Visningar: 259

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Leffe skrev:
Jag köpte på mig en låda med bra-att-ha-grejer till gsxr och där fanns det bl a med en uppsättning förgasare. Dock blir jag inte klok på vad det är för storlek. Trodde bara att det fanns cv36 och cv40. Dom här verkar vara 38. Funkar dessa bättre eller sämre, jämför med org cv36, att använda till vinterns turbobygge på 1127 gathoj?


CV38 satt på GSXR 750 90-91, skillnaden mellan CV36 och CV38 på en turbomotor är nog marginell eller tom obefintlig.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
CV34'or räcker för minst 400 hästar med 2 Bars laddtryck. Det är inte själva förgasarna som är största flaskhalsen utan topplocken och turbon.
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
andersbrink skrev:
CV34'or räcker för minst 400 hästar med 2 Bars laddtryck. Det är inte själva förgasarna som är största flaskhalsen utan topplocken och turbon.
Brinken... Du som kan allt det här med laddtryck och sånt har ju dragit upp någon gräns någon stans på 1,5 bar med 98... Hur kan man då ladda 2.0??? racesoppa, e85 eller är det bara en enormt effektiv LLK som gör skillnaden?

Berätta!
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
t.otte skrev:
Brinken... Du som kan allt det här med laddtryck och sånt har ju dragit upp någon gräns någon stans på 1,5 bar med 98... Hur kan man då ladda 2.0??? racesoppa, e85 eller är det bara en enormt effektiv LLK som gör skillnaden?

Berätta!

Det finns mycket matnyttigt skrivet tidigare på SH om det där.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=925927&postcount=12
Dvs 98 oktan maxar ut vid ca 13:1, E85 och 104 oktan vid ca 17:1

Dvs det uppnådda kompressionsvärdet, det dynamiska (eller vad man ska kalla det för), dvs det har inget med statisk/geometrisk kompression att göra.
 

Leffe

#14
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
OK. Kanske är cv38´or trots allt...

Jag tänkte mer på stabil tomgång, bra gassvar och körbart mellanregister än maximal topp effekt.
Men det kanske är marginellt mellan cv36 och 38.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Leffe skrev:
OK. Kanske är cv38´or trots allt...

Jag tänkte mer på stabil tomgång, bra gassvar och körbart mellanregister än maximal topp effekt.
Men det kanske är marginellt mellan cv36 och 38.

Dina CV38'or kommer att funka lika bra som ett par CV36'or eller CV40'or. De som lämpar sig bäst för turbomatning är CV34'orna med plåtlock över trottlarna - om du nu inte svarvar till ett par lock i aluminium.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Trådkapning...

Lånar din tråd lite...
Skulle ju haft Mikuni RS38 på min 1127:a men det verkar inte finnas att uppbringa...just nu iaf.

Fick fulmeka litegrann med mina gamla CV38:eek:r lite för det är ju dom jag lär använda nu i början.

Den lilla svarta plastnippeln på bild 1 är knäckt på 1:ans fugge, borrade hål i änden och trädde på en grövre slang som går till det lilla röret upptill, men vad har den för funktion? Verkar ju vara bomstopp nere i koppen...

Var ska (vaccum?) slangarna på bild 2 anslutas? Är det till vaccumanslutningen på tanken? ( jag har pingelkran ) Har supit bort det minnet var dom ska sitta...

Tack
 

Bifogat

  • 11.jpg
    11.jpg
    65.7 KB · Visningar: 119

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Silverryggen skrev:
Var ska (vaccum?) slangarna på bild 2 anslutas?

Det är flottörhusventilationen. Har du original luftburk ska de sitta på luftburken. Har du individuella luftfilter ska slangarna tas bort helt och T-stycken vinklas nedåt (för att förhindra att skräp kommer in). Har du turbo monterat ska den kretsen trycksättas från en pitotrör där trycket är högre än i luftburken.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
andersbrink skrev:
2132294 Det är flottörhusventilationen. Har du original luftburk ska de sitta på luftburken. Har du individuella luftfilter ska slangarna tas bort helt och T-stycken vinklas nedåt (för att förhindra att skräp kommer in). Har du turbo monterat ska den kretsen trycksättas från en pitotrör där trycket är högre än i luftburken.

Den lilla slangen, röret då, vad har den för funktion? Skall det vara stopp ner i flotörkoppen..?
Är 120 i huvadmunstycken en lämplig grundbestyckning med min 1127 tror du,
eller ska ju börja med något annat, när jag ändå har fuggarna lösa..

En får tacke...Återigen
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top