torsk

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Kia skrev:
Ååå jag tycker att du tänker fel. :) Så det kan bli va?? *ler* ;)
Förstår inte riktigt tankegången bara, kanske jag som e moral kärring bara? Men, handen på hjärtat, är de inte ganska lätt att missbedöma sin egen hastighet i en omkörning och när man "showar" lite?? Tycker i alla fall jag. Utan nåt konkret blir de nog svårt även för en jurist att hitta nåt som väger tyngre än polisens rapport. Sen att köra på bakhjulet är väl säkert himla provocerande för en polis som förmodligen har sett flera gånger när det inte gått så himla bra. Jag förstår inte riktigt vad polisen vinner på att ljuga i rapporterna.(Finns väl svin inom alla yrkeskårer.) De jobbar ju absolut inte på provision å jag har svårt att föreställa mig att de har nån "månadens anställda" med flest indragna körkort. Men vi får väl bara hoppas att de "över nitiska" poliserna bara hade en dålig dag. De är ju anställda för vår säkerhet å vi riskerar ju alla samma sak när vi ger oss ut i trafiken. Valet är fritt.

Ang. signaturen är det ett gångbart tips som jag gärna bjuder på. *ler*

Det är jättelätt att bedöma hastigheten. bara att kika på mätaren när man slår ner, om man nu har hållt samma varvtal. den polisen som skrev rapporten hatade mig redan innan han ens hade pratat med mig och vad jag tror så skulle han önska att jag aldrig fick tillbaka mitt kort. därav den överdrivna rapporten. hans kollega vred lite obekvämt på sig när han läste rapporten btw. jag står (som du säkert märkt) för att jag hjulade, men jag blir förbannad på att båda de ggr jag har fått rapport på mig så har dom fjäskat på så gott det går och därefter kryddat till det.
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Bas_Rutten skrev:
:rofl Så sant så sant!!! :rofl



Nu är det så att Polisen har ganska ingående regler för vilka polisklockstaplar som har rätt att ingripa vid trafiköverträdelser. Detta främst p.g.a. av att man som polis ha en färsk och giltig internutbildning för att hantera laser, kamerasystem, hastighetsbedömning med efterföljning m.m. för att inte göra fel och därmed sätta dit en oskyldig. Om nu ingen av dessa två har aktuella utbildningar för detta så är bevisningen ogiltig då den kan vara felaktig.


Alla poliser är skyldiga att ingripa.

För att hantera laser instrumentet krävs utbildning och att polisen använt instrumentet de senaste 12 månaderna. För att använda kamera eller hastighetsrapportering med s.k. efterföljande behövs ingen särskild utbildning.
Genomsnittshastighetsmätning (s.k.polispilot) kräver särskild utbildning.

Det är tingsrätten som avgör i skuldfrågan om den misstänkte har en annan uppfattning om händelsen än vad polisen har.

Är du bara okunnig eller har du något annat intresse av att sprida felaktigheter här :confused:
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
CHROLO skrev:
Är du bara okunnig eller har du något annat intresse av att sprida felaktigheter här :confused:
hilfe. den elaka polisen tycks har vaknat på fel sida. killen skrev nog bara vad han trodde var rätt. precis som du och jag gör. :rolleyes:
 

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Fagersta
Hoj
GSF1200N Bandit
CHROLO skrev:
Är du bara okunnig eller har du något annat intresse av att sprida felaktigheter här :confused:

Vill inte kalla mig själv okunnig utan möjligtvis felaktigt insatt i gällande regelverk, för att uttrycka mig lite byråkratiskt. Gjorde som många andra på forumet, att bara uttrycka sin uppfattning om ssaker och ting utan att vara 100% på hur det ligger till....
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
så går det när man försöker vara en vardags hjälte å roa barnen....
surt sa räven
 

sandstream

Guest
crashtestdummy skrev:
hilfe. den elaka polisen tycks har vaknat på fel sida. killen skrev nog bara vad han trodde var rätt. precis som du och jag gör. :rolleyes:
Skillnaden är väl att Chrolo VET och inte spekulerar.

Man kan alltid börja med "Jag tror...", "Rätta mig om jag har fel, men..." osv. :tummenupp
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Kia skrev:
Klart man kan,de e då först då det blir lite utmaning. Stå för de man gör. :confused: :tungan

vad är det för utmaning med att stå för det man gör? det är ju asmesigt.
säg att du kommer i 200 på en 90 väg och dom skjuter laser. om du då stannar så blir du av med kortet och får massor av böter och står där som en tönt och blir uppläxad av snutarna. utmaning? nej

säg att du kommer i 200 på 90-väg och snutarna skjuter laser. du växlar då ner och håller stumt förbi laserkontrollen(som en man). du fortsätter din getaway i högsta temp(som en man). snutarna blir ifrånkörda och sedan kommer dom hem till dig och du sitter då och flinar åt dom och dom blir pissförbannade. utmaning? ja, och alldeles underbart.
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
bmwjohan skrev:
säg att du kommer i 200 på 90-väg och snutarna skjuter laser. du växlar då ner och håller stumt förbi laserkontrollen(som en man). du fortsätter din getaway i högsta temp(som en man). snutarna blir ifrånkörda och sedan kommer dom hem till dig och du sitter då och flinar åt dom och dom blir pissförbannade. utmaning? ja, och alldeles underbart.

:rofl :rofl :rofl

Jag har fortfarande inte klart för mig om du är århundradets bluff på Sporthoj eller om du verkligen existerar. Klart underhållande inlägg i alla fall. :tummenupp

/Olzki
 

Kia

Guest
bmwjohan skrev:
vad är det för utmaning med att stå för det man gör? det är ju asmesigt.
säg att du kommer i 200 på en 90 väg och dom skjuter laser. om du då stannar så blir du av med kortet och får massor av böter och står där som en tönt och blir uppläxad av snutarna. utmaning? nej

säg att du kommer i 200 på 90-väg och snutarna skjuter laser. du växlar då ner och håller stumt förbi laserkontrollen(som en man). du fortsätter din getaway i högsta temp(som en man). snutarna blir ifrånkörda och sedan kommer dom hem till dig och du sitter då och flinar åt dom och dom blir pissförbannade. utmaning? ja, och alldeles underbart.

:Bugar

Säg att snuten som kommer hem till dig, när de lessnat tillräckligt får frispel hemma hos dig. Springer runt, sätter på din flickvän, slår dig med batongen och flåsar i din telefon. Sen går han ut till sin polisbil, dricker sitt kvällskaffe och skriver en rapport på att du inte samarbetat. De verkar ju kunna spä på sina rapporter rätt bra såg jag? När du sen kommer in med din anmälan på stationen sitter samma snut bakom disken och tar emot din anmälan med ett hånflin. Bara en tanke... :va Om vi inte rättar oss efter lagarna varför måste poliserna göra det då? Samma lagar för alla, snut som civil?
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
sandstream skrev:
Skillnaden är väl att Chrolo VET och inte spekulerar.

Man kan alltid börja med "Jag tror...", "Rätta mig om jag har fel, men..." osv. :tummenupp
Ibland så tror man sig veta något, som senare visar sig vara fel. alltså man vet inte om att man inte vet. DVS man tror sig veta. Men det är hermeneutik eller olika perspektiv av de egna kunskapsgrunderna och DET ska vi inte gå in på.
Rätta mig om jag har fel, men kan inte även poliser ha fel? eller är allt dom säger absolut sanning i alla lägen?
 

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
crashtestdummy skrev:
Ibland så tror man sig veta något, som senare visar sig vara fel. alltså man vet inte om att man inte vet. DVS man tror sig veta. Men det är hermeneutik eller olika perspektiv av de egna kunskapsgrunderna och DET ska vi inte gå in på.
Rätta mig om jag har fel, men kan inte även poliser ha fel? eller är allt dom säger absolut sanning i alla lägen?
nu ska vi inte ta till akademikertugget här va det kan ha alldeles för hög nivå för vissa här... :D
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
Kia skrev:
:Bugar

Säg att snuten som kommer hem till dig, när de lessnat tillräckligt får frispel hemma hos dig. Springer runt, sätter på din flickvän, slår dig med batongen och flåsar i din telefon. Sen går han ut till sin polisbil, dricker sitt kvällskaffe och skriver en rapport på att du inte samarbetat. De verkar ju kunna spä på sina rapporter rätt bra såg jag? När du sen kommer in med din anmälan på stationen sitter samma snut bakom disken och tar emot din anmälan med ett hånflin. Bara en tanke... :va Om vi inte rättar oss efter lagarna varför måste poliserna göra det då? Samma lagar för alla, snut som civil?

Kan det vara för mycket video för din del eller????????? :hihi :hihi :hihi
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
nu när ändå tråden är aktiv igen så kan jag passa på att säga att jag är tillbaka på vägarna den 25:e januari :yoparty
 

Fist Woman

Guest
Finns det outlaw:s med körkort?

Vad skall du ned körkort till? Kör du bättre då?
Åker du med blinkers och backspeglar oxå?
Tuffa brottslingar skiter väl i petitesser som körkort, och om man nu haft ett och sedan blivit av med det så kan man väl inte grina i outlawforumet om det.
 

sandstream

Guest
Fist Woman skrev:
Vad skall du ned körkort till? Kör du bättre då?
Åker du med blinkers och backspeglar oxå?
Tuffa brottslingar skiter väl i petitesser som körkort, och om man nu haft ett och sedan blivit av med det så kan man väl inte grina i outlawforumet om det.
Mitt i prick :hihi

crashtestdummy skrev:
Rätta mig om jag har fel, men kan inte även poliser ha fel? eller är allt dom säger absolut sanning i alla lägen?
Klart poliserna kan ha fel men jag tror att Chrolo passar sig noga för att skriva något som rör lagar här på SH utan att ha torrt på fötterna.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
crashtestdummy skrev:
Rätta mig om jag har fel, men kan inte även poliser ha fel? eller är allt dom säger absolut sanning i alla lägen?

Dom är helt inkompetenta och snackar skit. Iallafall vissa jag har haft äran att stöta på.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top