torsk

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Då har det till slut hänt, polisen tog hand om mitt körkort tills vidare. Jag trodde det va sånt som aldrig skulle hända mig...

Jag ligger och kör E18, jättelugnt och fint kör jag och håller trafikrytmen, blir till och med omkörd av bilar. I en bil som kör om sitter det en unge i och vinkar så jag tänkte göra han glad, så jag åker upp på bakhjulet och kör jämte bilen. En riktig fin hög stående wheelie och ungen applåderar, mamman och pappan hurrar också, alla är glada. Jättenöjd åker jag vidare i lugnt tempo och kommer tillslut fram till rödljuset i lilljanskogen. efter ett tag kommer en polisbil och ställer sig bakom mig och blinkar in mig till kanten. Jag tänkte att nu ska dom väl gnälla lite på blinkersen som vanligt men det kan jag väl ta, jag är på så gott humör idag ändå. Men då har dom varit så luriga och följt efter mig ända sen jag wheelade men inte gjort någonting (5 minuter kanske) Dom är jättesura och skäller på mig och tar ifrån mig mitt körkort. jag sa förlåt och såg ledsen ut men det hjälpte inte.

Sen blir jag visiterad så att jag inte har några vapen på mig (jag hade min svarta huv/oUtlaW-tröja på mig) och sen blir det rapport. Själklart överdrev dom ganska rejält, skrev att det va tät trafik (det va en bil bredvid mig och en 200 m längre fram) skrev att det va innerfil (stämmer iochförsig, jag körde i buss/mc-filen) skrev att jag körde i ca 100-110 km/h (jag uppskattar det till 75 km/h) och när jag påpekar det lägger de till massa andra grejjer i rapporten.

Sen kommer det fram att de inte kameran igång, fan, här gör man en fin wheelie och så är dom inte intresserade av att filma -vad är det för uppskattning man får?

jaja, jag kommer tillbaka om några månader och då har jag nog monterat tillbaka backspeglarna på hojjen.

hej så länge!
 

Mojjje

Freak
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha YZF-R1 -98
hur är det man säger....Life´s a bitch and then u marry one......eller nåt åt det hållet....surt!
 

Hejlesen

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -97
Ööh....skrev du verkligen på när de lade till saker du inte gjort?? Hade jag aldrig gjort...
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Hejlesen skrev:
Ööh....skrev du verkligen på när de lade till saker du inte gjort?? Hade jag aldrig gjort...

nejnej, skrev inte på någonting förutom pappret på att jag visste om att de hade tagit lappen.
 

Sniper

Guest
Va med om något liknade 1998, blev utan kort 2 mån surt som fan.
Med tanke på att jag va helt själv på motorvägen ja förutom en mc-polis
som jag inte såg, tycker jag det hade varit nog med böter.
Du får göra som jag av skylten och kör vidare ,iofs så blev jag tagen i maj
lider med dig..
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Ingel skrev:
Då har det till slut hänt, polisen tog hand om mitt körkort tills vidare. Jag trodde det va sånt som aldrig skulle hända mig..

hej så länge!

men vänta nu, vad tog dom kortet på?
en uppskattad 100-110-hastighet eller en klockad hastighet på exakt
106 km/h ?
Om dom inte hade kameran på kan dom inte haft några bevis på
bakhjulsåkning/hastighetsöverträdelse.
Man blir dessutom inte av med körkortet pga att man kör på bakhjulet,
finns prejudikat på det nml.
 

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Fagersta
Hoj
GSF1200N Bandit
Kolla upp det hä med trafikjuristen.se eller vad det nu är för adress. Han kan garanterat hjälpa dig och det kan vara värt att lägga lite pengar på nån som inte gör nåt annat...
 

Sniper

Guest
cleaner skrev:
men vänta nu, vad tog dom kortet på?
en uppskattad 100-110-hastighet eller en klockad hastighet på exakt
106 km/h ?
Om dom inte hade kameran på kan dom inte haft några bevis på
bakhjulsåkning/hastighetsöverträdelse.
Man blir dessutom inte av med körkortet pga att man kör på bakhjulet,
finns prejudikat på det nml.
Dom har säkert gått på vårdslöshet i trafik, viket slangning innefattar
finns det andra trafikanter i närheten vilket där va enl trådskaparen,
då e de ju kört filmat eller inte va dom två eller en spelar ingen roll :(
Jag var själv på motorvägen och blev stoppad av en polis, det va inte ens
lönt o överklaga domen,
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
cleaner skrev:
Man blir dessutom inte av med körkortet pga att man kör på bakhjulet,
finns prejudikat på det nml.

Ja så är det...det resulterade i att alla som blivit tagna för det fick böterna tillbaka.
 

Stockel

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
CBR954
Ingel skrev:
Sen blir jag visiterad så att jag inte har några vapen på mig
QUOTE]

Visiterad :va Vi sporthojare är inte så populära...

Beklagar, lycka till med att få tillbaka kortet!

(känner för övrigt igen situationen, visst är det kul med ungar som gillar hojar)
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Surt.. Se det possitiva säsongen är över och du får det tillbaka till nästa år.. Fast kolla upp om de verkligen kan rycka det för dej om de inte har en exakt hastighet klockad?

Vad gör man inte för att göra barnen glada.. Ta alla små killar som blir överförtjusta när man vinkar till dem på någon parkering eller i en bil kö... :tummenupp
 

sandstream

Guest
Ingel skrev:
Men då har dom varit så luriga och följt efter mig ända sen jag wheelade men inte gjort någonting (5 minuter kanske)
De har nog inget med lurighet att göra utan beror nog snarare på att centralen de kontaktar för att kolla ditt registreringsnummer med kan ta god tid på sig att svara.
 

Hejlesen

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -97
Ingel skrev:
nejnej, skrev inte på någonting förutom pappret på att jag
visste om att de hade tagit lappen.


:va Och varför skrev du på den? Har för mig att en polare som kört åt helvete för fort med bil vägrade skriva på den och då kunde de inte ta kortet heller utan det skulle bli rättegång men tror aldrig det blev nån eftersom det gick för lång tid, och då hade han ju kortet kvar.
 

Mandus

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-04
I en bil som kör om sitter det en unge i och vinkar så jag tänkte göra han glad, så jag åker upp på bakhjulet och kör jämte bilen. En riktig fin hög stående wheelie och ungen applåderar, mamman och pappan hurrar också, alla är glada.

Trots det taskiga slutet på berättlsen så blev jag alldeles varm i kroppen när jag läste. Du vinner min :pannkyss - smile denna vecka! Fram för mer killar som du! Lappen är bara en liten papperslapp som du har tillbaka i vår.
 

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R eller Motard ?
Ingel skrev:
I en bil som kör om sitter det en unge i och vinkar så jag tänkte göra han glad, så jag åker upp på bakhjulet och kör jämte bilen. En riktig fin hög stående wheelie och ungen applåderar, mamman och pappan hurrar också, alla är glada.

Jag hade gjort likadant -ifall jag vore lika duktigt på wheelies :Rockbanan :)

Vilken dålig stil att ta kortet när du underhåller folket! :4skrika
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top