Va trött man blir 2 snytjag på 2 timmar

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Nästan alla diskussioner slutar så här på SH, börjar bli ganska så tröttsamt faktiskt.
 

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
i ett hus
Hoj
Husa..
andersbrink skrev:
Här brukar jag göra mina testkörningar, med början i L'et och har 2 km (20 meter bred flygraka) raksträcka på Riksväg 67 på mig. Duger 400 meter finns det läge på 67'an precis utanför Bojepps Vägkrog så att alla i byn vet om att "nu är han ute och testar igen". Inga avtagsvägar, bara raksträcka (och rådjur och älg). Här behöver du inte heller skämmas för att köra med stödhjul. :hihi
För jävla skön den vägen!
R:en (Volvo)fick visa vad den gick för där i sommras när jag var på väg hem från Valbo.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
sandstream skrev:
Nej, polisens senaste T5:eek:r gör 260 på mätaren (det finns dem som testat) och min hoj gör 299 drygt (fanstyget stannar ju vid 299).

jo men nu pratar vi olika saker här. du pratar om vad mätaren visar och jag snackar riktig fart. om du har 260 på mätaren i en sån volvo så har du max 240 riktiga km/h. en så där volvo går max 245km/h ärlig fart och då jävlar går det segt på slutet.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Fürstenhoff skrev:
Ena av trafikpolisens V70 (blå/vit) i Stockholms regionen har klockats med polis piloten til 262km/h ÄRLIG fart vilket gör en ev hastighets överträdelse på motorväg en aning mer spännande än vad den borde vara!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

den måste ju vara uppgraderad. jag har läst tester på t5'or och dom klarar ju aldrig 250km/h riktig fart. dom måste ha höjd laddtrycket lite antar jag. eller haft ruskigt mycket medvind eller nått.
just det där med vinden kan ju gör ganska stor skillnad. på min gamla fireblade som jag hade förut, tog det stopp vid 260 i motvind och man nådde 285 i lite medvind. klart stor skillnad. (mätarfart)

262km/h ärlig fart är dock ingen ursäkt för att sandstream ska stanna för hans hoj är ju fortfarande mycket snabbare :squid
 

sandstream

Guest
Ett popcorninlägg kan man ju alltid ta till när orden tar slut...

@bmwjohan: Jag syftade på mätarfarten i båda fallen.
Men visst, teoretiskt skulle jag säkert kunna köra ifrån en polisbil, men jag blir lite nervös så fort jag ser en sån där smurf så det skulle nog gå åt h-vete :D
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
När ska ni förstå att man inte kan skriva sluta röka, och sen slutar alla med det... Det här vet ni säkerligen också, att ni ens försöker är beyond me.

Kanske dags att dela upp vissa forum så att folk som vill tvinga fram en körstil på folk inte har åtkomst till andra delar av forumet...?
jäkligt tråkigt att sitta och läsa smågnabb varje gång man öppnar en tråd som inte handlar om vad vissa personer tillåter.

Ni behöver inte skriva vad ni tycker överallt vi vet vad ni tycker och känner och att ni värderar era familjer redan...
Jag respekterar det ni säger men ni behöver inte säga det varje dag i 50 olika trådar. det hjälper inte riktigt som ni tänkt och leder bara till gnabb...
Gillar ni inte tråden så sluta posta i den så dör den snabbare.

:tomten
 

sandstream

Guest
Noyah skrev:
När ska ni förstå att man inte kan skriva sluta röka, och sen slutar alla med det... ... Gillar ni inte tråden så sluta posta i den så dör den snabbare.
Jag förstår vad du menar och kan hålla med till viss del.

Från och med nu ska jag skippa alla trådar där jag har en annan åsikt än den som startade tråden.
SH kommer nog att bli jättebra om alla gör så och verkligen göra själ för namnet forum :rolleyes:
 

sandstream

Guest
Fürstenhoff skrev:
Sandstream.

Skrev faktiskt följande först men tog bort det då jag egentligen inte vill komentera något Valmers skriver:
Ja, så ska det se ut.

Inget jäkla mesande med popcorninlägg och en massa PM.
Ut med det bara :tummenupp
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
sandstream skrev:
Jag förstår vad du menar och kan hålla med till viss del.

Från och med nu ska jag skippa alla trådar där jag har en annan åsikt än den som startade tråden.
SH kommer nog att bli jättebra om alla gör så och verkligen göra själ för namnet forum :rolleyes:

Man kan ju ta det som man vill, jag vet ju att du är reko och tänker på säkerhet samt medtrafikanter, man önskar ju att det fanns fler som du.
Men ibland så måste man ju bita ihop lite också och låta mytomanerna få göra sitt...

Jag tycker inte du ska sluta posta på alla trådar som inte stämmer med din person det är inte det jag säger.

Edit: Sen så saknar jag bilden på en liten kille med keps, din son?
Grym bild är det iallafall! :tummenupp
 
Last edited:

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
sandstream skrev:
Jag förstår vad du menar och kan hålla med till viss del.

Från och med nu ska jag skippa alla trådar där jag har en annan åsikt än den som startade tråden.
SH kommer nog att bli jättebra om alla gör så och verkligen göra själ för namnet forum :rolleyes:

Inte vara så där ironisk och självömkande nu :pannkyss

Jag tycker absolut inte att du ska skippa alla trådar då du har en annan åsikt än trådskaparen, som din andemening gör gällande blir det ju ett tråkigt och dött forum utan debatt och olika åsikter. Däremot kan jag hålla med om kritiken att det ibland skrivs motinlägg bara för sakens skull och att det är En av anledningarna till att det spårar ur lika mycket som att en massa moppefuckon inte klarar att diskutera själv kärnan i tråden utan blir personliga med påhopp.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top