Va trött man blir 2 snytjag på 2 timmar

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
bmwjohan skrev:
Helt ärligt nu, om du kommer ut på en lång raka på en 90-väg, det är åker på sidorna och helt öppet så det kan omöjligt komma ut några bilar någonstans, du sitter på din k5'a och trafiken är gles. då måste väl även du bli sugen på att kolla hur fort du kan komma upp på rakan. nån gång måste det väl ha hänt i alla fall. säg nu att du faller för frestelsen och lägger dig på tanken och håller stumt och så ligger det en snut i diket med laserpricka och klockar dig på 250km/h. han hoppar upp och börjar veva som en tok. du kan vägen bra. stannar du verkligen då och tar straffet som en "man"?
Jag resonerade oxo så när jag var yngre, körde som ett svin och hade oftast turen på min sida, men verkligheten kommer ikapp en med åren och man får andra värderingar i livet, jag kör fortfarande för fort ibland men står lasermannen där och pekar på mig att jag ska stanna så gör jag det.

Varför stanna undrar säkert många som är yngre, mitt svar är att jag numera är medveten om riskerna och har insett att det finns andra i trafiken som man måste visa hänsyn mot, helt klart är man en trafikfara med snuten hack i häl, man är inte så kaxig när blåljuset blinkar en i nacken.

Man kan lära sig av egna misstag = dyrt eller lära sig av andras misstag = gratis.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
GSXR1100R skrev:
Jag resonerade oxo så när jag var yngre, körde som ett svin och hade oftast --edit--
Man kan lära sig av egna misstag = dyrt eller lära sig av andras misstag = gratis.
Jag börjar bli gammal. Detvet jag eftersom jag håller med dig.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
bmwjohan skrev:
säg nu att du faller för frestelsen och lägger dig på tanken och håller stumt och så ligger det en snut i diket med laserpricka och klockar dig på 250km/h. han hoppar upp och börjar veva som en tok. du kan vägen bra. stannar du verkligen då och tar straffet som en "man"?

Stannar gör jag förmodligen inte om jag möter en polis under de omständigheterna. Jag gasar inte heller mer, utan förmodligen håller jag ett högt men säkert tempo. Kommer polisen ifatt eller står framför och gör stopptecken så stannar jag.

Men jag kan hålla med om att ligger jag på 120 på 90 väg, trafiken är gles och sikten bra, så känns det ju inte riktigt lika grovt som att hålla 100 på en 70 väg med trafikstockning och kryssa mellan bilarna.

Men kör jag för fort och polisen gör stopptecken, så är att "dra snuten" VÄLDIGT långt borta för mig. Riskerna är för stora för att jag skulle göra det medvetet.
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Goodstuff skrev:
Jag börjar bli gammal. Detvet jag eftersom jag håller med dig.

Du är bara en spoling så det måste vara något helt annat som gör att du håller med ;)
 

sandstream

Guest
bmwjohan skrev:
Helt ärligt nu, om du kommer ut på en lång raka på en 90-väg, det är åker på sidorna och helt öppet så det kan omöjligt komma ut några bilar någonstans, du sitter på din k5'a och trafiken är gles. då måste väl även du bli sugen på att kolla hur fort du kan komma upp på rakan. nån gång måste det väl ha hänt i alla fall. säg nu att du faller för frestelsen och lägger dig på tanken och håller stumt och så ligger det en snut i diket med laserpricka och klockar dig på 250km/h. han hoppar upp och börjar veva som en tok. du kan vägen bra. stannar du verkligen då och tar straffet som en "man"?
Innan jag svarar på ditt inlägg vill jag tacka GSXR1100R och Amullo för att de förklara vad jag menar på ett bra sätt :tummenupp

Det scenario du målar upp är inte alls otänkbart eftersom jag har testat vad min hoj går för, den gick mätaren ut, och det fanns mer att ge (ca 1000 varv innan rödmarkeringen).
Men eftersom jag var ensam på motorvägen ganska sent en sommarkväll så fanns det inga poliser varken på eller vid sidan om vägen.

Jag har fru och två barn som jag värderar högre än mitt körkort och riskerna med att försöka åka ifrån polisen är för stora för att jag ska kunna göra ett sånt val.

Men om jag mot förmodan skulle få hjärnsläpp någon dag och bestämma mig för att försöka köra ifrån polisen och lyckas skulle jag ALDRIG skriva om det här på SH.
Jag lider ju inte av Golden Retreiver-syndromet, "om-ingen-gillar-mig-finns-jag-inte" :hihi
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Goodstuff skrev:
Men jag är ju inte kort, fet eller blek? :va

Sorry, kunde inte låta bli. Såg i din profil att jag är en hel månad äldre än du och har följdaktligen lite svårt att acceptera att du är gammal för du är ju också jag, hemska tanke, gammal :)
 

sandstream

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
Sorry, kunde inte låta bli. Såg i din profil att jag är en hel månad äldre än du och har följdaktligen lite svårt att acceptera att du är gammal för du är ju också jag, hemska tanke, gammal :)
Jaja, sluta spamma tråden nu, snorvalpar :D
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
sandstream skrev:
Jag har fru och två barn som jag värderar högre än mitt körkort och riskerna med att försöka åka ifrån polisen är för stora för att jag ska kunna göra ett sånt val.

nu kanske det är jag som lever i min fantasivärld här men jag tycker inte att det kan påstås som specielt farligt att dra snuten i detta scenario som jag beskrev ifall man sitter på en K5'a som du gör. om snuten står beredd med en snuthoj i vägkanten så har jag full förståelse för att du stannar, men ifall det står en sur gammal v70 där så finns det ju ingen anledning. med den hojen som du har så kan du touringåka ifrån en v70. du har ju 1km försprång redan innan dom kommit in i bilen. det är inte direkt som att du måste köra som GR gör i uppsalarun för att komma ifrån. jag trodde att det stod i köpeskontraktet för K5'or att man står över lagen. gör det inte det :hihi
 

sandstream

Guest
bmwjohan skrev:
nu kanske det är jag som lever i min fantasivärld här men jag tycker inte att det kan påstås som specielt farligt att dra snuten i detta scenario som jag beskrev ifall man sitter på en K5'a som du gör. om snuten står beredd med en snuthoj i vägkanten så har jag full förståelse för att du stannar, men ifall det står en sur gammal v70 där så finns det ju ingen anledning. med den hojen som du har så kan du touringåka ifrån en v70. du har ju 1km försprång redan innan dom kommit in i bilen. det är inte direkt som att du måste köra som GR gör i uppsalarun för att komma ifrån. jag trodde att det stod i köpeskontraktet för K5'or att man står över lagen. gör det inte det :hihi
Polisens sketna V70s gör 260 på mätaren vilket är en ganska ansenlig fart.
Jag kan inte påstå att jag är så pass erfaren att jag kan ligga och fläska i 270-280 med bilar runt omkring mig.

Men som någon skrev innan, för mig är det inte värt chansen att det går åt h-vete bara för att jag ska få behålla körkortet.
Det kan vara svårt att förstå men om 10-15 år är du kanske också där.
Jag bokmärker tråden så får vi se :hihi
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
andersson turbo skrev:
Fan va jobbit de tycks som de räcker med att visa sig ute med en svart hoj nuförtiden så vänder varenda snutbil :tomten :tomten

dom är nog bara avis för att du åker monsterbusagixxer och de får nöja sig med sura bumsar... :tummenupp
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
sandstream skrev:
Polisens sketna V70s gör 260 på mätaren vilket är en ganska ansenlig fart.
Jag kan inte påstå att jag är så pass erfaren att jag kan ligga och fläska i 270-280 med bilar runt omkring mig.

Men som någon skrev innan, för mig är det inte värt chansen att det går åt h-vete bara för att jag ska få behålla körkortet.
Det kan vara svårt att förstå men om 10-15 år är du kanske också där.
Jag bokmärker tråden så får vi se :hihi

enbart T5'orna går ju att pina upp i kanske 245km/h som max. men då får man ligga på ett tag. din hoj går ju upp i 290 på typ 0,9 sekunder :squid

om 15 år då hoppas jag att jag steker snutar i min porsche 911 turbo för då planerar jag att vara rik :hihi
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
LÅS NU TRÅDEN SNÄLLA NÅGON


Blir så trött på dena skenhelighet och bror duktig mentaliteten som tycks råda hos vissa


Jag är snart 40 och ANVÄNDER min sporthoj Nån som har problem med det eller :mad:
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
andersson turbo skrev:
Jag är snart 40 och ANVÄNDER min sporthoj Nån som har problem med det eller :mad:

har du filmat något när du kör med din hoj? vore ruskigt kul att få se den i action.
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
andersson turbo skrev:
Blir så trött på dena skenhelighet och bror duktig mentaliteten som tycks råda hos vissa


Jag är snart 40 och ANVÄNDER min sporthoj Nån som har problem med det eller :mad:
:klappar Här har du en till som trots "mogen" ålder gillar att ANVÄNDA sin sporthoj. Nu åker jag ju i jämförelse med dig bara en moppe, men så är jag bara 34 också :tungan
 

sandstream

Guest
andersson turbo skrev:
LÅS NU TRÅDEN SNÄLLA NÅGON
Blir så trött på dena skenhelighet och bror duktig mentaliteten som tycks råda hos vissa
Jag är snart 40 och ANVÄNDER min sporthoj Nån som har problem med det eller :mad:
Kanske du skulle ha tänkt på innan du la upp tråden :rolleyes:
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
andersson turbo skrev:
Jag är snart 40 och ANVÄNDER min sporthoj Nån som har problem med det eller :mad:

När du fyllt 40+ och känner att polisen börjar bli allt för närgången när du "bara ska ut å testa senaste moddningen på wasten", flytta till Hedesunda. Hit ut kommer polisen på Onsdagar mellan 16-19 och sätter sig i kryp-in'et och kokar kaffe och sen åker de in till Gävle. Sanslöst slöseri med tid, dvs för 3 stackars tvångskommenderade poliser som förmodligen gjort sig ovän med sin rotel-chef.

Här brukar jag göra mina testkörningar, med början i L'et och har 2 km (20 meter bred flygraka) raksträcka på Riksväg 67 på mig. Duger 400 meter finns det läge på 67'an precis utanför Bojepps Vägkrog så att alla i byn vet om att "nu är han ute och testar igen". Inga avtagsvägar, bara raksträcka (och rådjur och älg). Här behöver du inte heller skämmas för att köra med stödhjul. :hihi
 

Bifogat

  • gysingerakan.gif
    gysingerakan.gif
    38.4 KB · Visningar: 157

sandstream

Guest
bmwjohan skrev:
enbart T5'orna går ju att pina upp i kanske 245km/h som max. men då får man ligga på ett tag. din hoj går ju upp i 290 på typ 0,9 sekunder :squid
Nej, polisens senaste T5:eek:r gör 260 på mätaren (det finns dem som testat) och min hoj gör 299 drygt (fanstyget stannar ju vid 299).
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top