Va trött man blir 2 snytjag på 2 timmar

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Förmodligen inte.
Fast det borde nog va ok, när jag blev stoppad en gång i forntiden så sa länstrafikchefen Gunnar J. att mina ljuddämpare inte va bra nog, en ljuddämpare ska kyla och rotera avgaserna, sa han... det gör ju min nu iaf!! Tiderna förändras...
Gunnar hade förresten inte haft fel sen han blev polis, sa han vid ett annat tillfälle :tummenupp
 
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
sandstream skrev:
Ja, det var säkert därför han drog :rolleyes:



Även om man kör lagenligt vilket jag vid detta tillfälle faktiskt gjorde ( därför blir man extra trött) Jag säger inget om man kör som ett svin då får man stå sitt kasst

Man stannar inte å diskuterar med rabiata snutar med böter för att fordonet inte överens stämmer med hur dom vill att en mc ska se ut
och med risk för ombesiktning till följd

Man kan ju undra vem som utgör störst fara i trafiken mc n eller en snutbil i full fart stångandes mitt bland lördagstrafiken
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
jojje1963 skrev:
Förmodligen inte.
Fast det borde nog va ok, när jag blev stoppad en gång i forntiden så sa länstrafikchefen Gunnar J. att mina ljuddämpare inte va bra nog, en ljuddämpare ska kyla och rotera avgaserna, sa han... det gör ju min nu iaf!! Tiderna förändras...
Å jag e nog den enda som har lyckats att köra med 116 db på Anderstorp
Vilket än i dag är en gåta. året va -97:va
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Fürstenhoff skrev:
Jag har sett dig köra vilket förklarar allt så skyll inte scenariot på en specifik färg!! :banana

Vi tänkte åka lite på ett flygarefält i morgon söndag för att leka lite med mopparna samt kameras - intresserad Mr A. :tummenupp

/Fürstenhoff.

Låter spännande
 

sandstream

Guest
andersson turbo skrev:
Man stannar inte å diskuterar med rabiata snutar med böter för att fordonet inte överens stämmer med hur dom vill att en mc ska se ut och med risk för ombesiktning till följd.
Ett annat alternativ är ju att ha en laglig hoj...

Jag vart stoppad i somras av en bumse och körde snällt in till kanten.
Polisen var trevlig och jag slapp böter men fick en ombesiktning pga saknad skyltbelysning och dåligt synlig skylt.
Jätte läskigt!!!!

andersson turbo skrev:
Man kan ju undra vem som utgör störst fara i trafiken mc n eller en snutbil i full fart stångandes mitt bland lördagstrafiken
Polisen jagar hojen för att den inte stannar så det är hojföraren som är orsaken till jakten och därmed, i mina ögon, ansvarig för det som händer.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
sandstream skrev:
Ett annat alternativ är ju att ha en laglig hoj...

Jag vart stoppad i somras av en bumse och körde snällt in till kanten.
Polisen var trevlig och jag slapp böter men fick en ombesiktning pga saknad skyltbelysning och dåligt synlig skylt.
Jätte läskigt!!!!

liggar man och snigelkör i 90km/h på 90-vägar har man inte så mycket att oroa sig för. det är inte lika kul för oss som använder våra motorcyklar att bli stoppade av grisarna
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
sandstream skrev:
Ett annat alternativ är ju att ha en laglig hoj...

Jag vart stoppad i somras av en bumse och körde snällt in till kanten.
Polisen var trevlig och jag slapp böter men fick en ombesiktning pga saknad skyltbelysning och dåligt synlig skylt.
Jätte läskigt!!!!

Säkerligen inte speciellt läskigt men meningslöst, tidsödande och inte nödvändigtvis gratis. Medge att du kunnat ägna tiden till någon vettigare än att åka till bilprovningen med en kalasfräsch K5:a ;)

/O
 
Last edited:

sandstream

Guest
bmwjohan skrev:
liggar man och snigelkör i 90km/h på 90-vägar har man inte så mycket att oroa sig för. det är inte lika kul för oss som använder våra motorcyklar att bli stoppade av grisarna
Du är bara för rolig ibland :hihi
Ja, jag har aldrig kört mer än 110 med min hoj, har lagt i 3:an en gång och då gick det läskigt fort.
Olzki skrev:
Säkerligen inte speciellt läskigt men meningslöst, tidsödande och inte nödvändigtvis gratis. Medge att du kunnat ägna tiden till någon vettigare än att åka till bilprovningen med en kalasfräsch K5:a ;)
Besiktningskillen vart glad iaf :hihi

Tycker absolut inte att det var meningslöst att stanna, tvärtom är det bra att de stoppar hojar på rutin och kollar att hojarna inte är stulna eller att de körs av drogpåverkade puckon.
(Och ja, det måste ofta stoppa hojen/bilen och vänta på svar för att slippa följa efter en jäkla bit.)

Hörde häromdagen om en hoj i Märsta som kollades och visade sig vara stulen.
Ägaren uppskattade nog polisen jobb.
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
sandstream skrev:
Ja, jag har aldrig kört mer än 110 med min hoj, har lagt i 3:an en gång och då gick det läskigt fort.
Nu ljuger du allt, har sett ditt filmande på Gotland Ring å där hade du uppe K5an i åtminstonde 130.....men du menade förstås på allmän väg kan jag tro. :lol
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
sandstream skrev:
Du är bara för rolig ibland :hihi
Ja, jag har aldrig kört mer än 110 med min hoj, har lagt i 3:an en gång och då gick det läskigt fort.

ja nu vet ju inte jag, du kanske alltid ligger 200+ på allmän väg men i och med att du, enligt mig, är moraltant nummer 1 på forumet just nu så tar jag förgivet att du följer trafikreglerna på allmän väg till punkt och pricka.
 

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
sandstream skrev:
Tycker absolut inte att det var meningslöst att stanna, tvärtom är det bra att de stoppar hojar på rutin och kollar att hojarna inte är stulna eller att de körs av drogpåverkade puckon.
(Och ja, det måste ofta stoppa hojen/bilen och vänta på svar för att slippa följa efter en jäkla bit.)

.

Håller med dig där..
 

sandstream

Guest
bmwjohan skrev:
ja nu vet ju inte jag, du kanske alltid ligger 200+ på allmän väg men i och med att du, enligt mig, är moraltant nummer 1 på forumet just nu så tar jag förgivet att du följer trafikreglerna på allmän väg till punkt och pricka.
Tyvärr så kan man förklara saker gång på gång utan att det riktigt går in hos en sånna som dig.

Jag stannar alltid för polisen och tycker du att det är mesigt så fine, det är din åsikt.
Jag följer inte trafikreglerna till punkt och pricka vare sig jag åker hoj eller bil.

Men fortsätt du och lev i din lilla värld där man antingen alltid kör 200 överallt eller alltid håller hastighetsbegränsningarna :hihi
Dregen skrev:
Håller med dig där..
Najs, du kan få blir moraltant nummer 2 i min klubb om du vill :D

Markus skrev:
Just det, laglig hoj var det. :hihi
Skillnaden är att jag inte gnäller utan tar mitt "straff" när jag valt att göra något som inte är lagligt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
sandstream skrev:
Skillnaden är att jag inte gnäller utan tar mitt "straff" när jag valt att göra något som inte är lagligt.

Tycker inte direkt trådstartaren var så gnällig heller, lite tomte-smileysar tydliggjorde i alla fall för mig att han inte var så upprörd, erkänn nu att det var du som blev upprörd för att han inte stannade för polisen. ;)
 

sandstream

Guest
Markus skrev:
Tycker inte direkt trådstartaren var så gnällig heller, lite tomte-smileysar tydliggjorde i alla fall för mig att han inte var så upprörd, erkänn nu att det var du som blev upprörd för att han inte stannade för polisen. ;)
Jag tycker inte heller att trådstartaren var gnällig, jag tänkte på alla andra trådar där folk gråter ut om hur dumma poliserna är.
Fürstenhoff skrev:
*host* *host* Dubbelmoralens 1'a lärling och snart jämlik mästaren har talat!! :rolleyes:
/Fürstenhoff.
Nej, din nivå kommer jag aldrig att nå upp till :lol
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
sandstream skrev:
Tyvärr så kan man förklara saker gång på gång utan att det riktigt går in hos en sånna som dig.

Jag stannar alltid för polisen och tycker du att det är mesigt så fine, det är din åsikt.
Jag följer inte trafikreglerna till punkt och pricka vare sig jag åker hoj eller bil.

Men fortsätt du och lev i din lilla värld där man antingen alltid kör 200 överallt eller alltid håller hastighetsbegränsningarna :hihi

I min värld så följer man trafireglerna ifall man håller sig under 30 för fort tex. Jag tror inte att det är många som stannar för snuten ifall man kör lite snabbare. När jag kör runt i nån slö 100 hästarsbil och kanske ligger i 119 på 90-väg så stannar jag också för snuten, men man stannar knappast för snuten och tar sitt straff ifall man råkar blir lasrad i 200+ på nån raksträcka på en 90-väg.
Helt ärligt nu, om du kommer ut på en lång raka på en 90-väg, det är åker på sidorna och helt öppet så det kan omöjligt komma ut några bilar någonstans, du sitter på din k5'a och trafiken är gles. då måste väl även du bli sugen på att kolla hur fort du kan komma upp på rakan. nån gång måste det väl ha hänt i alla fall. säg nu att du faller för frestelsen och lägger dig på tanken och håller stumt och så ligger det en snut i diket med laserpricka och klockar dig på 250km/h. han hoppar upp och börjar veva som en tok. du kan vägen bra. stannar du verkligen då och tar straffet som en "man"?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top