Stöld och transportförsäkra banhoj?

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Finspång
Hoj
CBR600RR 05
Köpte en R6-03 banhoj igår. De är ju inte gratis.
Kan man stöld och transportförsäkra cykeln. Ringt till Folksam och länsförsäkringar och de försäkrar inte.
Hur gör ni?
 

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Fjordmannen skrev:
Köpte en R6-03 banhoj igår. De är ju inte gratis.
Kan man stöld och transportförsäkra cykeln. Ringt till Folksam och länsförsäkringar och de försäkrar inte.
Hur gör ni?

Snacka med TH, där funkar det!
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Arawak skrev:
Men den gäller väl inte vid transport? Så fattade jag det.

Då går det väl på transportfordonets försäkring.... inte säker.... men så borde det vara... ska genast ringa o fråga !


Edit: Garageförsäringen gäller även under transport.

Talade just med IF.

Stöld, brand, skadegörelse samt annan olyckshändelse

//så ni vet
 
Last edited:

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Finspång
Hoj
CBR600RR 05
euromange skrev:
Snacka med TH, där funkar det!

Tack! :)
Pratade med TH och det verkar fungera. Kommer kosta ca 3000kr/år dock.
Ska kolla upp om den går att gatregga. Den är norsk och kom från fabriken som banhoj.
 

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
hmm min är också norsk. Jag fick med en liten röd "maskinbok" med chassinr och annan info om hojen.

Däremot tror jag inte den kan gatreggas. Så tips gärna hur man kan fixa garageförsäkring på en norsk banhoj. :va
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
ape skrev:
hmm min är också norsk. Jag fick med en liten röd "maskinbok" med chassinr och annan info om hojen.

Däremot tror jag inte den kan gatreggas. Så tips gärna hur man kan fixa garageförsäkring på en norsk banhoj. :va

Min hoj har norskt urspung, den är oreggad men har en norsk maskinbok. Jag använder TH's försäkring för oregistrerade tävlingshojar. Har för mig att den krävde licens och/eller medlemsskap i klubb men där kan jag ha fel...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har en icke registreringsbar motorcykel som jag har stöld, transport och brandföräskrad hos LF. Det är samma försäkring som används till tex crossmotorcyklar. Man får tjata lite och förklara att det INTE handlar om en trafikförsäkring men det går efter ett tag.
1600 för helår.
 

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Goodstuff skrev:
Jag har en icke registreringsbar motorcykel som jag har stöld, transport och brandföräskrad hos LF. Det är samma försäkring som används till tex crossmotorcyklar. Man får tjata lite och förklara att det INTE handlar om en trafikförsäkring men det går efter ett tag.
1600 för helår.

Konstigt... jag kan vara rätt jobbig och tjata, men lyckades inte hos LF (ville gärna ha allt på samma ställe..)
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Goodstuff skrev:

Jag har försökt hos LF en gång i tiden men de var inte alls inne på min linje utan började tjata om trafikförsäkring. Det var som att försöka förklara världsekonomin för en treåring när jag sa att det var ett oreggat fordon som bara skulle gå på bana :D
 

Ågga

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sigtuna
Hoj
Er6
borde den inte kunna gå på hemförsäkringen? som lösöre? hur gör crossåkare?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
erik skrev:
Jag har försökt hos LF en gång i tiden men de var inte alls inne på min linje utan började tjata om trafikförsäkring. Det var som att försöka förklara världsekonomin för en treåring när jag sa att det var ett oreggat fordon som bara skulle gå på bana :D
Jag förstår vad du menar men det gick bra, har försäkringspappret här. De som jobbar i kundtjänsten brukar ha svårt att fatta.
Samma sak nu när jag anmälde min skada till dem, har min personliga olycksfallsförsäkring där, då var det ett evinnerligt tjat om trafikförsäkringen och hur jag skulle göra med hojen. :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top