Bad day på Våler

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Bad day på Våler


Torsdag

Det är lååångt till Norge. Kommer fram vid 11 tiden på kvällen. Skall campera hos P. Packalen och Jimmy Malm, så grejerna står klara... Bara lyfter in bajken o säger godnatt....



Fredag

Första passet snorkallt o upptorkande, andra passet lika dant... Tiderna är bedrövliga o varje varv på banan känns som det första=darrigt och osäkert.


Lördag
Det är lovat en fin dag o solen börja värma upp asfalten. Första passet sätter igång och det slutar väl som vanligt, 18 man i det 26 man starka fältet.

Andra passet. går långsamt. får inte drevningen att stämma... Ojoj, petar in ettan i vänstern efter bakrakan. Det sladdar säkert fräckt från sidan, men för Lasse Lönn som kör om på innern är det tydligen lite för mycket på bredden. Kontakt med arbåganra och jag går rakt fram... Bromsar ner till i princip obefintlig hastighet när jag går rakt fram ut i gruset. Tippar omkull på ett ganska mesigt sätt. alltså ingen sån där häftig disco round vurpa. Hojen ligger fint i gruset 2 meter in "der Leca See". Jag sätter mig på däckstraven och funderar på gårdagens stjärnhimmel o ser de andra boyzwen köra på. Såklart e det gulflagg. Och vad händer? Papunen vurpar under gulfalgg. Tangenten vid <cencurerat>Pappskall...<cencurerat>, fel, Papunens incident pekar rakt mot min bajk. Poff o det var ena riktig klockren träff. Funkisarna får träna brandövning på Pappets hoj. Min bajk e sönder på ett dyrt sätt.



Hittar delar runt om i Norge. Får åka till Oslo och hämta en sving. Bakaxel lånar jag. Fälg är inget problem. Resten fixar Silvertejpen. Jimmy o Patrik lappar ihop plasten medan jag är i Oslo. Vi har meckat klart vid 1. Tack för hjälpen Boyz! Se gärna den berömda kortfilmen om "den ovala fälgen".



Söndag
Warm up- Känns som allt är löst i gaffeln. Jag som normalt inte är känslig på hojens inställningar känner verkligen att det är något fel. Blev alltså inte mer än 2 varv med lösa gaffelkronor.

Rejs-
Efter 2 omstarter hag motivationen minskat. Är helt enkelt för långsam o ser mig passerad av Björn Säte o Jimmy Malm. Packalen o Quitte susar om. Det var ett mindre bra rejs. Jonas o Cesilias leverpastejmackor satt fint. O faktiskt, det var kul att dela tält med värsta konkurrenterna Malm o Packalen!
 

Bifogat

  • smaller_PICT1688_01.jpg
    smaller_PICT1688_01.jpg
    90.7 KB · Visningar: 191
  • smaller_PICT1699_02.jpg
    smaller_PICT1699_02.jpg
    65.7 KB · Visningar: 184

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Surt att få hojen torpederad när den redan ligger ner och är livlös, men det är ju rejsing och då kan allt hända.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Så många hårda ord ur Jorpes mun som kom den kvällen hade jag inte hört innan ;)

Jeje, bit ihop nu och bjud upp till fight på mantorp! Du har ju fortfarande chans att reducera. För inte kan det bli 8-2?? :7peta
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Att vurpa på gulflagg är dåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååligt!
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top