Civil mc-snut jagar zatzymupp.

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Farbror blå har alltid rätt, det vet ni!
Bryter man lagen är man laglös, vi ska vara tacksamma att polisen inte får skjuta ur hjärnan på oss! ;D

I can always get worse... Det har jag lärt mig!
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Snuten e GHEY... Och, Zatzy e GHEY... :)

Bara kolla dom SNYGGA diskutionerna dom har där (på zatzy altså) :huvet

Seriöst... Jävla miffon. Snygga på jobbet e dom allihopa, nu ska jag gå o dra något gammalt över mig!

Hej hopp snut snopp :tummenupp
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Oj vilken provokation, han kör om, polisen ökar farten, fjunpellen börjar rejsa.
Att han orkar böla om det på ett forum.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Faster skrev:
Snuten e GHEY... Och, Zatzy e GHEY... :)

Bara kolla dom SNYGGA diskutionerna dom har där (på zatzy altså) :huvet

Seriöst... Jävla miffon. Snygga på jobbet e dom allihopa, nu ska jag gå o dra något gammalt över mig!

Hej hopp snut snopp :tummenupp

Zatcymupparna :)hihi) är inte mycket sämre än alla stolpskott här inne.
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Det är ju rätt svårt för en polis att ta fast någon utan att öka farten och följa efter?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
sweborn skrev:
Det är ju rätt svårt för en polis att ta fast någon utan att öka farten och följa efter?
Hmm kanske skulle kombinera med regler om vilt?
När polisen ser någon som kör för fort så följer han inte efter utan stannar och markerar ut platsen för fortkörningen, så kan han ringa en jägare som kommer och spårar upp fortköraren och knäpper han? Erm.. eller kanske inte det sista då...
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Orca69 skrev:
Hmm kanske skulle kombinera med regler om vilt?
När polisen ser någon som kör för fort så följer han inte efter utan stannar och markerar ut platsen för fortkörningen, så kan han ringa en jägare som kommer och spårar upp fortköraren och knäpper han? Erm.. eller kanske inte det sista då...

Lyssnade på en björnjägare/-slaktare i radion för nån vecka sedan, han hade hållit på och jagat livet ur en björn i 2 dagar. Med hundar som avlöste varandra, och 8 skadeskjutningar (minst, det var de jag räknade ihop till).
Orsaken till detta hat var att någon björn i teorin kan ta hans hund och därmed störa hans jakt på övriga mer ofarliga djur.

Med sådana jägare får vi många frivilliga till ovanstående system (vi kan ju köra på hans hund i 200+), men fortkörare lever nog hyfsat säkert ändå. Ett och annat köttsår får man jämföra med en och annan omkullkörning.

(Menar inte att jägare är dåliga, har själv jakten i släkten så att säga)
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Störtlöjligt att försöka lägga skulden på snuten. Självfallet rejsar han efter, det är ju just sådana tillfällen som måste förgylla tillvaron som MC-polis. :)
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
hbo69 skrev:
Störtlöjligt att försöka lägga skulden på snuten. Självfallet rejsar han efter, det är ju just sådana tillfällen som måste förgylla tillvaron som MC-polis. :)

Jag ser inte problemet? Han körde för fort och åkte fast. DET är fakta. Att han _valde_ att tro att (snuten) hojen ville rejsa är något som sker i huvudet på killen som åkte fast. Ingen som satte en Colt .45:a mot hans huvud och sade "Rejsa för faen!".... :tungan

Det är tyvärr en risk man alltid tar när man vill hänga på någon. Gjort så själv (blivit av med lappen alltså, men inte genom att hänga på) och då spelar det ingen roll om det är bil eller hoj. :gnissla

Men jag sticker inte under stol med att en del hastighetsbegränsningar är som att suga getpung genom en trädgårsslang. På väg till sommarkåken är det 70 på en smal backig och kurvigsomfan grusväg genom skogen, och på Essingeleden (4 filig väg för dem som inte bor här och känner till geografin) är det också 70. Go figure :kocko

Nu skall jag jobba istället för att vara moraltant :4skrika
Har lite för mkt att göra för att kunna hänga här idag :(
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
nej jag tror att ni har fått det mesta när det gäller sånt här om bakfoten.
det är ALLTID trafikpolisens fel. så är det bara :hihi
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
bmwjohan skrev:
nej jag tror att ni har fått det mesta när det gäller sånt här om bakfoten.
det är ALLTID trafikpolisens fel. så är det bara :hihi


Förlåt att jag finns :D
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Hade det inte funnits någon trafikpolis, och några hastighetsbegränsningar, hade brankåren fått jobba övertid med att spola av kroppsdelar från solida objekt, och därmed inte hunnit rädda katter ur trän och släcka vissa föreningslokaler som "självantänder" :rolleyes:

Det är bara en teori... :hihi
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Bollox skrev:
Hade det inte funnits någon trafikpolis, och några hastighetsbegränsningar, hade brankåren fått jobba övertid med att spola av kroppsdelar från solida objekt, och därmed inte hunnit rädda katter ur trän och släcka vissa föreningslokaler som "självantänder" :rolleyes:

Det är bara en teori... :hihi

Nog en teori som stämmer alldeles för väl :(
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top