Civil mc-snut jagar zatzymupp.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
whocares5.jpg
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
2fast4hjo skrev:
Vad tycker ni? hur långt får polisen gå för att få fast en fartsyndare. :va

Om det sker utan fara kan dom väl få gå ganska långt. Dom kan ju inte veta om det är en hoj/biltjuv eller bara nån som vill behålla kortet...

Lite OT, men Zatzy är till för måppefukkon som har dålig balans och måste ha 4 hjul va? :hihi
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Kan tyckas lite surt.. Men då vet man det till nästa gång man vill rejsa.. att kanske det är en polis som vill hetsa
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
1: Man rejsar inte med en hoj om man har en jävla CRX, redan det är skäl att bli av med lappen.

2: Vem tvingade killen att gasa? Åkte snuten förbi med en stor skylt där det stod : GASA// Polisen.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
MattE. skrev:
En polis får ABSOLUT INTE UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER uppmana någon till brott!
Vad menar du? Jag fattar inte hur polisen uppmanade till fortkörningen, förklara.
 

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
Hoztic skrev:
Lite OT, men Zatzy är till för måppefukkon som har dålig balans och måste ha 4 hjul va? :hihi

Kör du hoj på vintern eller tar du bussen? Zatzy är ett seriöst bilforum för folk som har bilintresse.
 

knas81

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Lidingö
Hoj
CBR 1000 RR -04
Z-muppen såg en hoj, z-mupp körde om hoj, z-mupp hörde att mopeden gasa, z-mupp gasade ifrån moped i tron om att det var ett rejs, mopeden kom tillslut ikapp z-mupp och snurra med blåljusen.

Sammanfattning: Polis försökte stanna fortkörare, z-mupp trodde han rejsa.

Var, när, hur? har polisen uppmanat till rejs?? Han försökte få stopp på han.. :3freak
 
Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Ingen brottsprovokation där inte....Snubben har blåst om en civilare som sen gasat efter och då gick reptilhjärnan igång och han tryckte gasen i botten....Bara att skylla sig själv. :tomten
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Interceptor skrev:
Bevisfråga...vem tror du vinner?

Nästan samma sak hände mig 1982. Civilare hängde på tätt i arslet när jag höll begränsningarna men jag ville inte ha dem där. 1000 pix och 3 månader utan kort men rätten tyckte inte det var grov vårdslöshet eller ens vårdslöshet utan åklagaren fick nöja sig med en fortkörning på 160 km/h (3 konsekutiva foton). Ett av fotona visade 192.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
En liknande grej höll på att hända mig, fast då körde jag hoj. Rullade ganska lugnt genom Mölndal med ett par polare. En stor gul BMW 1200 nånting dyker upp bredvid mig vid ett rödljus. Det blir grönt, och gubben drar på ganska bra. Jag hänger på med min lilla RD 350 och man kan väl inte kalla det ett rent rödljusrace men lite för fort gick det allt. Till slut tycker jag att jag inte vill köra fortare där, slår av och kollar efter polarna. Ser dom en bra bit bakom mig. Tydligen hade dom sett alla antennerna på BMW:n, och dragit slutsatsen att det var en snut jag nästan hade rejsat med.

Kanske var det så att snuten tyckte att han hade hetsat mig till race, och valde att inte sätta dit mig av den anledningen, men vad vet jag? Glad i alla fall att jag kom ur det med kortet i behåll. :)
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Kleiv skrev:
Kör du hoj på vintern eller tar du bussen? Zatzy är ett seriöst bilforum för folk som har bilintresse.
Självklart kör man hoj, jag förstår inte frågan?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top