Motorluckan på nsr

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
Min lossnade nyss när jag var påväg hem från en kompis låg i ca 100 o då hörde jag klonk och sedan så kände jag att de var någe mysko mot benet... stannade direkt och då fick jag se att det var motorluckan... :rolleyes: Är ialla fall glad över att den inte hamnade på vägen för den hade farit av å åkt åt helsike. Vet själv att jag skruvade fast den ordentligt sist jag öppnande den. (luckan som är på vänster sida framifrån sett)

Någon som varit med om något liknande? :confused:
 

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Gislaved
Hoj
CBR 600 f -99
!ante skrev:
Min lossnade nyss när jag var påväg hem från en kompis låg i ca 100 o då hörde jag klonk och sedan så kände jag att de var någe mysko mot benet... stannade direkt och då fick jag se att det var motorluckan... :rolleyes: Är ialla fall glad över att den inte hamnade på vägen för den hade farit av å åkt åt helsike. Vet själv att jag skruvade fast den ordentligt sist jag öppnande den. (luckan som är på vänster sida framifrån sett)

Någon som varit med om något liknande? :confused:


Aldrig.....Men du är säker på att du skruvat åt den då?! :7peta
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
Kåpan för att komma åt o fylla på växelåds olja är det jag menar. Jag jag är 100 på att jag skruvade dit den, sedan är "gångärnen på" den kassa på den...

har mina misstankar om att skruven jag drog dit den med var kass. Ja jag är säker på att jag skruvade dit den!
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
!ante skrev:
Kåpan för att komma åt o fylla på växelåds olja är det jag menar. Jag jag är 100 på att jag skruvade dit den, sedan är "gångärnen på" den kassa på den...

har mina misstankar om att skruven jag drog dit den med var kass. Ja jag är säker på att jag skruvade dit den!

Gänga upp lite och köp nya skruvar då
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
!ante skrev:
Min lossnade nyss när jag var påväg hem från en kompis låg i ca 100 o då hörde jag klonk och sedan så kände jag att de var någe mysko mot benet... stannade direkt och då fick jag se att det var motorluckan... :rolleyes: Är ialla fall glad över att den inte hamnade på vägen för den hade farit av å åkt åt helsike. Vet själv att jag skruvade fast den ordentligt sist jag öppnande den. (luckan som är på vänster sida framifrån sett)

Någon som varit med om något liknande? :confused:

Hände exakt samma sak för en klasskompis.
Dock så märkte han inte när han tappade den. Ligger mellan Umeå och Övik någonstans
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top