Trimning av oljekylda GSXR-tråden

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
En erkänt duktig topplocksportare brukar gravera MB på sina alster, han byggde en sjukt stark 860 till sig själv för många år sedan.
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Passar ett avgassystem från en bandit 1200 på en gsxr från-87 som fått en motor från en gsx 1127 f.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Passar ett avgassystem från en bandit 1200 på en gsxr från-87 som fått en motor från en gsx 1127 f.

Udda kombo! Det BORDE det göra eftersom oljetrågsblaffan på banditen gör att krökar måste ta en lång sido-omväg under motorn. gsxr har en v-form på tråget. Men som alltid, disclaimer: Your mileage may vary. You tell us. You've be warned. Kanske. Det är någon som måste testa - och du är nu härmed utsedd till förste avgastestare Puttrik Lindeman.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tjosan! Äntligen 15 grader ute igår så det var dags att väcka upp 1216 spisen och tamejfan nu gick RS36'orna mycket bättre! Man ska inte grundinställa fuggar vid nollgradigt tydligen :smasha

De är endast grundinställda enligt manualen och "fulsynkade" med ett ögonmått men den gick rätt trevligt faktiskt, svackan i mellanregistret som jag hade med RS40 är borta! :D:D

Nu då till finjustering så tänkte jag att man kanske skulle kunna slippa dyr dynotid och skaffa en bredbandslambda istället, har någon av er testat med en sån här?

Kan det va nåt?

http://www.ebay.co.uk/itm/400959341865?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

!B9ulPTQCWk~$(KGrHqUOKpwEy+jC5UEgBM6p(cBrWw~~_12.JPG


Erfarenheter isåfall?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Den lär funka. Räkna dock med att totalkostnaden för USA-import landar på runt 14 spänn per dollar inklusive frakt. Det är enklare och snabbare att köpa från ett EU-land.
 

holm77

Medlem
Gick med
15 Jul 2010
Ort
Karlstad
Hoj
Superduke 990, Honda VF750C
Någon som har en förgasarbrygga som passar en 95a liggandes eller? :fyllisar tröttnat på vakumförgasare nu...:va
 

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Täby
Hoj
Utan stödhjul
[QUOTE=J
Jag kör enbart med bredbands lambda , funkar hur bra som helst
Jag åker bara bana och använder lambdan då och då och den sitter inte i hela tiden
Kanon att kolla av typ väldigt varmt eller väldigt fuktigt
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tack Jocke , så var det ja...gsxr-91 :). eftersom inte bryggan passar rakt av så flyttar jag över kitet och har de andra förgasarna som reservdelar. Vad är det då som skiljer kitet från original, utformningen av nålarna ? och fjädrarna.
..för de ska ju fungera med bra med pod filter med kit 3.

Borrade trottlar "sliders" är det bra ?

Filterna glömdes av...Du får ge dom till " Sakta Finnen" om han vill föra över dom sen.

Filtren ligger hos finnen =)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag kör enbart med bredbands lambda , funkar hur bra som helst
Jag åker bara bana och använder lambdan då och då och den sitter inte i hela tiden
Kanon att kolla av typ väldigt varmt eller väldigt fuktigt

Läser du av den i "realtid" medan du kör då eller loggar du och kollar sen?
Funderar på hur loggningen går till från en sån MTX-L jag kollade på, om man behöver något mer än en pc bara för att logga?
 

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Täby
Hoj
Utan stödhjul
Läser av i realtid , lättöverskådlig display som jag sneglar på då och då
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Har monterat en 1127 f motor i min gsxr750 från -87. Har kvar all el med CDI från 87:an. Får inte igång den. Har provat att flytta över pickup från den gamla motorn. Men det funkar dåligt. Tips mottages.
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Förgasare RS 36:eek:r. Har inte rört bestyckning vilken funkade fint med 750 motorn. Den borde få soppa då accpumpen sprutar vid gaspådrag. Komp ej kollat. Har monterat en 748 Dot topp med tillhörande kammar. Har nu gnista med 750 el samt cdi. Har även bytt pickup till den som satt i 750. Den har dubbla coils. (1127:an har enkel coil) Spelar det någon roll vilken rotor jag använder? De ser inte riktigt lika ut.

Bränsleblandning. Kompression. Gnista (vid rätt tillfälle). Förenklat - är det allt som behövs för att den skall brumma igång. Vad är det som saknas på din hoj?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Förgasare RS 36:eek:r. Har inte rört bestyckning vilken funkade fint med 750 motorn. Den borde få soppa då accpumpen sprutar vid gaspådrag. Komp ej kollat. Har monterat en 748 Dot topp med tillhörande kammar. Har nu gnista med 750 el samt cdi. Har även bytt pickup till den som satt i 750. Den har dubbla coils. (1127:an har enkel coil) Spelar det någon roll vilken rotor jag använder? De ser inte riktigt lika ut.
Rotor, sensorplatta ska matcha med cdiboxen.
Du kan använda hela kitet från samma motor men aldrig mixa delarna.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top