Turbo i min GSXR 1000 - 2003:a

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Jag är i valet och kvalet att lägga i lite mera *krut* i min gamla häck till GSXR.

Alla ni som håller på med turbo vem skulle ni rekommendera att köpa en komplett sats av samt få den monterad samtidigt...

Nu vill jag ju inte lägga samma pengar som en halv ny hoj bara för att få turbo, kan ju kallas snålhet men jag kallar det inte snålhet att inte vilja lägga typ 47500:- på ett turbo system på hojjen...

Har sneglat en massa på Marklunds berömda suzuki kit men lite för saftigt pris för plånboken (47500:- exkl montering)..

Finns det kanske någon här som vill bli av med sitt kit eller vet någon som besitter ett komplett kit till min hoj var vänlig och PM:a då..

Mvh:Crille
 

R1 T

Sänkt kompression
Gick med
30 Mar 2003
Ort
(Utan för Örebro)
Hoj
GSXR1000 utan turbo??????
Crille skrev:
Jag är i valet och kvalet att lägga i lite mera *krut* i min gamla häck till GSXR.

Alla ni som håller på med turbo vem skulle ni rekommendera att köpa en komplett sats av samt få den monterad samtidigt...

Nu vill jag ju inte lägga samma pengar som en halv ny hoj bara för att få turbo, kan ju kallas snålhet men jag kallar det inte snålhet att inte vilja lägga typ 47500:- på ett turbo system på hojjen...

Har sneglat en massa på Marklunds berömda suzuki kit men lite för saftigt pris för plånboken (47500:- exkl montering)..

Finns det kanske någon här som vill bli av med sitt kit eller vet någon som besitter ett komplett kit till min hoj var vänlig och PM:a då..

Mvh:Crille


Toatal kaos performance har turbo kit till din hoj, vet ej hur dom är kvalitetsmässigt, men dom har lägre priser än marklund. En nackdel med deras kit är att dom kör utan IC. En annan nackdel om man vill ha det monterat är att företaget ligger i USA, men det borde väl finnas någon som kan hjälpa till med det.
http://www.totalkaosperformance.com/indexmain.html

Ett annat alternativ är att bygga själv om man har möjlighet, blir absolut billigast

Ett sista alternativ är att köpa en hoj som redan har turbo :)

R1 T
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kolla med Peter Andersson I u-väsby aka anderssonturbo här på forumet. Han kan han :tummenupp
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Skulle jag byggt en ny turbohoj skulle jag hoppat kompsänkning och intercooler för att åka på E85 (om det nu fanns gott om plats så kunde IC få vara med) så kan du skruva lite själv och vill göra det lätt för dig så är det ju bara beställa ett grenrör och en plenum från marklund, köpa en billig turbo från nått volvo freak, lite småplock och du har din turbohoj.

Behöver inte bli så dyrt, folk lägger ju ut lika mycket pengar på ett pissigt avgassystem som ger lika mycket hk som en flugskit på wastgatestången gör på en turbomaskin :hihi

Vet dom som åker med turbokonverterade standardbilar och 1,5bar i laddtryck med E85! (lite mer än dubbla turbotrycket har dom klarat innan spikning med e85 vs bensin)
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Hittade några sidor på nätet och en som hade till bra pris var iallafall Turbosystems.com, men nu är det ju så att han inte skeppar internationellt :(

Texten jag fick av honom om hans system.

This is a complete system including Micron turbo exhaust. The only part you will have to purchase separately is a powr commander. The system is on sale for $3326 and $70 s/h. The kit utilizes a 15G turbo at 5-6psi and yields between 205-220whp. Please contact me to order or to discuss at 630-553-6830
Thanks Brad
Unfortunately, we do not ship internationally.


Tack alla som svarat på min tråd....

:yoparty
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Alla som "kan" mecka turbo säger att de inte är så svårt men allt är ju svårt när man inte kan/har vetskap om hur man gör.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
du har väll ett problem till, besiktning hur ska du lösa det

är inte nyare även helfordons godkända och går därför inte att ändra på om man inte kan få det regat som amatör bygge?

va det inte därför mc express sålde turbo kit till äldre cyklar typ -98 , -99
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Inget är svårt att "meka" bara man kan sin sak till fullo....

Just därför vill jag låta någon bygga samt skruva på kittet till mig som kan detta så slipper jag palta och få grejerna att funka bra....

Slappa skrev:
Alla som "kan" mecka turbo säger att de inte är så svårt men allt är ju svårt när man inte kan/har vetskap om hur man gör.
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Plocka bort tryckslangen (Tror jag) så ska det inte va nå problem alls med besiktningen, men å andra sidan så behöver jag inte vara där med min hoj först 2007 för kontroll.

RS "Alex" skrev:
du har väll ett problem till, besiktning hur ska du lösa det

är inte nyare även helfordons godkända och går därför inte att ändra på om man inte kan få det regat som amatör bygge?

va det inte därför mc express sålde turbo kit till äldre cyklar typ -98 , -99
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Crille skrev:
Plocka bort tryckslangen (Tror jag) så ska det inte va nå problem alls med besiktningen, men å andra sidan så behöver jag inte vara där med min hoj först 2007 för kontroll.

lite väll genomskinligt låter väll de:D men vad vet jag
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Inge svar ännu så Herr Andersson (Fast PM:et är läst) är tydligen inte intresserad av att sälja nå kit till mig....

Så jag fixar ett från USA istället eller snackar med ett annat Team som håller på med Turbobyggen som är intresserade av att sälja grejer och tjäna lite stålar....

*Over And Out*

Slappa skrev:
Fortsätt skriv i tråden så vi får veta om Andersson kan montera nåt åt dig :)
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
tyckte du att marklunds kitt var dyrt så är nog inte anderssons bling bling kitt nått för dig ändå :)
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Ajfan så du menar att Andersson är dyrare en Marklund på dessa kitt?....

Då får jag fasiken beställa från staterna för där hittar man kit för 3495:- US$
men sedan tillkommer säkert någon tusenlapp i frakten m.m.....

PD skrev:
tyckte du att marklunds kitt var dyrt så är nog inte anderssons bling bling kitt nått för dig ändå :)
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Har bara läst på amerikanska forum och då har det handlat om busakitt men lägg iaf på $2000 på ett marklundkitt så är du där. Då har det visserligen varit lite mer godsaker såsom vattenkyld intercooler, lock-up koppling och väldigt blankt.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Mina kitt ligger runt 60 monterat å klart

Jag gör ingen större skilnad på vilken hoj de byggs på
komponenterna är dom samma å hamnar ungefär på samma slutpris


Jag skulle inte rekomendera dom amerikanska kitten utan laddluftkyl och med standard komp

Det fungerar helt enkelt inte för lite vild körning
Och framförallt så krävs det RÄJSSOPPA ( 40 kr litern )

Titta på vilka komponenter USA kitten innehåller så ser du varför dom kan va så billiga


Mc-xpress är förhållandevis billiga på sina kitt + att dom kör mindre turbosar på 1000 hojarna än vad jag använder

Mc-express har dessutom ruskigt mycke lägre inköpspriser på sina komponenter än vad jag som vanlig konsument nånsin kan få

Fast mina kitt blänker ju mer hehe :D
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Men om man köper ett amerikanskt kit från dom och sänker kompen och fixar sig en laddluftkylare så bör man väl få ut en hel del effekt ur dom med eller?....

Vet att dina kit är typ *bling,bling* och man bör ha solglasögon på sig när man kollar på doningarna :tummenupp

andersson turbo skrev:
Jag skulle inte rekomendera dom amerikanska kitten utan laddluftkyl och med standard komp
Fast mina kitt blänker ju mer hehe :D
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top