En inte så normal lördag

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Hightuned skrev:
Helt rätt, hojen går precis lika bra utan körkort. Man är väl inte en sån jävla slav att man inte kör bara för att staten bestämt att man måste ha ett speciellt körkort för mc? :tummenupp

Instämmer, har han kört hoj i 10 år utan såhar han väl bevisat att man inte behöver körkort. :tummenupp
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Folk är på tog för överspända och laglydiga, ät mer Kinderägg så blir ni snälla!
 

Bifogat

  • CASE0IVR.jpg
    CASE0IVR.jpg
    82.9 KB · Visningar: 109

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
tobbeviking skrev:
Köra omkring med en "polisrädd" kille mitt i gruppen är inget jag skulle vilja iaf!


Fast lite polisrädd är man väl alltid speciellt när man kör hoj. Jag undviker poliser så mycket som möjligt, tycker dom är dryga och otrevliga.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Robban W skrev:
Fast lite polisrädd är man väl alltid speciellt när man kör hoj. Jag undviker poliser så mycket som möjligt, tycker dom är dryga och otrevliga.
Av mina möten med polisen så har jag mött en dryg polis, resten har varit trevliga.
Jag har antingen haft en otrolig tur som mött bra konstaplar, eller så är det ngt i mitt bemötande som fungerat.
Körkortslös eller ej så utgör en som smiter från polisen en större fara än en som stannar.
Att det sedan finns punkter som jag inte alltid är laglydig på är en annan sak, men frågan är väl var man ska dra gränsen?
Tjalla på en polare skulle jag inte göra, men som sagt så väljer jag bort risken att köra med en sådan person som i tid och otid ska dra snuten.
Finns ett bra exempel här från bygden, en kille gick ur en rondell och höll kanske 70 på 50väg.
Han får en polis med discoljus efter sig, jävlar i gatan! Klart man med skjuts bakpå ska dra snuten!!
Han får efter ngn mil bromsa in för vilt av ngt slag, då tar polisen sin chans och stoppar honom.
Han blev av med körkortet ett bra tag och fick säkert en fin skänkestalong till staten på köpet.
Men jag skulle velat sett hans min när polisen sa "Detta var väl onödigt, vi var påväg till branden i "byhåla" hade du gått åt höger hade vi sluppit jaga dig"
//Tobbe
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top