En inte så normal lördag

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Zee skrev:
Säg upp bekantskapen med din vän, eller be honom skriva in sig på körskolan asap!
Inte säger jag upp bekantskapen för en sådan liten grej. Han är ju världens bästa polare :fyllisar. Fast jag ska nog försöka övertala honom att ta lappen. Känner jag honom rätt lär han dock skita i det även i fortsättningen. Men då vet åtminstone vi andra vad som står på nästa gång han sticker iväg.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Trafikförsäkringen på hojen gäller väl alltid? Däremot kan du få betala upp till en viss procent av försäkringsbeloppet i självrisk om det händer något och du inte har rätt behörighet/är full/osv...
 

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Ort
Göteborg - Björkekärr
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
hbo69 skrev:
Inte säger jag upp bekantskapen för en sådan liten grej. Han är ju världens bästa polare :fyllisar. Fast jag ska nog försöka övertala honom att ta lappen. Känner jag honom rätt lär han dock skita i det även i fortsättningen. Men då vet åtminstone vi andra vad som står på nästa gång han sticker iväg.

Är man polare så är man...
Man säger inte upp bekantskapen för en så grej..."end of story".
Men boka en skrivning/uppkörning åt han, och SLÄPA dit han :hihi
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
jens_rock skrev:
Är man polare så är man...
Man säger inte upp bekantskapen för en så grej..."end of story".
Men boka en skrivning/uppkörning åt han, och SLÄPA dit han :hihi
Frågan är ju om HAN är en polare.
Det var ju han som satte er i klistert pga sin egen dumhet.
 

JonasSE

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
R1
yes

Emmi skrev:
Trafikförsäkringen på hojen gäller väl alltid? Däremot kan du få betala upp till en viss procent av försäkringsbeloppet i självrisk om det händer något och du inte har rätt behörighet/är full/osv...


trafikförsäkringen gäller oavsett.
enligt trygghansa. :hihi
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Kan inte låta bli att le ;) men jag hade gjort allt i min makt för att hjälpa han till att ta kortet snabbt och smärtfritt innan nästa sommar börjar.
 

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
NoPinky skrev:
Frågan är ju om HAN är en polare.
Det var ju han som satte er i klistert pga sin egen dumhet.

Hehe.. "satte er i klistret"..
Polisen frågade vem han var. ON NO!! Hur ska de kunna sova om nätterna.
:tungan
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
NoPinky skrev:
Frågan är ju om HAN är en polare.
Det var ju han som satte er i klistert pga sin egen dumhet.

så folk som bryter mot vissa trafikregler är sämre polare? jag ser inget större samband
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
ge han en uppskrivnings tid i födelsedags present och uppkörning som tidig julklapp.men detta bevisar ju att ochså att man blir ju inte en bättre mc/bil förare bara för att man har en laminerad platsbit i fickan :rolleyes:
 

Scirocco

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Honda VFR800
Mago skrev:
Hehe.. "satte er i klistret"..
Polisen frågade vem han var. ON NO!! Hur ska de kunna sova om nätterna.
:tungan

Ptja, genom att de nu sade att de inte kände honom så blev de medbrottslingar. Och med tanke på att de börjar dra körkort även när man själv inte bryter mot trafikregler (utan för tex grov fylla bara o liknande) så skulle jag inte bli förvånad om de drar ens körkort för att man skyddat någon som kört i 10år utan körkort.

Jag skulle definitivt sluta åka MC med en polare som inte har MC-kort och kör runt utan körkort. Nästa gång fångar de hans nummerplåtar och kommer det då fram att man är polare så kan man åka dit själv för att ha ljugit. Jävligt onödig risk, särskilt då killen borde kunna bara ta en uppskrivning och en uppkörning (alltså inga lektioner ska ju behövas) i dagsläget.
 

Alfonzo

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Vittinge
Hoj
YAMAHA FZR1000
Scirocco skrev:
Ptja, genom att de nu sade att de inte kände honom så blev de medbrottslingar. Och med tanke på att de börjar dra körkort även när man själv inte bryter mot trafikregler (utan för tex grov fylla bara o liknande) så skulle jag inte bli förvånad om de drar ens körkort för att man skyddat någon som kört i 10år utan körkort.

Jag skulle definitivt sluta åka MC med en polare som inte har MC-kort och kör runt utan körkort. Nästa gång fångar de hans nummerplåtar och kommer det då fram att man är polare så kan man åka dit själv för att ha ljugit. Jävligt onödig risk, särskilt då killen borde kunna bara ta en uppskrivning och en uppkörning (alltså inga lektioner ska ju behövas) i dagsläget.


Jaha du tror alltså att man kan mista körkortet för att man har "ljugit".
 

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Scirocco skrev:
Ptja, genom att de nu sade att de inte kände honom så blev de medbrottslingar. Och med tanke på att de börjar dra körkort även när man själv inte bryter mot trafikregler (utan för tex grov fylla bara o liknande) så skulle jag inte bli förvånad om de drar ens körkort för att man skyddat någon som kört i 10år utan körkort.

Jag skulle definitivt sluta åka MC med en polare som inte har MC-kort och kör runt utan körkort. Nästa gång fångar de hans nummerplåtar och kommer det då fram att man är polare så kan man åka dit själv för att ha ljugit. Jävligt onödig risk, särskilt då killen borde kunna bara ta en uppskrivning och en uppkörning (alltså inga lektioner ska ju behövas) i dagsläget.

Medbrottslingar? Tycker att du ska slå av TV:n och bege dig ut i verkligheten. :hihi
Hur ska de kunna bevisa att man är polare via hans plåtar? :va
Lyckligtvis är man inte ansvarig för att ens bekanta inte har körkort för de fordon de framför.
Edit: Kom på att du förmodligen är ironisk i ditt inlägg, så mitt inlägg kan då isåfall strykas.
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Jag heter Lasse skrev:
Lyckligtvis är man inte ansvarig för att ens bekanta inte har körkort för de fordon de framför.
QUOTE]

Inte för att det är någon risk att åka fast i detta fall, men man är ansvarig för sin egen falska vittnesbörd.
Hade denna polare skadat någon person under sin flykt, hade det inte varit så muntert att ha ljugit för polisen.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
ha ha.. bra gjort tycker jag.

jag var precis lika bra på att köra sporthoj innan jag tog mit mc-kort, så för mig var det bara ett onödigt ont. jag ångrar faktiskt att jag tog körkort för mc. det är faktiskt bättre att inte ha ett. ifall man har mc-kort och blir av med det och sen kör i alla fall(vilket man gör) så får man jävligt hårda straff ifall man åker dit för olovlig körning. ifall man aldrig har tagit något mc-kort och åker dit för olovlig körning så får man klart mildare straff. det är väldigt stor skillnad. önskar att jag kunde få mitt körkort otaget.
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
bmwjohan skrev:
ha ha.. bra gjort tycker jag.

jag var precis lika bra på att köra sporthoj innan jag tog mit mc-kort, så för mig var det bara ett onödigt ont. jag ångrar faktiskt att jag tog körkort för mc. det är faktiskt bättre att inte ha ett. ifall man har mc-kort och blir av med det och sen kör i alla fall(vilket man gör) så får man jävligt hårda straff ifall man åker dit för olovlig körning. ifall man aldrig har tagit något mc-kort och åker dit för olovlig körning så får man klart mildare straff. det är väldigt stor skillnad. önskar att jag kunde få mitt körkort otaget.


Rätt skönt att kunna stanna ifall man inte har gjort nått?, Fast du kanske smiter av politiska skäl...
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
bmwjohan skrev:
ha ha.. bra gjort tycker jag.

jag var precis lika bra på att köra sporthoj innan jag tog mit mc-kort, så för mig var det bara ett onödigt ont. jag ångrar faktiskt att jag tog körkort för mc. det är faktiskt bättre att inte ha ett. ifall man har mc-kort och blir av med det och sen kör i alla fall(vilket man gör) så får man jävligt hårda straff ifall man åker dit för olovlig körning. ifall man aldrig har tagit något mc-kort och åker dit för olovlig körning så får man klart mildare straff. det är väldigt stor skillnad. önskar att jag kunde få mitt körkort otaget.
Jamen det var väl nära nog det dummaste jag hört?!
Du uppmanar alltså folk på fullaste allvar att skita i att ta styrlappen?
Regelrätta svin kör utan kort, drar snuten och leker ngn slags jävla outlaw.
Är alla som kör utan kort och drar snuten odödliga?
Olycksrisken ökar ju för fan i kvadrat när ngn byfåne ska dra snuten.
Den olycksrisken utsätter han/hon dom stackars medtrafikanter som är i hans/hennes närhet vid tillfället.
Varför ska det vara så svårt att fatta detta?
Är det ngn jävla rättighet som utfaller på vissa medlemmar i samhället?


Vad det gäller trådstartarens polare, se till att han tar kortet nu och se till att inte köra mer med honom innan han tagit sin styrlapp.
Köra omkring med en "polisrädd" kille mitt i gruppen är inget jag skulle vilja iaf!
//Tobbe
 

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
R1
Scirocco skrev:
Ptja, genom att de nu sade att de inte kände honom så blev de medbrottslingar. Och med tanke på att de börjar dra körkort även när man själv inte bryter mot trafikregler (utan för tex grov fylla bara o liknande) så skulle jag inte bli förvånad om de drar ens körkort för att man skyddat någon som kört i 10år utan körkort.

Jag skulle definitivt sluta åka MC med en polare som inte har MC-kort och kör runt utan körkort. Nästa gång fångar de hans nummerplåtar och kommer det då fram att man är polare så kan man åka dit själv för att ha ljugit. Jävligt onödig risk, särskilt då killen borde kunna bara ta en uppskrivning och en uppkörning (alltså inga lektioner ska ju behövas) i dagsläget.
:7peta mupp, det är inte så lagen fungerar, (man är polare ,,åka dit på att ha ljugit???)Hallå :kocko
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top