En inte så normal lördag

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
I helgen när vi var ute hände någonting väldigt lustigt (eller olustigt om man nu vill se det så). Vi var ett gäng på sex man som blev invinkade till en poliskontroll. Inga problem tyckte vi eftersom vi precis åkt iväg och ännu inte hunnit bryta några trafikregler. Hur som helst, fem av oss svängde snällt in till kanten medan den sjätte drog iväg ut av helvete! Vi andra fattade ingenting. Det blev ett himla ståhej bland poliserna som satte efter i en jävla fart. Oss höll de kvar och började förhöra om vem "smitaren" var. Vi hävdade självfallet att vi inte kände killen.

Dagen efter ringde jag upp min polare, som jag för övrigt har känt i drygt tio år, och frågade vad fan som står på. Följande samtal utspelades:

- Vad fan drog du iväg igår för?

- Vad skulle jag göra då, jag har ju inget MC-kort.

- Har du inget MC-kort!? Men du har ju för i helvete åkt omkring på den där hojen i tio år!

- Ja.

- Utan körkort?

- Ja.

- Hehe...klarade du dig undan igår då?

- Japp.

:hihi
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Shit, åka fast för att ha kört hoj utan körkort! "Tungt"

Trodde han att det är dödsstraff för sådant i Sverige?
 

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
Ahahahahahahahahaha :rofl :rofl :rofl

Där ser man, det man inte vet har man inte ont av.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Att köra runt på MC i 10 år utan körkort är väl så nära definitionen på "idiot" man kan komma.:kocko

Säg upp bekantskapen med din vän, eller be honom skriva in sig på körskolan asap!
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
jag förstår honom det är inte hojåkarens fel det är staten å kapitalet!!!!!!
alla borde skita i att ta kortet tills dom sänkte priserna och såg till att vänte tiden sänktes!!!!!!!!!!!!
:mad:
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
tvivlar inte på att han säkerligen har rutin och är duktig på att köra... men då borde han inte ha några större problem med att ta lappen heller.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
dsoders2 skrev:
jag förstår honom det är inte hojåkarens fel det är staten å kapitalet!!!!!!
alla borde skita i att ta kortet tills dom sänkte priserna och såg till att vänte tiden sänktes!!!!!!!!!!!!
:mad:


Antingen skämtar du eller tänker du som en insekt...

Vilket av dem?
 

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
dsoders2 skrev:
jag förstår honom det är inte hojåkarens fel det är staten å kapitalet!!!!!!
alla borde skita i att ta kortet tills dom sänkte priserna och såg till att vänte tiden sänktes!!!!!!!!!!!!
:mad:

Nu får du allt förklara lite..?

mvh/J.

edit: Zee kom först.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Hur många olyckor på 10 år? Han kör nog bättre än många med körkort. Dessutom kör massor runt med "gratis" körkort. Skall man säga upp kontakten med de som utnyttjar sitt gratis-körkort också? Det är precis lika illa som att köra utan kort.

Personligen tycker jag körkortstesten är ett jävla skämt, speciellt om man har B-kort innan.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Vad hade hänt om han hade stannat då? Lär ju lika gärna kunna köra utan körkort som innan...
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jaaa... vad säger man..

Att ge sig ut och åka utan körkort är ju INTE bra alls. Förutom lagbrottet så gäller ju försäkringar inte.

Eftersom att killen kört med er i många år så betvivlar jag inte att han klarar att hantera hojen, men det är ju helt klart inte genomtänkt. Se till att han fixar lappen istället.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Inte genomtänkt, klantigt, onödigt, löjligt etc.... men inte mer än de. Lappen fixar han lätt. En timmes pluggande och en körlektion eller om han känner någon som kan konbanorna.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
UrbanTiger skrev:
Och vet man det inte så vet man inte... de är ju liksom inget man frågar om.

Nää...jag utgår i alla fall från, att dom som jag kör med faktiskt HAR körkort.

Fi fan...10 år, tur eller otur :rolleyes: att han inte åkt dit tidigare. Men nu är det väl definitivt läge att fixa ett kort.

//M
 

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Ort
Göteborg - Björkekärr
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
hbo69 skrev:
I helgen när vi var ute hände någonting väldigt lustigt (eller olustigt om man nu vill se det så). Vi var ett gäng på sex man som blev invinkade till en poliskontroll. Inga problem tyckte vi eftersom vi precis åkt iväg och ännu inte hunnit bryta några trafikregler. Hur som helst, fem av oss svängde snällt in till kanten medan den sjätte drog iväg ut av helvete! Vi andra fattade ingenting. Det blev ett himla ståhej bland poliserna som satte efter i en jävla fart. Oss höll de kvar och började förhöra om vem "smitaren" var. Vi hävdade självfallet att vi inte kände killen.

Dagen efter ringde jag upp min polare, som jag för övrigt har känt i drygt tio år, och frågade vad fan som står på. Följande samtal utspelades:

- Vad fan drog du iväg igår för?

- Vad skulle jag göra då, jag har ju inget MC-kort.

- Har du inget MC-kort!? Men du har ju för i helvete åkt omkring på den där hojen i tio år!

- Ja.

- Utan körkort?

- Ja.

- Hehe...klarade du dig undan igår då?

- Japp.

:hihi

Vilken djävla lirare. Skriv in han på körskolan A.S.A.P.
Han lär ju fixa kortet på nolltid om han kört i 10 år.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Helt rätt, hojen går precis lika bra utan körkort. Man är väl inte en sån jävla slav att man inte kör bara för att staten bestämt att man måste ha ett speciellt körkort för mc? :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top