Loppis på Uppsala RoadRunners-forumet

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
ReDan skrev:
2698671 Nej absolut inte! Jag gillar i386 alldeles för mycket ; )

Tsss, vilken vekling. :7peta

(Skulle vara rätt glad om någon förbarmade sig, inte så himla kul att dumpa fullt fungerande grejor.)
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Förstår det. speciellt om ni köpt desa grejer själva då kostnaden för dessa sammanlagt
är många sköna kulor ; )
Annars är det bara slänga det på skroten :hihi
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Titania skrev:
2698329 Skänkes: ALLT eller ingenting eller skicka ett PM.

Nästa helg åker rubbet iväg till elektronikåtervinningen i Fyrislund.

1 st Silicon Graphics Indigo 2 (MIPS 64-bit CPU)
o resten fattar jag inget utav.......
Vet inte vad något är förutom skärmarna...
Jag kan gärna komma o sno lite jag har nytta utav...
Min fråga blir då vad har jag nytta utav?
För jag fattar ej mycket data prat.
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Vet inte vad något är förutom skärmarna...
Jag kan gärna komma o sno lite jag har nytta utav...
Min fråga blir då vad har jag nytta utav?
För jag fattar ej mycket data prat.

Det är inte PC-maskiner så det går alltså inte att köra Windows-OS på dem. Så såvida du inte avser att göra ett akvarium av en skärm eller använda lådorna som fotpallar så lär du inte ha någon användning av dem.

Svaret på din fråga blir alltså; Nada. Man måste fatta en hel del om datorer för att ha någon nytta av burkarna.
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Det är inte PC-maskiner så det går alltså inte att köra Windows-OS på dem. Så såvida du inte avser att göra ett akvarium av en skärm eller använda lådorna som fotpallar så lär du inte ha någon användning av dem.

Svaret på din fråga blir alltså; Nada. Man måste fatta en hel del om datorer för att ha någon nytta av burkarna.

Ok vet en data dåre som kan vilja ha lite!
Fotpallar o 800 liters akvarier har jag nog utav=)
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hur kommer det sig att man sitter på dessa datorer? Är du utecklare eller liknande?
Sånt där skrot har jag också haft (har kvar en del, men då mest hemdatorerna och de riktigt antika prylarna som pdp:er o.d.). Vilken sunk-PC som helst idag springer åttor runt de där, men man kan ju alltid bygga ett kluster eller värma lägenheten :)

Hör efter med Update-folket annars, där finns det gott om "tokar" som samlar på sig grejer...
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Sånt där skrot har jag också haft (har kvar en del, men då mest hemdatorerna och de riktigt antika prylarna som pdp:er o.d.). Vilken sunk-PC som helst idag springer åttor runt de där, men man kan ju alltid bygga ett kluster eller värma lägenheten :)

Men du har ju ingen TCP/IP-stack i dina PDP:er eller hur? :gnissla Varför inte slänga ut dem och emulera på en Sun istället? Eller, som du säger, är ju ett cluster alltid helt rätt. Så, ska vi slå till? Du kan ju bygga din egen "bromsbänk" genom att kedja fast en klump Sun:ar efter din motard, eller använda riggen som stöldskydd till hojen.

/The owls are not what they seem... :hej
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Men du har ju ingen TCP/IP-stack i dina PDP:er eller hur? :gnissla Varför inte slänga ut dem och emulera på en Sun istället?
Urk! Det är inte kosher att emulera :zpy Nä, här kör vi med äkta ferritminnen och en och annan J11 :yoparty
 

Gabor

Guest
Möbler, massor av sånt.

Köksstolar 4 furu, 4 stolar i bok med köksbord, Billybokhylla 202 hög, en 60, en 80 cm, vita med extra hyllor. Ett vitrinskåp med frostade glas, i bok 202 hög. vardagsrumsbord, märk ek, + 3st hörnbord i samma stil.
vardagsrums bokhylla 120cm bred med vitrin mellanskåp,
soffgrupp 1+2+3, siliconbehandlad, gul.
Bilder å pris på begäran
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Kassettdäck eller stereo köpes!

Eftersom kassettdäcket gav upp på min garagestereo i höstas sökes nu en ersättare till den kommande garagesäsongen. Måste ju kunna lyssna på mina gamla kassettband medans man mekar! Stereon i fråga är en gammal fin och välljudande Philips från tidigt nittiotal, och ett kassettdäck av samma märke är vad jag skulle föredra.

Annars är även en komplett stereo intressant om priset är rätt. Enda kravet är fullt fungerande, och det ska vara gamla hederliga Philips, Pioneer- eller Technicsgrejer. Och då pratar vi riktiga stereoapparater a la nittiotal. Enbart för nostalgifaktorn helt enkelt!

:yoparty
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Är det någon som är intresserad av ett par vintetror (3 liters, varunr 32409) med rödtjut - Il Conte ? Och en tetra med Blue Nun (vitt vin ? varunr 6935). Köpta på bolaget. Det är sånt som är kvar från i somras och utgångsdatum närmar sig och jag orkar inte dricka upp allt själv :) Pris: en hundring styck eller 150 för två eller 200 för alla tre.
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Arai-visir typ L

Kom på att jag hade ett visir till övers..
Ett vanligt klart helt oanvänt med plasten fortfarande monterad. Orginal givetvis.

Arai Typ L passar enligt uppgift till följande modeller:
ASTRO J, ASTRO R, CHASER, CONDOR, CORSAIR, NR 5, QUANTUM E, QUANTUM F, RAPIDE 2, RAPIDE 3, ROUTE GT, RV, RX7XX, RX7RR IV, SV, VIPER GT

värt 300pix?
kontakt via pm.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top