Rapport STCC Von Åsen

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Rapport Von Åsen 21/8-05

Tillbaka på Gelleråsen med gott självförtroende. Hade ju redan kört två race på Åsen i år och senast blev jag 8:a, så visst fan borde man hitta runt vid det här laget. Dessutom hade jag ju gått kurs där också, satan vad det ska gasas!
Var uppe på onsdagen redan med Victor Zuber, Zuber skulle hjälpa mig nåt varv så att jag kunde försöka ta lite rygg på han. Började med stress meck då hojen inte hunnit fixas sen kraschen i Knutstorp. Anledningen till detta är på grund av att jag är körkortslös och inte haft möjlighet att lassa ur bussen.
Hur som helst så får jag ihop hojen och åker ut till första passet, hela hojen känns trasig och den beter sig underligt (ren inbillning). Till andra passet börjar jag gasa lite mer och mitt under passet knäpper det till under framhjulet och jag får för mig att jag kört på nåt, visa sig sen att det var bulten till styrdämparn som lossnat…
Onsdagsträningen gick inge vidare och jag intalade mig själv att det berodde på kraschen i Knudan.

Friträningen på fredagen bjöd inte heller på några glada stunder, körde långsamt, som vanligt höll jag på att säga. Det måste ju bara släppa nu, någon gång måste jag ju få ta mig tillbaks där jag var förra året, eller???

Till kvalen så ville jag så gärna men det var som vanligt, skit dåligt. Ledsen för att jag låter så otroligt negativ, men hur länge orkar man?.. Efter att jag avklarat båda kvalen med 29 kvalplats som resultat (30 startande) och mördat en plastlåda en solstol och sparkat sönder bakkutsen lite granna så var läget som det va.

Till warm up så tog Björn rygg på mig och tittade vart jag tappa tid på banan, efter passat så hade jag inte kört fortare men börjat bromsa hyffsat sent i alla fall, nu fick Björn försöka 3 ggr innan han kom om efter långrakan. Nu hängde allt på att jag gör en bra start.

Hög tid för race, sjukt mycket folk, fan vad häftigt, 16.000+ i publik, det e ball! Blev en liten tidsfördröjning pga en krasch men när det väl var dags så såg jag hur jag fick till en bra start.
Vi drar iväg på warm up lap och självklart var jag tvungen att bjuda på en wheelie ner för hela start/mål, pimp daddy säger jag bara.
Starten går och äntligen lyckas jag med en bra start, plockar en del i starten och ytterliggare ett par andra tjommar på yttern i Trösen. Bland annat så passerar jag Björn, hehe!
Under loppets gång tappar jag tyvärr Björn efter ett par varv men framför mig har jag Jonas Persson, Jimmy Malm, Benny Olsson och Patrik Packalén, jag ska ta dom jävlarna!

Börjar med att plocka Persson efter att kämpat mig ikapp, fan dags nu tänker jag, äntligen får jag bromsa om nån, bravehart! Strax där efter ser jag Packalén bromsa på sig i Ejes, tackar för den, även om du hade stekts senare under loppet, haha. Sen var det dags för Jimmy (eller Benny minns inte riktigt) eller jo fan, jag tog Benny på rakan vill jag minnas, efter Benny var det Jimmy som åkte på den, bromsa om honom innan hårnålen tror jag… jaja dom fick smaka på Lind´s vrede i alla fall!
Jaha summan av kardemumman är i alla fall en 20 plats, inget att skryta med men jag körde i alla fall om lite folk, satte personbästa och körde dessutom en sekund fortare än på kvalet. Och vikigast av alltihop är att jag hade ruskigt kul, fan vad det är kul att köra motorcykel, eller rättare sagt, rejsa!

Vill passa på att tacka Anders ”Lasse Kongo” Jansson, och Tom ”The Tomster” Mechanic för grym hjälp och support, taeeck!
Ah just det glömde nästan det, jag var i alla fall snyggast, båda på och vid sidan om banan!

Blir inget Våler för mig då jag hellre lägger krutet på Knutstorp, då jag ligger 6:a i totalen, watch out!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Knaster sprak...lystring lystring, du med den greune mopeden, du moste gausa mera anners trillar du inåt i kurven... taekk
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Länge sedan jag såg dig så nöjd efter ett rejs. det var riktigt kul !

//Anders
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Min tur att vara lite grinig efteråt men det gick över. Kul som faen att du fick ett bra rejs! Det såg inte helt lovande ut efter första kvalet. Fick ni ihop den där stolen igen? ;)
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Mrlind skrev:
Rapport Von Åsen 21/8-05

Blir inget Våler för mig då jag hellre lägger krutet på Knutstorp, då jag ligger 6:a i totalen, watch out!


Kul Alex... Fett o det hela rockar tigerbalsam i kalsongen
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Mrlind skrev:
Blir inget Våler för mig då jag hellre lägger krutet på Knutstorp, då jag ligger 6:a i totalen, watch out!


Jaja då vi köra på kapp då... :)
Antar att det står 1-1 mellan oss.....
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
magnus_moss skrev:
Jaja då vi köra på kapp då... :)
Antar att det står 1-1 mellan oss.....

Ja just det din krulliga filur, du tog mig på Falken, jag dig på Åsen... På knudan måste jag tyvärr säga att där kommer du inte ha en chans :tungan
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Mrlind skrev:
Ja just det din krulliga filur, du tog mig på Falken, jag dig på Åsen... På knudan måste jag tyvärr säga att där kommer du inte ha en chans :tungan


:bladder :bladder :bladder
:D :D :D
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
Mrlind skrev:
Rapport Von Åsen 21/8-05

och mördat en plastlåda en solstol och sparkat sönder bakkutsen lite granna så var läget som det va.

Haha, känner igen mig där, sist det begav sig för mig blev det lite plastlock o div inne i släpvagnen.
Fast det var ju kul att du fixade till din körning :tummenupp Det är ju inget jag kan skryta med.
Nästa gång tar du poäng :banana
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
magnus_moss skrev:
Glömde ju säga: BRA gjort Alex!

Taeeck. Sen om man ska vara så snäll att säga bra är väl en sak :rolleyes:
Men i alla fall bättre :hihi
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mozzbegh VS Mr Blind :yoparty vi får en duell på Knudan, givetvis så håller jag på min stora idol och förebild Mozzbergh, han äger depån med sin avslappnade stil, ingen annan kan bära upp ett par Y-frontskallingar från Gekås som Mozzbergh, men Mr Blind är på hugget och detta kan bli en rafflande duell, Y-front VS String.
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
GSXR1100R skrev:
Mozzbegh VS Mr Blind :yoparty vi får en duell på Knudan, givetvis så håller jag på min stora idol och förebild Mozzbergh, han äger depån med sin avslappnade stil, ingen annan kan bära upp ett par Y-frontskallingar från Gekås som Mozzbergh, men Mr Blind är på hugget och detta kan bli en rafflande duell, Y-front VS String.

String.. pfuhh, jag kör alá naturellé...
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
GSXR1100R skrev:
detta kan bli en rafflande duell

Nja.... det enda som talar för att Alex skulle komma före mig är väl att han "är på gång" men historien/statistiken talar för mig.... :)
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
magnus_moss skrev:
Nja.... det enda som talar för att Alex skulle komma före mig är väl att han "är på gång" men historien/statistiken talar för mig.... :)

Men hallå, mattelärarn eller??
Anderstorp, Lind 1 Moss 0
Falken, Lind 0 Moss 1
Karlskoga, Lind 1 Moss 0
Lind 2 mot Moss 1...
Kan ju lika gärna knappa knudan också, Knudan Lind 1 Moss 0 :tungan
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Mrlind skrev:
Men hallå, mattelärarn eller??
Anderstorp, Lind 1 Moss 0
Falken, Lind 0 Moss 1
Karlskoga, Lind 1 Moss 0
Lind 2 mot Moss 1...
Kan ju lika gärna knappa knudan också, Knudan Lind 1 Moss 0 :tungan

Tja... det är ju så med matematik att man kan räkna på olika sätt: Mitt sätt och ditt sätt som är lika med fel sätt.

Anderstorp klotade jag så det räknas inte 0-0
Falken, say no more! 1-0
Karlskoga så var jag snabbast 2-0

:)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top