The August 19-21 Gelleråsen STCC - EMR Press Release

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
EMR

Press Release 2005 - For immediate release - Swedish version



Management - August 22, 2005

EMR föga förvånande tungan på vågen när Team Jorpes slår tillbaka i Kanonloppet

KARLSTAD, Sverige, 2005-08-22 – Eddie Meduza Racing engagerades av Team Jorpes för att vända den negativa trenden i kampen mot Team Green Knights Roadracing, och då särskilt Don Quixote.

Fredag
Fredag eftermiddag genomförs en kortege med STK600-hojarna in till Karlskoga centrum, för utställning och autografskrivning. Jorpes har givetvis sin maskot bunden på ryggen, för maximal sponsorexponering.

Två fria träningar (test) genomförs.
Resultat, Test 1: 15 #78 Erik Jorpes 01:11.190
Resultat, Test 2: 20 #78 Erik Jorpes 01:11.667

EMR ägnar fredagen åt uppladdning på Kungsgatefestivalen i Karlstad.

Lördag
Efter lite för mycket sömn, drygt tre timmar, anländer EMR till banan 08.00. Frukost känns oerhört avlägset. Jorpes verkar laddad. Lökmek med hojen, allt klart för kval.

Kval 1:
Jorpes går ut och kör stabila 1.11-tider. Det är fort som fan mina damer och herrar, men räknas som rena touringtider i STK600. Efter en kvart kommer en låg 11:a, kort efter detta kommer Jorpes in i depå. Lite vatten och ut igen, men ingen förbättring kan noteras. Micke Nilsson kör 1.07.814 och är outstanding.
Resultat, Kval 1: 22 #78 Erik Jorpes 01:11.095

Nytt bakdäck vrängs på. Det är fantastiskt att man aldrig lär sig hur man gör detta smidigt. :mad: Lite lökmek, allt klart för andra kvalet. Vi har dessutom fått förstärkning till Team Jorpes; vi är nu massiva två (2) lökmekar.
EMR intalar Jorpes att 10:eek:r är en lätt match; bara att hålla stumt och ge fan i att bromsa så förbannat mycket. Jorpes badar undar vaettenslaengen pau Mikes fine tvaettplaette, vaettnet vaur eiskallt. Taekk.

Kval 2:
Jorpes går ut och kör omedelbart låga 1.11-tider; 1.11.2, 1.11.1 och så vips en hög tia, därefter ytterligare en tia. Jimmy Malm highsidar i depåböjen och Jimmy kan bedrövat konstatera att hojen är hårt åtgången, förutom att gubbkroppen värker. Jorpes drabbas av electrical problems. Teampersonalen missar detta och tror att vår förare är vid teamtältet, men icke. Efter lite virr i depån hittar vi en sur Jorpes vi tvättplattan. Vi skäller lite på varandra, och sedan känns det bra.
Resultat, Kval 2: 22 #78 Erik Jorpes 01:10.697

På lördagskvällen tillåter EMR fria aktiviteter, Jorpes tar tillfället i akt och provar minimoton på gokartbanan. Efter ett par varv står en välbekant, skäggig figur vid mållinjen och flaggar av. "Hallau daer, nie four inte leke med ere leiksaokar pau goekartbanen. Mine graenner klauger dau. Taekk." Vidare resulterar en felaktig badparkering i vissa konfrontationer.

Söndag
EMR, som givetvis inte sover över i depån, anländer till banan 08.30. Alldeles för mycket sömn, säkert fem timmar. Inte bra. Malm har trollat ihop hojen, otroligt.

Warm-up körs i mystempo; 20 #78 Erik Jorpes 01:12.203. Zuber kraschar och kommer inte till start, troligtvis brutet nyckelben.

Grid Show med två manliga paraplytjejer genomförs, Jorpes tar givetvis minimoton igen, efter succén på Knutstorp. Burnout-showen leds av Jorpes och Don Quixote.
Nya däck på, lite lökmek och allt klart för race. Jorpes badar i sin badbalja på 50x50x50 cm. Order från EMR.

Race:
Janne Flash mysbadar i bollhavet i Tröskurvan, vilket försenar starten. Vi släpar ut däckvärmare och depåstöd i bandepån och väntar.
Klart för start, Jorpes fixar en sedvanlig kanonstart i Kanonloppet och är 11:e man in i Tröskurvan och varvar som 14:e. Papunen tar sig om Micke Nilsson, men Micke tar tillbaka ledningen ett par varv senare. I ivern att hänga på pressar Papunen stenhårt och tappar framändan i snabbvänstern (aldrig sett en low sider där förut), hoppla i spenaten. Jorpes ligger stadigt 17-18:e, Don Quixote närmar sig -------- hela tiden, och lyckas ta sig om på näst sista varvet. Jorpes blir paralyserad för en stund, men sedan hör han som i trance en arg röst i huvudet; "minns EMR:s måtto, håll stumt och bromsa inte så förbannat mycket, fegis :mad: ". Ut ur Depåkurvan näst sista gången fixar Jorpes en perfekt utgång och närmar sig Don Quixote, väl nere i Tröskurvan minns han EMR:s måtto igen och ger fan i att bromsa. Den förvånade Don Quixote blir omkörd på yttern, Jorpes ser Mikes enda höbal i utgången på kurvan och känner sig trygg, det blir chicken race till Esset men Jorpes har glömt att bromsgreppet existerar och håller undan ända in i mål. Björk gör en tuff omkörning av Haaland i Depåkurvan och tar andraplatsen med minsta möjliga marginal.

Resultat, Race:
17 #78 Erik Jorpes
18 #23 Björn Saete


/Magnus, EMR Executive Manager
 
Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Hahaha, rooooligt.
Men det är fan inte illa pinkat av någon av killarna som hänger på det här forumet, imponerande.
Snart är det konstanta poängplatser som gäller.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Mästerlig depå-rapport. Att skälla lite på varandra emellanåt är ofrånkomligt, det hör till.

Jag saknar verkligen depålivet på Åsen nu. Taekk
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Nytt bakdäck vrängs på. Det är fantastiskt att man aldrig lär sig hur man gör detta smidigt. :mad:
Det lär man sig ju snabbt att smidigaste sättet är att ta skiten till Dunlopbussen eller annan välförsedd förare. Helt i linje med EMRs filosofi.

Bra rapport och bra kört av Jordfräs!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Precis som vi alla visste så är EMR en trendvändare, med EMR i ryggen så kan man bara lyckas, att tvåla dit DQ va målet denna gång och visst gick det, i detta sammanhang så väger inte förarens prestation tyngst utan givetvis är det EMR som ska ta åt sig äran.

Tidigare meriter från EMR

* Utklassat Team Evil, Catrol Honda och många andra ERF team trots 3 kassa piloter, kass motor och total avsaknad av sömn.

* Övervakat tankningen från betongläktaren med en ljummen folkis i handen.

* Lyckats få ragg på Harrys (hon såg ut som sjutton).
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
.....

* Lyckats få ragg på Harrys (hon såg ut som sjutton).


Måste du verkligen få igång Valmers med diskussioner om dina gamla ragg? Du vet ju hur det brukar låta...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
För övrigt så bojkottas EMR så länge den nya censurerade fegisloggan används. :mad:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Har den på en SCSI hårddisk som jag inte kan köra för jag har inget sådant kort...
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
valmers skrev:
EMR
Resultat, Race:
17 #78 Erik Jorpes
18 #23 Björn Saete


/Magnus, EMR Executive Manager


Jagär mycket nöjd över EMR insats i helgen :yoparty . Jorpes racing ber samtigt om att klargöra att ev missförstånd vid spolplattan efter lördagens krasch endast var av formell natur... :va

Lite bilder... Cortege till torget... Kul
Gridshow... Dunlop Brudarna tyckte egentligen jag var snyggare, men Marcus vägrade släppa dom...
lökmekar ERM vs. Green Knights...
Lueff viesar veigen foer nyenlaenda gester

Luff säger: Nie faur innte leike pau min baena. Ni faur gau hem med eira leiksaker!!!
 

Bifogat

  • PICT1581.JPG
    PICT1581.JPG
    67.3 KB · Visningar: 145
  • PICT1608.JPG
    PICT1608.JPG
    88.7 KB · Visningar: 156
  • PICT1629.JPG
    PICT1629.JPG
    138.5 KB · Visningar: 147
  • PICT1647.JPG
    PICT1647.JPG
    114.2 KB · Visningar: 162
  • PICT1651.JPG
    PICT1651.JPG
    72.7 KB · Visningar: 156
  • PICT1663.JPG
    PICT1663.JPG
    138.8 KB · Visningar: 178

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
jorpes skrev:
Jagär mycket nöjd över EMR insats i helgen :yoparty . Jorpes racing ber samtigt om att klargöra att ev missförstånd vid spolplattan efter lördagens krasch endast var av formell natur... :va
Danke schön, Herr Rennfahrer.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
jorpes skrev:
Detta är riktig gridshow!
STCC måste vara överlyckliga att just du bestämde dig för att köra i deras serie, dom vill ju ha galningar som kör minimoto på nätterna i depån och bryter mot alla regler som finns, du är ett föredöme.

Helt säkert pga dig som nu Veidec köper STCC så att dom äntligen kan få tillfälle att sponsra dig med alla sina fina produkter.

Ingen kommer att kunna påstå att STCC är tråkigt :tummenupp
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Klart det ska börnas! Jag var lite nervös över att få skäll/böter/etc då jag bröt isen på Anderstorp men stämningen har mjukats upp det sista.

Vi Rookiesar kom ju överens om att se till att få det lite mer hemtrevligt i STCC-depån och det har onekligen lyckats. T.o.m Micke Nilsson har vikt sig. Senast sågs inte skymten av nån stor flådig trailer. Det var smutsigt trångt tält, Jessica fick stå mitt i depågatan och grilla utan tillstånd och jag tror jag hörde en öl knäppas upp! :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Don Quixote skrev:
Klart det ska börnas! Jag var lite nervös över att få skäll/böter/etc då jag bröt isen på Anderstorp men stämningen har mjukats upp det sista.

Vi Rookiesar kom ju överens om att se till att få det lite mer hemtrevligt i STCC-depån och det har onekligen lyckats. T.o.m Micke Nilsson har vikt sig. Senast sågs inte skymten av nån stor flådig trailer. Det var smutsigt trångt tält, Jessica fick stå mitt i depågatan och grilla utan tillstånd och jag tror jag hörde en öl knäppas upp! :)
Ja det va grymt kul att se allas miner när du börnade på Anderstorp, STCC gubbarna satte kaffet i halsen :rofl
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
valmers skrev:
Absolut. EMR uppmanar alla att burna på grid show. Lägg upp alla bilder du har nu (eller har jag misslyckats med blindbilderna?).

Valmers... Du missade det viktigaste med kameran ( :tuttar menar jag) ... Men det måste ju fotats mer från Gridshowen?!?!?!?
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Don Quixote skrev:
Klart det ska börnas! Jag var lite nervös över att få skäll/böter/etc då jag bröt isen på Anderstorp men stämningen har mjukats upp det sista. :)

Luff hade ju humor! Gubben var cool som viftade av oss med målflagg... "Nie faur inte leika pau mein gokarrtbaine. Teack"
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top