Rondeller i Mölnlycke

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Hej på er,
Vill bara varna er för rondellerna i Mölnlycke.
Jag är ju ny här i forumet men har kollat lite och märkt att en del av er är lite gasglada.
Rondellerna här är väldigt små, har dålig sikt, är leriga av allt fraktande av jord, och populeras av företrädesvis av gubbar +70 med gräsklippare och plankor.

Min lilla historia från i år.

Den 10 maj hade jag varit på bibban+glasbanken och glad ihågen ville komma hem till matchen på hockeyVM.

Det hade börjat regna lite smått, körde under järnvägsviadukten, bromsade in innan rondellen, såg en Volvo 740 som stoppade till höger, vilket jag uppfattade som att han såg trafik.

Körde ut i rondellen och fick 4 m ifrån mig en mördargubbe som körde ut, bromsade men det var blött så jag kunde inte få stopp, drog in i Volvon strax efter vid framhjulet, föll av, blev överkörd med bilens bakhjul rätt över höger arm och axel.
Tja... rätt kört med armen, 10 frakturer i ledkula och överarm.
Gjorde lite ont.

Mitella i 8 veckor, Försäkringsbolaget ville skrota hojen(finns inga delar.. kostar för mycket).
Fixade det själv genom firmor i Tyskland mm.

Åhhh.. sen efter 8 veckor hade det läkt i frakturerna så jag kunde placera handen på gashantaget,
Tjipptjipp på med start, motorn brölade smäller och skakar som den skall på en Kawa av äldre modell och lyckan spred sig i kroppen.

Första turen trots smärta var en höjdare, varva den gamla Kawa 1100 motorn till 11000 varv...oj kom förbi 240 strecket på hastighetsmätaren.
Kommer nog inte upp i er klass på 300 å sånt.
Men det kan vara fel på hastighetsmätaren.. vem vet.

Men, nu skall jag inte gnälla mer om skador och min gamla Kawasaki(den går att trimma!).

Se upp!!
i Mölnlycke.

Mvh

Zappa
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Zappa1 skrev:
Hej på er,
Vill bara varna er för rondellerna i Mölnlycke.
.............Text.........................
Mvh

Zappa
Tack för varningarna, visst måste man ta det lugnt.. Gott att det hyfsat ok.. Man kan inte lita på bilar..
 

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Ghettoborg
Hoj
ingen
Japp rondellerna i Mölnlycke är otrevliga, speciellt den som ligger brevid blomster/trädgårdsaffären (kommer fan inte ihåg vad den heter). Där har vv tydligen lagt någon typ av billig asfalt som gör att den blir glashal vid väta. 2 av mina kompisar har gått om kull i den.

Kan även varna för Benarebyvägen vid varmt väder, även här har vv slarvat för den smälter när det är +25 = glashal (men man hör det för det låter som om man körde på en våt väg, läskigt :3freak )

/Micke
 

gulingen

Börjar få upp den
Gick med
4 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
en vit blå
Kan bara hålla med bor i mölnlycke finns många idioter i trakten samt kollektivtrafiken som nochar en totalt
 

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
Vill lägga ut en varning för rondellen som är mellan Shell macken och Mölndal. Där är det mycket tung trafik som spiller olja! :4skrika

Kom i godan ro i den sist och väjde lite fint för en oljefläck för att sen se hela sidan var nerskvätt. Det var bara att släppa gasen och be till Buddah. Som tur var så kan man tydligen glida med framhjulet ibland. :3freak
 

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
kör försiktigt min älskade. din bettan

jag älskar dig. kör försiktigt.

aja hiljaa.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top