Vilken laptimer skall jag ha?

ThomasN

Guest
Tänkte köpa en laptimer och hade gärna mottagit lite tips om vilken man skall ha..

Kollat på MyCron Light MCL + TG men jag vill ha så man enkelt kan se om man körde bättre eller sämre än föregående varv och det hade inte dessa.

Vilken skall man köpa och varifrån kan man beställa?
 

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Halland / Göteborg
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
ThomasN skrev:
Tänkte köpa en laptimer och hade gärna mottagit lite tips om vilken man skall ha..

Kollat på MyCron Light MCL + TG men jag vill ha så man enkelt kan se om man körde bättre eller sämre än föregående varv och det hade inte dessa.

Vilken skall man köpa och varifrån kan man beställa?


Jag förespråkar ju en så enkel manick som möjligt med stora lättavlästa siffror, där det räcker om man ser aktuellt varv. Men smaken är som baken.
My chron light gillar jag...den gul och nåt annat färgade men den kanske inte finns att köpa längre !
 

ThomasN

Guest
kajlyl skrev:
Vi kör med MyChron Light TG, funkar hur bra som hälst.. stora tydliga siffror

Köpte hela paketet från XT Racing, "XT Racing Ultralap Timing Package - Timer, Receiver and USB Download Module". Gick på ca 1900 kr så det var ju inte farligt. :tummenupp
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
ThomasN skrev:
Köpte hela paketet från XT Racing, "XT Racing Ultralap Timing Package - Timer, Receiver and USB Download Module". Gick på ca 1900 kr så det var ju inte farligt. :tummenupp


Sen får du väl iofs tulla för den.

Ingen som vet nån sida med nån återförsäljare inom eu för att jämföra priser.
 

Jocke.P

1.38.7
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På jobbet (känns det som)
Hoj
R1 Räser
ThomasN skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51648

Där var ju en bra tråd som jag först inte hittade...jag tror jag kör på XT Racing Ultra Lap.

Den är skitbra, den nya modellen är dessutom fräst ur ett stycke aluminium=fränt. Den tar på mycron sändare också, du behöver aldrig ställa ut egen sändare. Jag köpte utan sändare för den behövs aldrig endå.
Kolla på ebay, jag fick min för 170 USD.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Är det någon som är intresserad så säljer jag min för 1 400 kr. sändare ingår självklart. PM:a vid intresse.
 

Bifogat

  • MCL_TG_r2_c4.jpg
    MCL_TG_r2_c4.jpg
    6.4 KB · Visningar: 347

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Har Mychron TG splitterny i kartong om någon är intresserad... :tummenupp

Bra, kan lagra flera olika banor och tider, samt tanka info till datorn. Visar när du sätter bästa varvtid av de du kört samt STORA siffror.

mvh/Simon
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:
Är det någon som är intresserad så säljer jag min för 1 400 kr. sändare ingår självklart. PM:a vid intresse.
Medföjer det några bra varvtider :confused:
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:
Nej, tyvärr gör det inte det.
Synd.. jag skulle behöva en med 1.03 på Knudan samt 1.09 på Åsen, jag har provat att komma ner på dom tiderna men min laptimer visar nog fel, det verkar diffa på +10 sekunder.
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
jag är intresserad av att köpa en lap timer...va ska du ha för den?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
Synd.. jag skulle behöva en med 1.03 på Knudan samt 1.09 på Åsen, jag har provat att komma ner på dom tiderna men min laptimer visar nog fel, det verkar diffa på +10 sekunder.
Hmmm... Snacka med Zilversurfarn. Ryktet säger att hans visar låga treor på knutstorp.

@yzfjohan, om din fråga gäller min laptimer så är det redan spekulanter före dig.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top