Så var hojsäsongen slut för mig.

Gick med
22 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Köpt
blacktriple skrev:
Laddade batterierna i torsdags. Vi var i Honduras då. Eller i alla fall Roatan, en ö som ligger utanför Honduras nordkust. Just där vi ligger är det inte direkt några stränder att tala om. Däremot på andra sidan ön, där är det fina beachar. Enklaste och roligaste sättet att ta sig dit är att hyra en scooter och köra över de slingriga, kuperade bergsvägarna som tar sig till andra sidan ön.
Sagt och gjort, ryggsäcken packades med handduk, badshorts och solkräm, en 125cc-scooter hyrdes och framhjulet riktades mot andra sidan ön. Det var väl inte riktigt toppskick på moppen men den gick att köra med i alla fall. :) Vägarna på Roatan är fantastiskt roliga. Backarna och kurvorna påminner lite om Stenestadvägen. Skilldnanden är dock den att det springer en massa lösa hundar, där är stora potthål i kurvorna, trafikdiciplinen bland lokalbefolkningen är ganska obefintlig och vissa turister som hyr moppe har nog inte ens sett en hoj på bild innan... :tungan
Hursomhelst, till andra sidan tog jag mig, lunch intogs på en strandrestaurang, det 30-gradiga vattnet fick ta emot min badsugna kropp och en stunds slappande i solen hanns med. :banana


Just nu är vi på väg till Cozumel med lite supplys. Någon gång under morgondagen ankrar vi upp utanför och kommer sen att köra iland en massa vattenflaskor, ris, bönor och toapapper. Det behövs.

Ibland har vi en större grupp med som passagerare. För en tid sedan hade vi en jazzgrupp. Då var där typ 500 jazzälskare med på båten. Sånt är ju trevligt, då kan man ta och kila upp lite och tjuvlyssna. :)
Vi har en grupp med på denna kryssningen. Dock kommer jag inte att våga sätta min fot uppe i passagerarutreymmena denna veckan. Vi har en gaygrupp med denna veckan. 400 amerikanska bögar. Inte en chans att jag går upp dit med vit uniform och får en massa visslingar efter mig. :gnissla
Kunde det inte varit kvalificeringarna till Miss America istället? :va

Jag fattar varför du längtar hem til oss. :confused: :va :kocko :näsblod

Ok, kanske för gay-gruppen då. Hade det varit bättre med flator? En massa snygga brudar som inte vill veta av dig. :rofl
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Glenning skrev:
Jag fattar varför du längtar hem til oss. :confused: :va :kocko :näsblod

Ok, kanske för gay-gruppen då. Hade det varit bättre med flator? En massa snygga brudar som inte vill veta av dig. :rofl
Ähhh... då hade ju allt varit som vanligt och han hade känt sig som hemma... :)
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Glenning skrev:
Jag fattar varför du längtar hem til oss. :confused: :va :kocko :näsblod

Ok, kanske för gay-gruppen då. Hade det varit bättre med flator? En massa snygga brudar som inte vill veta av dig. :rofl
Jag får upp en bild av massa snygga babes som går runt o hånglar med varandra och som kanske skulle vilja exprimentera lite med det motsatta könet... bara jag?
 
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Köpt
Maverick_ou812 skrev:
Ähhh... då hade ju allt varit som vanligt och han hade känt sig som hemma... :)


Icke, Per fixar brudar hela tiden. Ibland ringer dom hem till mig för att få tag på Pers nummer. Hur kul är det då? :mad: Tror nog också att han har en brud i varje hamn. :rofl

kajlyl skrev:
Jag får upp en bild av massa snygga babes som går runt o hånglar med varandra och som kanske skulle vilja exprimentera lite med det motsatta könet... bara jag?

I dina drömmar kanske? :rofl Det kanske det finns en liten fjolla i dig? :tuttar :D

:krama på dig.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Glenning skrev:
Icke, Per fixar brudar hela tiden. Ibland ringer dom hem till mig för att få tag på Pers nummer. Hur kul är det då? :mad: Tror nog också att han har en brud i varje hamn. :rofl
Jag vill gå ut o festa med BT!!!! :banana
Det måste väl bli lite "leftovers" kvar om han är en sån bejbmagnet?
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Maverick_ou812 skrev:
Jag vill gå ut o festa med BT!!!! :banana
Det måste väl bli lite "leftovers" kvar om han är en sån bejbmagnet?


visst... det finns lite 40+ kärringar som inte ens glenning vill ha, som du kan ta :rofl
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
wonderwizard skrev:
visst... det finns lite 40+ kärringar som inte ens glenning vill ha, som du kan ta :rofl
Passa dig!!! :gnissla :fatta!

Zmurfen skrev:
Hohohoho :rofl
Maddikken_anno1812,snart raggandes på ett ålderdomshem nära dig :fakta

:notme
Du också.... :gnissla :fatta!

(Men jag gillar er båda ändå :tummenupp )
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
För en tid sedan gjorde vi 12,000-timmarsservice på turbon på en av maskinerna. Jag har tidigare nämnt att turbinerna laddar dryga 3 bar på fullast. Jämnfört med en modern svenssontubobil, typ VWs 1,8t som laddar runt 0,7 bar på max (tror jag i alla fall. Någon som vet bestämmt? :va )

Hursomhelst, när rotorn var ute passade jag på att ta ett foto (givetvis). Den änden som står ner på lastpallen är avgassidan av turbinen. De heta avgaserna från förbränningskammarna passerar turbinbladen, avger energi i form av värme som omvandlas till dynamisk energi, som sätter snurr på axeln. I andra änden av axeln sitter kompressordelen av turbon. Den har till uppgift att flytta och trycka ihop luft som sen tar vägen över en spolluftkylare där den kyls innan den hamnar i cylindrarna, blandas med en skvätt tjockolja och förbränns.

Typ.



Jag fick precis en timmes notice för red zone och ankomst för Roatan. Förstår det inte, var det verkligen en hel vecka sen jag var här senast? Var det verkligen en vecka sen jag hyrde moppen och körde till andra sidan ön? Nåja, det är ju tur att tiden går snabbt. Då kommer jag hem snart. :)

Var egentligen meningen att jag skulle åka hem nu på söndag för 12 veckors semester. Nu blir det inte så. Jag stannar en vecka extra med lite andra arbetsuppgifter än vad jag brukar ha.

Nåja, snart kommer jag hem! :banana :banana
 

Bifogat

  • Resize of IMGP3323.JPG
    Resize of IMGP3323.JPG
    110.6 KB · Visningar: 358
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Köpt
blacktriple skrev:
För en tid sedan gjorde vi 12,000-timmarsservice på turbon på en av maskinerna. Jag har tidigare nämnt att turbinerna laddar dryga 3 bar på fullast. Jämnfört med en modern svenssontubobil, typ VWs 1,8t som laddar runt 0,7 bar på max (tror jag i alla fall. Någon som vet bestämmt? :va )

Hursomhelst, när rotorn var ute passade jag på att ta ett foto (givetvis). Den änden som står ner på lastpallen är avgassidan av turbinen. De heta avgaserna från förbränningskammarna passerar turbinbladen, avger energi i form av värme som omvandlas till dynamisk energi, som sätter snurr på axeln. I andra änden av axeln sitter kompressordelen av turbon. Den har till uppgift att flytta och trycka ihop luft som sen tar vägen över en spolluftkylare där den kyls innan den hamnar i cylindrarna, blandas med en skvätt tjockolja och förbränns.

Typ.



Jag fick precis en timmes notice för red zone och ankomst för Roatan. Förstår det inte, var det verkligen en hel vecka sen jag var här senast? Var det verkligen en vecka sen jag hyrde moppen och körde till andra sidan ön? Nåja, det är ju tur att tiden går snabbt. Då kommer jag hem snart. :)

Var egentligen meningen att jag skulle åka hem nu på söndag för 12 veckors semester. Nu blir det inte så. Jag stannar en vecka extra med lite andra arbetsuppgifter än vad jag brukar ha.

Nåja, snart kommer jag hem! :banana :banana

Jaja, jag får väl vänta en vecka till då..... :mad: :hihi
 

YappE

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Sundets Pärla
Hoj
Såld!
Pallar inte läsa igenom allt. För att få reda på när du kommer hem BT.

Vi måste snart ut o festa ju.... Och sen åvan på det så ska vi bli Grannar :tungan


********************************************************

Måste bara citera era andra inlägg lite.

BT e ingen Babemangnet. Utan det skulle kanske vara en kärringmagnet isf. :rofl
Jag har inte sett hnm hånglandes med någon doffsing. Bara sett hnm hångla med tanter... :7peta :pannkyss
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
YappE skrev:
...Och sen åvan på det så ska vi bli Grannar :tungan ...

...BT e ingen Babemangnet... :pannkyss


Vaf? Grannar? Var ska du nu flytta? Och när? Och hur nära? :tummenupp


Jag höll mig väldigt lugn i somras. Att det sen kom en massa tanter, typ sådana på 30+ och ville hångla med mig har jag ingen förklaring till. De kanske ville ha lite ungdomligt kött, levererat av en 20-någontingparvel... :va :tungan :tungan
 

Skutte

Förvirrad !
Gick med
16 Sep 2003
Ort
.
Hoj
.
blacktriple skrev:
Vaf? Grannar? Var ska du nu flytta? Och när? Och hur nära? :tummenupp


Jag höll mig väldigt lugn i somras. Att det sen kom en massa tanter, typ sådana på 30+ och ville hångla med mig har jag ingen förklaring till. De kanske ville ha lite ungdomligt kött, levererat av en 20-någontingparvel... :va :tungan :tungan

Jaså :confused: he he he du Anna-Karin hälsar o tackar för senast :tuttar
 
Last edited:

YappE

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Sundets Pärla
Hoj
Såld!
blacktriple skrev:
Vaf? Grannar? Var ska du nu flytta? Och när? Och hur nära? :tummenupp


Jag höll mig väldigt lugn i somras. Att det sen kom en massa tanter, typ sådana på 30+ och ville hångla med mig har jag ingen förklaring till. De kanske ville ha lite ungdomligt kött, levererat av en 20-någontingparvel... :va :tungan :tungan


Granngatan Wieselgrensgatan... typ någon gång i december.
Så jag lär behöva lite bär hjälp. :tummenupp

Du e väll 30+ nu :rofl Och såna lyckönskande kossor e ju bara räliga.
Dom e ju inte ens hångelbara. Men det e klart du har ju inte gjort det nykter och när skabbfiltret e nere så kan man ju inte hjälpa vem som flyger på en.
:fyllisar
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Skutte skrev:
Jaså :confused: he he he du Anna-Karin hälsar o tackar för senast :tuttar

Jajustdet. Hälsa henne och tacka för senast... :)

YappE skrev:
Granngatan Wieselgrensgatan... typ någon gång i december.
Så jag lär behöva lite bär hjälp. :tummenupp

Du e väll 30+ nu :rofl Och såna lyckönskande kossor e ju bara räliga.
Dom e ju inte ens hångelbara. Men det e klart du har ju inte gjort det nykter och när skabbfiltret e nere så kan man ju inte hjälpa vem som flyger på en.
:fyllisar

Ja, det är ju bara ett stenkast från där jag bor. knappt det ens...

Klart jag hjälper till att bära! :tummenupp


Nu är det faktiskt så att jag fortfarande bara är 20-nånting! Sådetså! Minsann! Faktiskt! Serru. :hihi
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tiden går. Skulle egentligen vara hemma nu. Dock blev det nu så att jag stannade kvar en vecka med lite andra arbetsuppgifter. Hursomhelst så håller jag nu på att så smått packa resväskan. Har fått biljetterna hem. Börjar så smått avsluta allt här ombord för denna gången.

Dock lyckades jag ta mig iland en vända igår när vi var i Honduras. Hyrde återigen en 125-scooter och körde till andra sidan ön. Körde förbi en vägskylt jag är säker på att jag inte kommer hitta i Sverige. :hihi

Hursomhelst, på söndag eftermiddag lokal texastid lyfter jag från George w Bush-flygplatsen med destination Köpenhamn. :banana
Ska bli skönt att komma hem. Riktigt skönt. :)
 

Bifogat

  • Resize of IMGP3415.JPG
    Resize of IMGP3415.JPG
    90.9 KB · Visningar: 332
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Köpt
blacktriple skrev:
Tiden går. Skulle egentligen vara hemma nu. Dock blev det nu så att jag stannade kvar en vecka med lite andra arbetsuppgifter. Hursomhelst så håller jag nu på att så smått packa resväskan. Har fått biljetterna hem. Börjar så smått avsluta allt här ombord för denna gången.

Dock lyckades jag ta mig iland en vända igår när vi var i Honduras. Hyrde återigen en 125-scooter och körde till andra sidan ön. Körde förbi en vägskylt jag är säker på att jag inte kommer hitta i Sverige. :hihi

Hursomhelst, på söndag eftermiddag lokal texastid lyfter jag från George w Bush-flygplatsen med destination Köpenhamn. :banana
Ska bli skönt att komma hem. Riktigt skönt. :)


Du är alltid välkommen hem. :krama
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top