Så var hojsäsongen slut för mig.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Det händer att jag måste jobba också. Faktiskt.

En del av den utrustningen vi har som ligger under mitt ansvar är smörjoljeseparatorena. Vi har självrengörande filter för att rena smörjoljan till våra maskiner med detta är långt ifrån tillräckligt. Därfär har var maskin en smörjoljeseparator kopplad till sumpen. I separatorn snurrar en kula med 9000 rpm som oljan passerar genom. På grund av det höra varvet ökar gravitationen på oljan och de tyngre partiklarna (skräp, smuts och dynga) sjunker till botten, eller i det här fallet till perferin av kulan där det tas bort. Resultatet blir att det kommer ut olja som är renare än den som kommer in i separatorn.
På bilden ser ni tre av dessa separatorer tillverkade av svenska Alfa Laval. Jag tror till och med att det finns folk som läser detta som har lite med konstruktionen av heatpaken att göra... :tungan
Givetvis fungerar heatpaken alldeles förträffligt! Separatorn för övrigt däremot, ojojoj, när den är på rackarhumör kan man tillbringa timmar med att jobba med den och den går ändå som en spann skit. Ger man den sen en jävel med skiftnyckeln och svär på den fungerar den som den ska. Konstiga prylar... :va
 

Bifogat

  • Resize of IMGP3150.JPG
    Resize of IMGP3150.JPG
    95.8 KB · Visningar: 388

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
blacktriple skrev:
Det händer att jag måste jobba också. Faktiskt.

En del av den utrustningen vi har som ligger under mitt ansvar är smörjoljeseparatorena. Vi har självrengörande filter för att rena smörjoljan till våra maskiner med detta är långt ifrån tillräckligt. Därfär har var maskin en smörjoljeseparator kopplad till sumpen. I separatorn snurrar en kula med 9000 rpm som oljan passerar genom. På grund av det höra varvet ökar gravitationen på oljan och de tyngre partiklarna (skräp, smuts och dynga) sjunker till botten, eller i det här fallet till perferin av kulan där det tas bort. Resultatet blir att det kommer ut olja som är renare än den som kommer in i separatorn.
På bilden ser ni tre av dessa separatorer tillverkade av svenska Alfa Laval. Jag tror till och med att det finns folk som läser detta som har lite med konstruktionen av heatpaken att göra... :tungan
Givetvis fungerar heatpaken alldeles förträffligt! Separatorn för övrigt däremot, ojojoj, när den är på rackarhumör kan man tillbringa timmar med att jobba med den och den går ändå som en spann skit. Ger man den sen en jävel med skiftnyckeln och svär på den fungerar den som den ska. Konstiga prylar... :va


Små grejor :D
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
Glenning skrev:
Jo, det förstår jag att DU behöver. Jag har sett dom bilder du lagt in på dina flickvänner. :rofl

Ahhh du e bara avundsjuk... ska du med ut på lördag så skall jag allt leta upp en pudding till dig :slicka :banana
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
blacktriple skrev:
.......Separatorn för övrigt däremot, ojojoj, när den är på rackarhumör kan man tillbringa timmar med att jobba med den och den går ändå som en spann skit. Ger man den sen en jävel med skiftnyckeln och svär på den fungerar den som den ska. Konstiga prylar... :va
Mohahahahaha!!

Det tipset kan nog vara användbart imorgon när Team CTD skall ERF:a i 6 timmar! :D
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Om ett par timmar är tre veckors repocruise slut. Vi tar lots för ankomst Houston runt 04.00 (om 2 timmar).

Vi har nu haft tre dygn i sjön med full fart för att hinna till Houston i tid från Oranjenstad på Aruba som var vår förra hamn. Tyvärr var jag tvungen att jobba hela dagen där så det blir inga rapporter från soldränkta stränder men de som var iland blev rejält solbrännda. :gnissla

Men, den som trodde att jag skulle missa att ta lite foto från Aruba känner mig inte tillräckligt bra. Bilderna som bjuds idag är;

1. Så ser Aruba ut.
2. Finns fler ombord från Sverige, Stina och Caroline.
 

Bifogat

  • Resize of IMG_2203.JPG
    Resize of IMG_2203.JPG
    39.7 KB · Visningar: 359
  • Resize of IMG_2214.JPG
    Resize of IMG_2214.JPG
    43.8 KB · Visningar: 440

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Helt otroligt.

Det är ingen båt jag är på. Det är en orkanmagnet. De som läst i den här tråden innan vet att vi var planerade att gå på New Orleans den här karibiensäsongen. Orkanen "Katrina" satte som bekant effektivt stopp för det.
Plan "B" intieras. Vi ska gå från Houston istället. Vad händer då? Jo "Rita" kommer och tycker att Houston ligger kanonbra för att ta land vid och trashar en hel del där. Inte tillräckligt mycket för att vi inte ska kunna gå dit, men tillröckligt för att det ska bli kännbart för oss.

Nåja, nu går vi våra veckokryssningar från Houston till Playa del Carmen, Cozumel, Belize City och Roatan. Just nu ligger vi i Cozumel. Vi borde egentligen vara på väg till Belize men vi ligger här över natten och avvaktar vädret. En natt i Cozumel är förvisso väldigt trevligt om det bara vore på grund av andra orsaker... :rolleyes:

Hursomhelst, bilden kommer från "National hurrican center" http://www.nhc.noaa.gov/ Den är 40 minuter gammal. Cozumel, där jag för tillfället befinner mig är precis ovanför u-et i "8 PM Thu"...
 

Bifogat

  • 050646W_sm.gif
    050646W_sm.gif
    27.4 KB · Visningar: 273

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
blacktriple skrev:
På bilden ser ni tre av dessa separatorer tillverkade av svenska Alfa Laval. Jag tror till och med att det finns folk som läser detta som har lite med konstruktionen av heatpaken att göra... :tungan
Givetvis fungerar heatpaken alldeles förträffligt! Separatorn för övrigt däremot, ojojoj, när den är på rackarhumör kan man tillbringa timmar med att jobba med den och den går ändå som en spann skit. Ger man den sen en jävel med skiftnyckeln och svär på den fungerar den som den ska. Konstiga prylar... :va

Se där, nu skall vi inte klaga på dessa underbara separatorer som gör att vi kan dricka möjlk t.ex.
Sedan att ni använder de till olja är en helt annan historia.

Nä, helt allvarligt så är de en pain in the *** när de börjar bråka vilket de har en tendens att göra mest hela tiden.

Har du sett när själva separatorn släpper från axlen när du har varvat upp den med full last. Ojojoj, det är inte många väggar som stoppar denna kanonkula. Två väggar och en fyllmaskin sedan tar det stopp.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
blacktriple skrev:
Om ett par timmar är tre veckors repocruise slut. Vi tar lots för ankomst Houston runt 04.00 (om 2 timmar).

Vi har nu haft tre dygn i sjön med full fart för att hinna till Houston i tid från Oranjenstad på Aruba som var vår förra hamn. Tyvärr var jag tvungen att jobba hela dagen där så det blir inga rapporter från soldränkta stränder men de som var iland blev rejält solbrännda. :gnissla

Men, den som trodde att jag skulle missa att ta lite foto från Aruba känner mig inte tillräckligt bra. Bilderna som bjuds idag är;

1. Så ser Aruba ut.
2. Finns fler ombord från Sverige, Stina och Caroline.
Då får du ta o sjunga den gamla Beach Boys slagdängan...

"Aruba, Jamaica ooo I wanna take you
Bermuda, Bahama come on pretty mama
Key Largo, Montego baby why don't we go
Jamaica

Off the Florida Keys
There's a place called Kokomo
That's where you wanna go to get away from it all

Bodies in the sand
Tropical drink melting in your hand
We'll be falling in love
To the rhythm of a steel drum band
Down in Kokomo

Aruba, Jamaica ooo I wanna take you
To Bermuda, Bahama come on pretty mama
Key Largo, Montego baby why don't we go

Ooo I wanna take you down to Kokomo
We'll get there fast
And then we'll take it slow
That's where we wanna go
Way down to Kokomo

To Martinique, that Monserrat mystique

We'll put out to sea
And we'll perfect our chemistry
By and by we'll defy a little bit of gravity

Afternoon delight
Cocktails and moonlit nights
That dreamy look in your eye
Give me a tropical contact high
Way down in Kokomo

Aruba, Jamaica ooo I wanna take you
To Bermuda, Bahama come on pretty mama
Key Largo, Montego baby why don't we go

Ooo I wanna take you down to Kokomo
We'll get there fast
And then we'll take it slow
That's where we wanna go
Way down to Kokomo

Port Au Prince I wanna catch a glimpse

Everybody knows
A little place like Kokomo
Now if you wanna go
And get away from it all
Go down to Kokomo

Aruba, Jamaica ooo I wanna take you
To Bermuda, Bahama come on pretty mama
Key Largo, Montego baby why don't we go

Ooo I wanna take you down to Kokomo
We'll get there fast
And then we'll take it slow
That's where we wanna go
Way down to Kokomo

Aruba, Jamaica ooo I wanna take you
To Bermuda, Bahama come on pretty mama
Key Largo, Montego baby why don't we go

Ooo I wanna take you down to Kokomo"
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Aruba är fint! du får ju styra in den genom den lilla kanalen som flyter genom staden (den med den svängbara flytbron) såg bra mycket större båtar än din gå där när vi var nere för nått år sen :tungan
p.s. kan vara curacao jag tänker på iof :va

...MER BILDER
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
kajlyl skrev:
Aruba är fint! du får ju styra in den genom den lilla kanalen som flyter genom staden (den med den svängbara flytbron) såg bra mycket större båtar än din gå där när vi var nere för nått år sen :tungan
p.s. kan vara curacao jag tänker på iof :va

...MER BILDER

Det är Curacao du tänker på. Trevligare än Aruba. Just den svängbara pontonbron var kul. Tog lite foton när jag var där i våras. :)
 

Bifogat

  • Resize of IMGP1797.JPG
    Resize of IMGP1797.JPG
    69.6 KB · Visningar: 281
  • Resize of IMGP1787.JPG
    Resize of IMGP1787.JPG
    84.4 KB · Visningar: 309

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Wilma. Blåsigt värre. I onsdags låg vi över natten i Cozumel och avvaktade hur hon skulle bete sig. När vi väl drog därifrån stängde de hamnen. Evakueringen av ön hade då pågått en bra stund. Det visade sig att det var med all rätt. Wilma fortsatte på sin förutspådda kurs och gick med ögat rakt på Cozumel. Jag har försökt kolla på webbkameror från Cozumel men det finns inte en kamera på hela ön som funkar... :gnissla
Jag hörde en rapport om att lufttrycket i ögat var 882 mbar. Det är drygt 12% lägre än normaltryck...

Vi kunde ju inte gå till Roatan och Belize så vi fick fly in i mexicanska gulfen istället. Igår var vi således i Veracruz. Mycker spanskinfluerat och historiskt. Byggdnaderna ser ut som de ska göra i Mexico. :)

1. ir-sattelitfoto över gulfen. Ön precis vid ögat är Cozumel. Eller var? :va
2. Stenbocksstatyn känns ganska harmlös i samanhanget...
3. Inne i centrala Veracruz.
 

Bifogat

  • GULFIR.jpg
    GULFIR.jpg
    37 KB · Visningar: 220
  • Resize of IMG_2258.JPG
    Resize of IMG_2258.JPG
    39.6 KB · Visningar: 290
  • Resize of IMG_2266.JPG
    Resize of IMG_2266.JPG
    65.5 KB · Visningar: 226

Skutte

Förvirrad !
Gick med
16 Sep 2003
Ort
.
Hoj
.
blacktriple skrev:
1. ir-sattelitfoto över gulfen. Ön precis vid ögat är Cozumel. Eller var? :va
2. Stenbocksstatyn känns ganska harmlös i samanhanget...
3. Inne i centrala Veracruz.

Vad é det nu för fel på Stenbockstatyn ??? Har hört att den gå o klättra i :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
blacktriple skrev:
Wilma. Blåsigt värre. I onsdags låg vi över natten i Cozumel och avvaktade hur hon skulle bete sig. När vi väl drog därifrån stängde de hamnen. Evakueringen av ön hade då pågått en bra stund. Det visade sig att det var med all rätt. Wilma fortsatte på sin förutspådda kurs och gick med ögat rakt på Cozumel. Jag har försökt kolla på webbkameror från Cozumel men det finns inte en kamera på hela ön som funkar... :gnissla
Jag hörde en rapport om att lufttrycket i ögat var 882 mbar. Det är drygt 12% lägre än normaltryck...

Vi kunde ju inte gå till Roatan och Belize så vi fick fly in i mexicanska gulfen istället. Igår var vi således i Veracruz. Mycker spanskinfluerat och historiskt. Byggdnaderna ser ut som de ska göra i Mexico. :)

1. ir-sattelitfoto över gulfen. Ön precis vid ögat är Cozumel. Eller var? :va
2. Stenbocksstatyn känns ganska harmlös i samanhanget...
3. Inne i centrala Veracruz.
Ja satan i gatan vad det blåser där i krokarna för tillfället.
Hörde att "hon" nu bygger upp sig till en femma och att det slagit in vågor höga som trevåningshus mot kusterna. :skrämd

Hurricane Wilma 'strongest ever'

Forecasters say the hurricane presents a 'significant threat'
Hurricane Wilma, which has swelled into a dangerous Category Five storm, is the strongest hurricane ever recorded, the US National Hurricane Center says. It says the storm's barometric pressure - a measure of its strength - was the lowest on record in the Atlantic basin.

Its winds of near 165mph (270km/h) and heavy rains are threatening Cuba, Mexico and the Cayman Islands.

At least 11 people have been killed in Haiti by floods and landslides associated with Wilma.

Forecasters say the hurricane presents a "significant threat" to Florida, which it is expected to hit this weekend.

The Central American states of Honduras and Nicaragua have also issued alerts, and are expecting tropical storm conditions within the next 36 hours.

The hurricane, which was classified as a tropical storm on Tuesday, is expected to dump inches of rain across the region.

In Jamaica, Wilma was blamed for one death after heavy rainfall flooded several low-lying communities, blocked roads and forced 100 people into shelters, according to local officials.

Evacuation
As of 1400 (1800 GMT), the centre of the hurricane was about 300 miles (480km) south-east of Cozumel, Mexico.

Wilma is moving at a speed of 7mph (11km/h) towards Mexico's Yucatan peninsula, but is expected to turn north-west in the next 24 hours.

The Mexican authorities have told tourists to evacuate high-risk areas along the coast near the holiday resort of Cancun, AFP news agency reports.

Ni vet väl vad det är för likhet mellan en tropisk orkan och en kvinna?

Hon är het och fuktig när hon kommer och tar hus och bil med sig när hon försvinner... :lol
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Maverick_ou812 skrev:
Ni vet väl vad det är för likhet mellan en tropisk orkan och en kvinna?

Hon är het och fuktig när hon kommer och tar hus och bil med sig när hon försvinner... :lol

Ja jösses vad det har blåst. Cozumel som är det stora attraktionen för vår veckokryssning är inte riktigt som i sina glansdagar... Jag har hört att där är mer en en meter vatten på gatorna, ingen el, ingen telefon och total förödelse. Kul att gå dit... :rolleyes:

Hursomhelst, just nu är vi på väg söderåt för att gå till Belize och Roatan. Någon gång under dagen passerar vi gattet mellan Yucatanhavlön och Cuba. Wilma har satt sina spår även här genom att piska upp ganska kraftig dyning. Jag har inte varit med om så mycket rullande sen jag jobbade på lastbåt. Passagerarna spyr som tonåringar dagen efter valborg... Tur att man är en salt sjöman och klarar lite sjö... :hihi

Vi får väl se lite var vi kommer att gå. Jag hoppas lite på Veracruz igen. Var ett trevligt ställe som jag skulle vilja utforska lite mer av.

Så, lite fler bilder från Veracruz kan jag väl bjuda på;

1. Statyerna är som sagt brutala. Skutte! Jag förnekar allt om stenbocksstatyn b.t.w... :tungan
2. Haken är enkla. Servicen är god. Undrar vad men egentligen får för $5? :va
3. Kajen fylldes av folk. Bofasta som ville titta, försäljare som sålde prylar, tiggare som tiggde och mexicanskor som dansade.
4. Ingen obehörig kommer ombord. Fast visst hade det varit coolare om de haft patronbälte i kors över överkroppen? :lol
 

Bifogat

  • Resize of IMG_2309.JPG
    Resize of IMG_2309.JPG
    66.2 KB · Visningar: 261
  • Resize of IMG_2265.JPG
    Resize of IMG_2265.JPG
    51.7 KB · Visningar: 249
  • Resize of IMG_2260.JPG
    Resize of IMG_2260.JPG
    37.3 KB · Visningar: 246
  • Resize of IMG_2311.JPG
    Resize of IMG_2311.JPG
    67.3 KB · Visningar: 327

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
blacktriple skrev:
Jag har hört att där är mer en en meter vatten på gatorna, ingen el, ingen telefon och total förödelse. Kul att gå dit... :rolleyes:

Passagerarna spyr som tonåringar dagen efter valborg... Tur att man är en salt sjöman och klarar lite sjö... :hihi
En meter vatten på gatorna... måste vara som här då. Jävlar vad det har regnat inatt. :4skrika

Hmmmm... när jag var tonåring spydde jag redan på valborgsmässoafton. :va
Då var man inte så salt!

Jättetrevliga reportage BT, kan du inte vara borta längre och skicka fler foton? Billigt sätt att resa det här!
Fast det är klart... du får se till att vara hemma till lucia. :pannkyss

EDIT: Det värsta är över för er nu.
Wilma goes east.
 

Bifogat

  • Wilma 25_10.jpg
    Wilma 25_10.jpg
    73.9 KB · Visningar: 183
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Maverick_ou812 skrev:
Fast det är klart... du får se till att vara hemma till lucia. :pannkyss

Det är klart! Fast du måste lova att fixa torra vägar och åtminstonde någon plusgrad. :)


Ujujuj, som jag skrev tidigare befarade jag att Cozumel tog en hel del stryk. Vi är planerade att anlöpa Cozumel i övermorgon men jag har hela tiden sagt att jag inte tror att det blir så. I dag fick vi lite bilder från ön. Fy för den onde vad det såg ut! :(
Första bilden tog jag i förra veckan, dagen innan Wilma drog in. Det var ett bedrägligt lugn. Typ lugnet före stormen... :rolleyes: Piren man ser på den andra bilden är den piren vi ligger förtöjda vid. Första bilden är således tagen uppe i vänstra hörnet på andra bilden. Cozumel som var en sån trevlig plats... :gnissla

Vi har ett 25-timmarsdygn idag. En extra timme med andra ord. Så när klockan var 02 i morse blev den hux flux 01 igen. Trevligt för dem som ligger och knoppar, mindre trevligt för de som jobbar, typ jag... Nåja, en timme extra, inte hela världen. Bara att ställa om klockan. Skruva ut ploppen på klockan, snurra minutvisaren ett varv tillbaka och skruva fast ploppen igen. Skitlätt! :tummenupp Tänk bara om jag hade ställt om väckarklockan också... :rolleyes:
 

Bifogat

  • Resize of IMGP3307.JPG
    Resize of IMGP3307.JPG
    79.8 KB · Visningar: 286
  • 2259_1130215984_Picture2[1].jpg
    2259_1130215984_Picture2[1].jpg
    24.3 KB · Visningar: 310
  • 2259_1130215984_Picture8[1].jpg
    2259_1130215984_Picture8[1].jpg
    86.3 KB · Visningar: 291
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Laddade batterierna i torsdags. Vi var i Honduras då. Eller i alla fall Roatan, en ö som ligger utanför Honduras nordkust. Just där vi ligger är det inte direkt några stränder att tala om. Däremot på andra sidan ön, där är det fina beachar. Enklaste och roligaste sättet att ta sig dit är att hyra en scooter och köra över de slingriga, kuperade bergsvägarna som tar sig till andra sidan ön.
Sagt och gjort, ryggsäcken packades med handduk, badshorts och solkräm, en 125cc-scooter hyrdes och framhjulet riktades mot andra sidan ön. Det var väl inte riktigt toppskick på moppen men den gick att köra med i alla fall. :) Vägarna på Roatan är fantastiskt roliga. Backarna och kurvorna påminner lite om Stenestadvägen. Skilldnanden är dock den att det springer en massa lösa hundar, där är stora potthål i kurvorna, trafikdiciplinen bland lokalbefolkningen är ganska obefintlig och vissa turister som hyr moppe har nog inte ens sett en hoj på bild innan... :tungan
Hursomhelst, till andra sidan tog jag mig, lunch intogs på en strandrestaurang, det 30-gradiga vattnet fick ta emot min badsugna kropp och en stunds slappande i solen hanns med. :banana


Just nu är vi på väg till Cozumel med lite supplys. Någon gång under morgondagen ankrar vi upp utanför och kommer sen att köra iland en massa vattenflaskor, ris, bönor och toapapper. Det behövs.

Ibland har vi en större grupp med som passagerare. För en tid sedan hade vi en jazzgrupp. Då var där typ 500 jazzälskare med på båten. Sånt är ju trevligt, då kan man ta och kila upp lite och tjuvlyssna. :)
Vi har en grupp med på denna kryssningen. Dock kommer jag inte att våga sätta min fot uppe i passagerarutreymmena denna veckan. Vi har en gaygrupp med denna veckan. 400 amerikanska bögar. Inte en chans att jag går upp dit med vit uniform och får en massa visslingar efter mig. :gnissla
Kunde det inte varit kvalificeringarna till Miss America istället? :va
 

Bifogat

  • Resize of IMGP3340.JPG
    Resize of IMGP3340.JPG
    115.8 KB · Visningar: 282
  • Resize of IMGP3341.JPG
    Resize of IMGP3341.JPG
    100.6 KB · Visningar: 229
  • Resize of IMGP3378.JPG
    Resize of IMGP3378.JPG
    92.2 KB · Visningar: 219
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top