Så var hojsäsongen slut för mig.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tänk vad tiden flyger fram när man har mycket att göra.

Planen för den här ledigheten var dels att skola in Oscar på dagis och dels att lägga mig på operationsbordet.

Anledningen till det senare var en cellförändring i sköldkörteln som hade hittats. Läkarna hade försökt att ta ett cellprov men på tre försök lyckats kontaminera alla proven med blod. Nåja, för att bli av med problemet bestämmdes det att den halvan med cellförändringar skulle opereras bort. Det var ju säkert ändå inget men är det bortopererat är det ju inget att snacka om heller.
Sagt och gjort, i början av oktober skar de upp halsen på mig och plockade bort halva sköldkörteln. En ganska lätt operation som endast resulterade i en natts inläggning på sjukhus. Skönt. Provsvaret skulle dröja några veckor.

Under tiden som Oscar skolas in på dagis drar han på sig de flesta dagisbaciller där är vilket resulterar i diverse öroninflammationer, förkylningar och magsjukor. :zpy
Dock, helt fristående från dagisbacllerna får han dessutom falsk krupp vilket resulterar i en veckas sjukhusvistelse. Dagen innan han skrivs ut från sjukan passar jag på att gå ner en våning för att få resultatet på cellförändringen. Skulle väl knappt behövas, det var ju ändå inget ju.

Cancer.

Va, cancer? Det är ju sånt som gamla människor får. Och om det inte är gamla människor så är det ju någon annan, inte jag.

Cancer är ett ruskigt otäckt ord. Enormt laddat när man sätter det ordet i samma mening som "jag".
Dock, cancer i sköldkörteln är en lågriskcancer men låg tillväxthastighet och låg spridningsrisk. De släpper iväg mig att jobba mot att jag kommer hem i februari och opererar bort andra halvan och får lite komplementerande behandlingar.

Den veckan vill jag inte uppleva igen. :gnissla


Nåväl, Oscar är inskolad på dagis och jag har legat en vända på operationsbordet så det jag skulle hinna har jag hunnit.

Bortsett från att blandaren i köket hade fabrikationsfel och börja läcka häromnatten var avslutningen på ledigheten ganska lugn. Försäkringsbolaget kommer att bekosta nytt parkettgolv i köket men det tar vi nog när jag kommer hem i februari.

Nu står väskan halvpackad och jag flyger till Miami imorgon. 10 veckors jobb väntar. Hur ska jag klara av att åka från min lille son? Iss.

Fortsätter såklar att skriva här och posta bilder lite då och då.

:hej
 

Skutte

Förvirrad !
Gick med
16 Sep 2003
Ort
.
Hoj
.
Men va fan ?!?
Du roffar åt dig allt kul.

O inte fan har vi hunnit lira, röka o kröka.

Får bli bättring på det där.

Men ja e inte bitter, till er andra e jag i baren med Vassberg :D
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Cancer.

Va, cancer? Det är ju sånt som gamla människor får. Och om det inte är gamla människor så är det ju någon annan, inte jag.

Den veckan vill jag inte uppleva igen. :gnissla
:hej

Vad i hela fridens e de du skriver?
Shit o hoppla! :gnissla

Nått från generna? Far min fick opererat prostatan för en tid sedan men är helt fri den cancern idag. En annan kanske ryker på samma sak inom sin tid. Kanske nån tröst att veta det är många som blir fri från möget med.

Tänker på dig o familjen. Sköt om dig!
:krama
 

Onedreamer

Dream on....
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Skåneland
Hoj
Honda VTR1000F -98
Inget kul att höra att någon drabbats av, men denna matchen vinner du lätt. :krama
Snart är du hemma igen, operationen gått bra och våren med dess alla härliga mc-turer knackar på dörren :)

//Christofer
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Inte så ofta nuförtiden jag kommer till ställen jag inte varit på tidigare. Dock, idag var det ett undantag från det. I dag ligger vi i Puerto Quetzal i Guatemala.
Var iland en lite vända på lunchrasten och tittade på den lilla bazaren som låg precis vid vår kaj. Runtomkring var det bara djungel och i fjärran kunde man skymta de höga bergen.
Tog en liten promenad och tittade på allt de sålde. På många av ställena vi går till säljer de souvenirer och prylar. De allra flesta av dessa prylarna är tillverkade i något låglöneland i asien och är rent skräp. Här hade de inhemska tillverkade grejer, hantverk och lokala saker de gjort själva till försäljning. Jag köpte en virkad inkahatt till Oscar och en annan liten grej till Sara. Prutandet med glimten i ögat hörde till. :)
En espresso gjord på lokalt kaffe hanns med innan jag åter gick ombord.

Bilder, såklart;

1. Bergen i fjärran sedd genom de tidiga morgondimmornas slöjor.
2. Skärmglidning längs Stilla havskustens öde stränder.
3. Renoveringprojekt någon? :)
4. Puerto Quetzals kryssningstreminal.
5. Finfina grejer.
6. Trevlig bazar. Trevliga människor.
 

Bifogat

  • P1000099.JPG
    P1000099.JPG
    214.4 KB · Visningar: 109
  • P1000106.JPG
    P1000106.JPG
    160.8 KB · Visningar: 102
  • P1000108.JPG
    P1000108.JPG
    181.3 KB · Visningar: 124
  • P1000110.jpg
    P1000110.jpg
    90.5 KB · Visningar: 125
  • P1000119.jpg
    P1000119.jpg
    80 KB · Visningar: 207
  • P1000122.jpg
    P1000122.jpg
    80 KB · Visningar: 131

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Instämmer med föregående skribent. Alltid lika kul att läsa denna tråd. Vi höres när du kommer hem :)
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Idag låg vi återigen på ett ställe jag aldrig tidigare varit på. Key West.
Nya ställen gör mig nyfiken så jag passade på att gå iland en liten vända med kameran som trogen följeslagare.

På 907 Whitehead Street ligger Hemingway house, huset som den kände författaren kallade sitt hem under 30-talet och som var skrivarstuga för några av hans största verk. Dit begav jag mig. :)
Huset som numera är museum var väl värt ett besök. Visst, det är avsett för turister men jag är ju turist så det passade mina ändamål väl.
Souvenirshopen på Hemingway house som låg i poolhuset i trädgården ärade jag med ett besök och därifrån kom jag med ett exemplar av "Den gamle och havet". Bättre bokaffär för just den boken har jag svårt att tänka mig finns. :)

Key West som ställe var mycket trevligt. Fantastiskt vackra hus och ett lugn som trots 5000 kryssningspassagerares närvaro låg kvar över stället. Kände att jag absolut skulle kunna tänka mig att komma tillbaka hit och spendera mer tid.

Dagens Hemingwayäventyr avrundades med att en kopp kaffe och en Arturo Fuente, som var hans favoritcigarr, avnjöts. Känner mig väldigt kulturberikad just nu... :)

Lite bilder då;

1. Highway 1 börjar i Key West.
2. Väldigt vackra hus.
3. Hallen i Hemingways hus.
4. Hemingways badrum. Läckert golv.
5. Jag på Hemingways sovrumsbalkong.
6. Bokhyllan i författarens hus.
7. Poolen som Hemingways fru lät bygga i slutet av 30-talet. När den byggdes var det tydligen den största privata poolen i Amerika.
8. En trevlig sovenir.
 

Bifogat

  • resize of P1000298.jpg
    resize of P1000298.jpg
    114.4 KB · Visningar: 116
  • resize of P1000292.JPG
    resize of P1000292.JPG
    228.9 KB · Visningar: 100
  • resize of P1000288.jpg
    resize of P1000288.jpg
    59.1 KB · Visningar: 148
  • resize of P1000285.jpg
    resize of P1000285.jpg
    69.4 KB · Visningar: 119
  • resize of P1000282.JPG
    resize of P1000282.JPG
    221.7 KB · Visningar: 99
  • resize of P1000271.jpg
    resize of P1000271.jpg
    70.5 KB · Visningar: 104
  • resize of P1000267.jpg
    resize of P1000267.jpg
    80.8 KB · Visningar: 100
  • resize of P1000316.JPG
    resize of P1000316.JPG
    235.8 KB · Visningar: 106

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
För ganska precis 10 år sedan satt jag hemma i Sverige med en packad resväska och ett par flygbiljetter till Hong Kong. Jag skulle mönstra på en kryssningsbåt. Hade efter examen jobbat lite på en tankbåt men tänkte att det kunde vara skoj att prova hur det vore att jobba på en båt med levande last.

Tänk vad 10 år kan gå fort och tänk vad mycket som hinner hända på 10 år. Jag kan utan att överdriva konstatera att väldigt mycket har hänt på de åren. Jag har fått se enormt många olka länder, jag har träffat tusen och åter tusen trevliga människor från jordens alla hörn och fått både insikter och erfarenheter som jag aldrig någonsin kunde drömma om att jag skulle få.

Min resväska står nu nästan färdigpackad uppe i hytten och tidigt i morgon bitti ankommer vi till Los Angeles. Jag har skrivit färdigt min avlösningsrapport, vikt ihop uniformen och rensat ur hytten. Nu lämnar jag detta.


Om 20 timmar lyfter en KLM-flygmaskin med destination Europa. :)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
För ganska precis 10 år sedan satt jag hemma i Sverige med en packad resväska och ett par flygbiljetter till Hong Kong. Jag skulle mönstra på en kryssningsbåt. Hade efter examen jobbat lite på en tankbåt men tänkte att det kunde vara skoj att prova hur det vore att jobba på en båt med levande last.

Tänk vad 10 år kan gå fort och tänk vad mycket som hinner hända på 10 år. Jag kan utan att överdriva konstatera att väldigt mycket har hänt på de åren. Jag har fått se enormt många olka länder, jag har träffat tusen och åter tusen trevliga människor från jordens alla hörn och fått både insikter och erfarenheter som jag aldrig någonsin kunde drömma om att jag skulle få.

Min resväska står nu nästan färdigpackad uppe i hytten och tidigt i morgon bitti ankommer vi till Los Angeles. Jag har skrivit färdigt min avlösningsrapport, vikt ihop uniformen och rensat ur hytten. Nu lämnar jag detta.


Om 20 timmar lyfter en KLM-flygmaskin med destination Europa. :)
Du är välkommen hem!
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top