Så var hojsäsongen slut för mig.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Länge sedan jag skrev något här. Vi har mest bara gått samma rutt på Mexicanska rivieran från L.A. Same old, same old.

Dock, just den här veckan har vi en 8-dagarskryssning där vi bland annat har en halv övernattning i Acapulco. Klockan är just nu tio på kvällen och det är inte avgång förrän efter midnatt. I vilket fall som helst, bilder från Acapulco har man ju men de är alla tagna dagtid. Så, lite nattbilder kan man kanske få bjuda på?

Annorlunda perspektiv och långa exponeringar;
 

Bifogat

  • IMG_1716.JPG
    IMG_1716.JPG
    217.3 KB · Visningar: 1,047
  • IMG_1729.JPG
    IMG_1729.JPG
    172.2 KB · Visningar: 1,028
  • IMG_1734.JPG
    IMG_1734.JPG
    203.7 KB · Visningar: 1,039
  • IMG_1738.JPG
    IMG_1738.JPG
    205 KB · Visningar: 1,057
  • IMG_1739.JPG
    IMG_1739.JPG
    185.2 KB · Visningar: 1,150
  • IMG_1741.JPG
    IMG_1741.JPG
    219.8 KB · Visningar: 1,037

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Fina bilder Per. Vad stilig du är i uniform :tummenupp
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ser han inte lite butter ut där? Måste varit en redig skitresa, bäst du pallar dig hem illa kvickt Per... :hihi
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Ser han inte lite butter ut där? Måste varit en redig skitresa, bäst du pallar dig hem illa kvickt Per... :hihi

Jodå, hem till hoj, grill och sommarsäsong kommer jag snart.

Vad gör man när man saknar familjen hemma och telefon/webbkamera inte riktigt räcker till? Jo, låter familjen komma med på kryssning!

Så, i lördags packade Sara och Oscar väskorna och flög till L.A. I söndags var det stort kramkalas på kajen. :krama

Oscar har börjat vänja sig vid sjölivet. Det är en miljon nya grejer och nya intryck var dag men han verkar trivas som fisken i vattnet. Roligt att se alla tuffa och hårda sjömän bli helt mjuka och prata babyspråk när man kommer med Oscar i famnen.

Vi var inne på bryggan och tittade runt och kläppen till skeppsklockan, den var fin att dra i. Mysko bara att det kom ett plingande ljud när man drog i den. Just nu är det annars Pappas guldsträck på axlarna som är det mest spännande. "Undrar om de smakar lika gott som de glänser?" :)

Nu väntar en resa kvar i Mexico innan vi sätter kurs norrut mot Alaska. Den 8:e maj är det sen avmönstring för oss alla med ett par dagars semester i Vancouver innan vi kommer hem.

:hej
 

Bifogat

  • saraocsarper.JPG
    saraocsarper.JPG
    217.6 KB · Visningar: 348

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
NV Skåne
Hoj
Daytona 675
Jodå, hem till hoj, grill och sommarsäsong kommer jag snart.

Vad gör man när man saknar familjen hemma och telefon/webbkamera inte riktigt räcker till? Jo, låter familjen komma med på kryssning!

Så, i lördags packade Sara och Oscar väskorna och flög till L.A. I söndags var det stort kramkalas på kajen. :krama

Oscar har börjat vänja sig vid sjölivet. Det är en miljon nya grejer och nya intryck var dag men han verkar trivas som fisken i vattnet. Roligt att se alla tuffa och hårda sjömän bli helt mjuka och prata babyspråk när man kommer med Oscar i famnen.

Vi var inne på bryggan och tittade runt och kläppen till skeppsklockan, den var fin att dra i. Mysko bara att det kom ett plingande ljud när man drog i den. Just nu är det annars Pappas guldsträck på axlarna som är det mest spännande. "Undrar om de smakar lika gott som de glänser?" :)

Nu väntar en resa kvar i Mexico innan vi sätter kurs norrut mot Alaska. Den 8:e maj är det sen avmönstring för oss alla med ett par dagars semester i Vancouver innan vi kommer hem.

:hej

Så trevligt att du fick se din familj efter så många månader. Ta hand om er så cs vi snart.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jodå, hem till hoj, grill och sommarsäsong kommer jag snart.

Nu väntar en resa kvar i Mexico innan vi sätter kurs norrut mot Alaska. Den 8:e maj är det sen avmönstring för oss alla med ett par dagars semester i Vancouver innan vi kommer hem.

:hej
Njuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut av er semester tillsammans så ses vi efter Vancouver och Rom. :D
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jodå, hem till hoj, grill och sommarsäsong kommer jag snart.

Vad gör man när man saknar familjen hemma och telefon/webbkamera inte riktigt räcker till? Jo, låter familjen komma med på kryssning!

Så, i lördags packade Sara och Oscar väskorna och flög till L.A. I söndags var det stort kramkalas på kajen. :krama

Oscar har börjat vänja sig vid sjölivet. Det är en miljon nya grejer och nya intryck var dag men han verkar trivas som fisken i vattnet. Roligt att se alla tuffa och hårda sjömän bli helt mjuka och prata babyspråk när man kommer med Oscar i famnen.

Vi var inne på bryggan och tittade runt och kläppen till skeppsklockan, den var fin att dra i. Mysko bara att det kom ett plingande ljud när man drog i den. Just nu är det annars Pappas guldsträck på axlarna som är det mest spännande. "Undrar om de smakar lika gott som de glänser?" :)

Nu väntar en resa kvar i Mexico innan vi sätter kurs norrut mot Alaska. Den 8:e maj är det sen avmönstring för oss alla med ett par dagars semester i Vancouver innan vi kommer hem.

:hej

:Bugar :Bugar

Trevligt trevligt!! ungar på bryggan kan nog vara väl så spännande... :hihi


Själv åkte jag bara till London, och det var lagom långt bort för mig, med tanke på askmoln och annat tjafs som fick en 2 timmars flygresa Kastrup - London till att bli en 8 timmars tour d'la flygplatSER... :gnissla
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Då var vi äntligen hemma igen. Tiden med Sara och Oscar ombord var mycket trevlig. Lyxigt att ha familjen med.

Det blev en vecka i Mexico där en simtur med delfiner bland annat hanns med. Veckan därpå gick till Alaska. Vacker natur som alltid. Till och med vädret visade sig från sin bästa sida och Ketchikan som vanligtvis är värsta regnhålet bjöd på en dag med solsken. :tummenupp

Avmönstring blev Vancouver, lördagen för en vecka sedan och planen var då att vi skulle stanna där 5 dagar och vara turister. Det blev fem mycket trevliga dagar men mycket turistiga aktiviteter. :)

Så, i torsdags var det då dags för hemresa. På flygbiljetterna stod det Vancouver-Seattle-Reykavik-Copenhagen. Flygresan från Vancouver till Seattle var en 40-minuters sanbbis. Flygvärdinnan hann knappt ut med kaffe. Väl i Seattle upptäckte vi att flighten till Reykavik hade tidigarelagts med 2 timmar. Plötsligt var det brådis! Väl vid gaten fick vi reda på att flygplatsen vid reykavik skulle stänga nästkommande dag vid lunch på grund av askmoln. De försökte få så mycket plan till och från Reykavik innan dess. Nåja, vi hann ju med planet så det var ju bra.

Två timmar innan landning i Reykavis gick de ut med ett meddelande att Reykaviks flygplats nu var stängd och vi skulle flyga till Akureyri på norr Island och därifån bli bussade till Reykavik. :gnissla
Landningen var intressant, piloten satte ner maskinen precis där landningsbanan började och slog full broms direkt. Vi stannade i slutet av landningsbanan, gjorde en U-sväng och taxade till terminalbyggdnanden. Det känndes som att planet var något överdimentionerat för den lille flygplatsen. Bagagebandet där väskan kom var nog inte längre än 20 meter totalt...

Efter 5 timmar i buss kom vi så till Reykavik. Mycket sten är där på Island. Icelandair hade bokat Grand Hotell för alla flygpassagerarna. Tyvärr var det dock inte mycket mer än sängen man utnyttjade av de faciliteterna som det flotta hotellet hade att erbjuda. Vid incheckningen var där dock erbjudanden om att åka på utflykt och titta på en aktiv vulkan. Just där och då känndes det som ett hån.
En kort shoppingrunda hanns i alla fall med där lite rena kläder inhandlades. Ett samtal till Icelandair och vi hade nya biljetter för nästkommande dag med 08-planet till Köpenhamn. Vi fick besked att vara på flygplatsen två timmar innan så inför den drygt timmeslånga resan till flygplatsen ställdes klockan på den halvmysiga tiden 03:40 :gnissla
Planet gick! Efter en väldigt lång hemresa kom vi till slut trötta som sjutton hem i går eftermiddag. Nu väntar 9 veckors ledighet! :banana


Lite bilder också;

1. Oscar och jag njuter av värmen i Mexico.
2. Ketchikan i Alaska sedd med 10 mm brännvidd.
3. På utflykt i North Vancouver.
4. Märkligt, molnen är ju nedanför oss.
5. Akureyris flygplats
6. Eyjafjallajökulls askpelare.
 

Bifogat

  • IMG_6489.JPG
    IMG_6489.JPG
    142.7 KB · Visningar: 135
  • IMG_1815.JPG
    IMG_1815.JPG
    198.4 KB · Visningar: 754
  • IMG_2205.jpg
    IMG_2205.jpg
    65.5 KB · Visningar: 145
  • IMG_6751.JPG
    IMG_6751.JPG
    90.3 KB · Visningar: 133
  • IMG_6763.JPG
    IMG_6763.JPG
    96.6 KB · Visningar: 150
  • IMG_6789.JPG
    IMG_6789.JPG
    68.5 KB · Visningar: 148

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Välkommen hem igen :tummenupp

Jo, den där vulkanen har ju några sömlösa timmar på sitt samvete vid det här laget... :gnissla
 

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Den pelaren har man sett och råkat ut för.
Satt fast 4 dagar i Italien på grund av den askan innan jag bestämde mig för att ta tåg vägen hem. Ganska så spännande resa utan biljetter och 18 stycken tåg byten på två dygn.
Nästa resa bar av till Portland Oregon och blev försenad 5 dagar.
Precis hemkommen därifrån och åker dit igen på tisdag.
Måtte någon stoppa i en kork i den j*vla vulkanen.

Trevliga bilder som vanligt gubben, jag kommer hem i mitten på Juni så får vi försöka ta och grilla lite.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Nu väntar 9 veckors ledighet!

Vad snabbt 9 veckor kan gå ibland. Det var ju inte länge sedan man kom hem och nu står väskan packad och jag är fysiskt redo att åka. Mentalt är en helt annan femma. Så här svårt har det aldrig varit att lämna Sverige förr. Nåja, 10 veckor går snabbt och jag får glädja mig med att Oscar nog kan gå och möta mig i ankomsthallen på Kastrup när jag kommer hem.

Ledigheten var trevlig även om jag nog aldrig tidigare kört så lite hoj på en sommarledighet; en TT och några bankörningar varav de flesta regnade bort.

Nåja, det blir 10 veckor Alaska nu. Där är vacker natur och mycket fina fotoscener så ett och annat foto ska jag nog kunna bjuda på.

:hej
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top