Vad tycker ni raceputtar om Daytona-stövlar?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
*Trådlyft*

Yiddeli yo.

Fick mina Daytona Evo Sec idag.. De var snyggare än jag trodde de skulle vara och de sitter som en handske!!

Dojorna funkar kanot att lulla omkring med och de är sköna att ha på sig. Jämnfört med Sidi och Oxtar, satt dessa skönt på mig direkt, medans Sidi och Oxtar klämde lite här o där.. Men det kanske är mina fötter som inte passar i Sidi och Oxtar.. Iaf, jag är sketanöjd. Fick ett par extra tåpuckar till också. Leverans tog exakt en vecka. 4660 kr totalt. Frågor? :)

/:banana
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    73 KB · Visningar: 185
  • 3.jpg
    3.jpg
    57.9 KB · Visningar: 129
  • 4.jpg
    4.jpg
    107.2 KB · Visningar: 167

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Zee skrev:
Yiddeli yo.

Fick mina Daytona Evo Sec idag.. De var snyggare än jag trodde de skulle vara och de sitter som en handske!!

Dojorna funkar kanot att lulla omkring med och de är sköna att ha på sig. Jämnfört med Sidi och Oxtar, satt dessa skönt på mig direkt, medans Sidi och Oxtar klämde lite här o där.. Men det kanske är mina fötter som inte passar i Sidi och Oxtar.. Iaf, jag är sketanöjd. Fick ett par extra tåpuckar till också. Leverans tog exakt en vecka. 4660 kr totalt. Frågor? :)

/:banana
Hur stora är dom vid vaden, stora, normala eller små?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
aRWe skrev:
Hur stora är dom vid vaden, stora, normala eller små?


Tja, det reglerar du själv genom att välja hur tätt du sluter kardborrefästena på insidan. Skinnet utanpå är elastiskt längst upp..

Annars har jag väl normala vader gissar jag, och de satt bra. Tror inte det är något problem om du har "stora" vader..
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nice

vart provade du storlek?
vad har du för storlek och hur bra stämmer det med andra dojjor du har/haft?
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Är det såna där skor med kolfiber som man inte ska gå omkring med som vanligt?
Har för mig jag läste att det blev små sprickor i fibrerna som gjorde att dom blev mjuka. :va
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
R2 skrev:
nice

vart provade du storlek?
vad har du för storlek och hur bra stämmer det med andra dojjor du har/haft?


Provade aldrig. Chansade på 43. Jag har 42.5 så ibland 42, ibland 43. Men nu på senare år har det väl alltid blitt 43:eek:r.

Och stövlarna passar perfa. Det är inte precis exakt, det finns nog liiiite marginal. Men en 44:a hade absolut varit för stor för mig, och 42 garanterat för små.

Daytona Evo Sec 2 ska vara "normala" enligt storlekarna enligt Mitonga och precis så upplever jag dem också.

Dessutom sitter de inte konstigt som Sidi och Oxtar, som har en tendens att klämma någonstans på något ställe. Så upplever jag inte Daytona. Därmed inte sagt att de är rymliga eller så, utan de sitter bra! Snurrigt, men hoppas ni är med.. :)

Strongliquid skrev:
Är det såna där skor med kolfiber som man inte ska gå omkring med som vanligt?
Har för mig jag läste att det blev små sprickor i fibrerna som gjorde att dom blev mjuka. :va


Källa?
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Kul att dom passa.
Du menar alltså att jag kan ta storleken på sidi stövlarna jag har nu och beställa ett par.
Med tanke på prisskillnaden så har man ju inget att förlora iofs om man får fel storlek går det väl att skicka tillbaka och byta.

Ska nog slå till på ett par jag med, får vänta in lönen bara...kanske två löner förresten.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
P@trik skrev:
Kul att dom passa.
Du menar alltså att jag kan ta storleken på sidi stövlarna jag har nu och beställa ett par.

Sao gjorde jag iaf. Provkörde Sidi Vertebra superduper corsa, varav 43 passade men satt väldigt korv -> Daytona 43 passade. Mööööjligtvis att Daytona-43:an var nåågot större, men det är jivvlitt lite isf.

:tummenupp
 

Redback

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
3:a
Hoj
2st
Zee skrev:
Ringde till Mitonga präsic.

Mellan 5500-6500 kr för sec evo 2 beroende på hur man utrustar dojorna :huvet

Och vilken utrustning är det som man kan välja till/bort på Dojorna?
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Redback skrev:
Och vilken utrustning är det som man kan välja till/bort på Dojorna?

Ja det undrar jag oxå? var där och testade ett pare men de hade bara strl 43 hemma i security evo II så de var lite väl små för mina bigfot strl 44 :hihi .

Inget nämdes om att välja bort eller till nåt extra.

Sen finns här på forumet ett svenskt företag till (förutom Mitonga som inte finns här) som saluför Daytonas stövlar.
Detta företaget här på forumet nämde att det finns även halvstorlekar typ 43 1/2 osv.
Ingen info jag funnit på nätet när man sökt.

Funderar annars oxå på att chansa att beställa ett par 44:eek:r eller vänta på om Mitonga får in sådana till våren så man kan prova rätt storlek först.
De hade vanliga Evo sport oxå men nån plast innersko,något billigare men
tyckte inte var lika nice och sköna.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Redback skrev:
Och vilken utrustning är det som man kan välja till/bort på Dojorna?

Du kan välja färgsättning, med eller utan kevlarhäl, keramiska tåpuckar, och säkert nåt mer!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
oscar skrev:
Du kan välja färgsättning, med eller utan kevlarhäl, keramiska tåpuckar, och säkert nåt mer!
har du med kevlarhäl?
känns det som att skulle skydda bättre? etc?
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
R2 skrev:
har du med kevlarhäl?
känns det som att skulle skydda bättre? etc?

Jag har med kevlarhäl på båda paren! Om det skulle skydda bättre vet jag inte, men det kan ju vara så att de skyddar lite bättre mot krosskador på hälen!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top