Vad tycker ni raceputtar om Daytona-stövlar?

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ehh jadu, långa tår har jag men får återkomma med måtten i afton.. tror jag brukar ha en linjal i badrummet någonstans....
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Inte helt plättlätt det här, fick svårt att kontrollmäta fram samma mått från vänster och höger sida om foten. Mätade även under foten men så förbannat kittlig, efter att ha spasmerat av tre tumstockar kom jag på att måtband är stryktåligare.. typ kanske ;)

Min stortå och den bredvid är lika långa då den sistnämnda kroknar utåt, det jag kommer fram till är:

Längd på foten = 26 cm
Bredd på foten = 10 cm

..ser likvärdigt ut för vänster och höger.

Måtten är sittandes med foten i backen/på en matta för att simulera skoinlägg och normalt utsträckt fot. När jag mätte under kompensera jag för det då man gärna sträcker eller kupar foten i luften.

Längden tog jag från bakkant på hälen till framkant på tårna med klippta naglar. Om du skulle ställa en linjal på högkant bakom hälen rakt ner mot golvet/matten så är det därifrån och framåt som jag mätte.

Bredden på den bredaste delen av foten som bilden illustrerar.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Tack! Samma mått som mig, 26, 10, men för mig var storlek 42 i Voltexmodellen alldeles för stor så jag tänkte ta 41 i securitymodellen när jag byter. Funderade till och med på storlek 40.
I Voltex storlek 42 får jag lätt ner ett finger bakom hälen...

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 
Last edited:

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Jag har nu fått hem security modellen i storlek 40 som är väääldigt tight. Längden är bra, men bredden är så att det gör ont efter en liten stund. Detta är vid den breda delen bakom tårna...
Hur mycket töjer det sig?

Misstänker att paketet får gå ännu en vända till Tyskland och återkomma med ett par 41:eek:r.... Jisses...




Som referens köpte jag först storlek 42 I Voltex modellen som var mycket stora. Inte alls så tighta som security...

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Fick bytt stövlarna till 41 men de är väl tighta för min smak. Använda 5~ bandagar. Om någon är sugen på att köpa de så är det bara att skicka PM!
Går bra att prova.
Finns söder om Halmstad.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top