Mina 2 första pinnar :-))

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Onsdag
Jag säljer Transiten till Bengt. Sagan om "Ambulansen på Gyllensvärdsgatan" kan läsas här:

Torsdag
Lämnar sommaren i Halmstad o packar ner allt o beger mig till Knutstorp. Härig känsla att vara tillbaka på Ring Knutstorp. Packalen o Malm (Värsta konkurrenter men stadigt återfunna vid kvällens grillbord) möter upp o vi sätter upp tältet i skymingen.

Fredag
Fredagen bjuder på fint väder o 2 bra träningspass. Kondisen är på topp efter somaren. Konstigt, jag som tränat så flitigt! Flämtar in i depån efter 8 varv o pustar som en hund efter vatten. Ingemar har inget men pappa Backlund fixar. Tror jag kör stabila 1.05 tider på ruttna slangar. -Känns bra. Sofia kommer ner framåt kvällen. Svenne som skall meka i helgen kommer också ner o tillbringar natten med Lissebergshunden "Ove"

Lördag
Första passet är under upptorkande förhållande o jag kör bra. Jag har en 18e tid på 1.09. Hugo kommer också ner o hjälper o mekar. Andra passet går grymt bra på torrt. Kör 1.04:6 vilket är personbästa, o det räcker till en 20e plats på söndagens startuppställning. Är himla nöjd.

Sofia o Svenne har minimotoskola med barnen. Sen e jag grillchef o tar kompressorn till min hjälp.

Svenne o jag mekar till 1 på natten o monterar kåpor. Vill minnas att jag sa till Sofia kl 22.47 "bara en kvart till älskling".

Söndag
Underbar morgon. Solen skiner o Hugo som varit på cocktailparty i Varberg är det enda som inte skiner denna morgon. 10 000 betalande skåningar trotsar vädret tillsammans med Bengan, Zta, Maria, Per o Fritsch. Lagom till uppställningen till Warm-up:en öppnar sig himlen o regnet kommer. Tuffar runt några varv men i princip alla går in i depå då risken att krasha på torrdäck är påtaglig.

Vi kränger på nya set torrdäck respektive regndäck. Ujuj, snart e det gridshow. Vi spexar till det lite. Jag tar minimoton upp till Gridshowen. Det var jättepoppis bland alla. Dock var Sofia lika sur som tvåtaktsmotorn o gridgirlar åt Packalen istället. Hugo stormtrivs o har med regnhjulen o bjuder upp till humor. Avslutar med en läcker minimotoburnout till barnens stora förtjusning.

När däckvärmarna pluggas i vid halv ett tiden spöregnar det. Jag får plågas o vara nervös hela eftermiddagen då tävlingen förskjuts under hela dagen i väntan på mindre regn. Så var det snart dax. Jag väljer torrdäck, men i princip alla tänkbara kombinationer av regndäck o intermediatedäck varieras fram/bak bland teamen.

Jag gör en grym start. Ligger 12a in i första kröken. Det är vått ner i krönet o 2 gubbar med regndäck passerar. De partier som är torra går det fort. Bort mot "Liton" är det tokblött. Tobbe, Nylund, Backlund går av redan under första eller andra varvet. Jag ligger nog på en 14e plats. Det går grymt bra. Björn Säte lyckas passera. Jag går om Vberg. Vberg tar tillbaka. Det är under senare delan av loppet torrt i princip på hela banan, utom uppe i liton som är väldigt blöt. Inser att jag ligger på poängplats när jag går ut på sista varvet. Appapp, ta det nu lugnt i "Liton". Är nära nära att vurpa sista varvet men går i mål som 14 man o bärgar mina 2 första poäng!

Vad har nu hänt efter 5 deltävlingar? -Jo, spolingarna, juniorenra eller vad vi nu skall kalla dom, Linden, Wyren, Backlund, Lundh, Kubberöd... Hela bunten har blivit grymt snabba. Jag får oftast se mig passerad av dessa i kvalen. Jag har också förbättrat mig o lyckas resultatmässigt bättre och bättre. Men, såklart e det sköjj att juniorenra blir snabba, det är ju så det skall vara!


Se Sammandraget på Ztv måndag 15 aug kl 22.00 - 22.15

Nästa tävling:
Karlskoga 20-21 Augusti
Våler Norge 3-4 September
Mantorp 17-18 September
 

Bifogat

  • PICT1403.jpg
    PICT1403.jpg
    45.1 KB · Visningar: 221
  • PICT1411.jpg
    PICT1411.jpg
    42.5 KB · Visningar: 235
  • PICT1412.jpg
    PICT1412.jpg
    36.8 KB · Visningar: 229
  • PICT1418.jpg
    PICT1418.jpg
    48.8 KB · Visningar: 257
  • PICT1422.jpg
    PICT1422.jpg
    45.3 KB · Visningar: 167
  • PICT1425.jpg
    PICT1425.jpg
    48.1 KB · Visningar: 234

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Grattis än en gång till poängen, bara starten gjorde att du förtjänade dem! grym :Bugar

Tack för en underhållande helg, oförglömligt med kompressormatad grill :D
 

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Lerum
Hoj
PW50
jorpes skrev:
...två pinnar...

Med luft i däcken så funkade allt mycket bättre!
Till nästa tävling så ska vi byta ut luften i bromsslangarna mot bromsvätska för att se om det kan påverka varvtiderna.

/Hugo
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Grattis Jorpes, nu går det riktigt fort :tummenupp
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Du kan ju tänka dig hur fort det kommer att gå när The Real Lökmeks [tm] finns på plats nästa gång. Säg till i tid bara, så att vi hinner fixa rejäl bakfylla och tre timmars sömn.
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
valmers skrev:
Du kan ju tänka dig hur fort det kommer att gå när The Real Lökmeks [tm] finns på plats nästa gång. Säg till i tid bara, så att vi hinner fixa rejäl bakfylla och tre timmars sömn.

Kommer du till Karlskoga Valmers? Om 10 dagar? Du får helt fria händer o göra precis allt, bara du inte rör hojen :) Jag skall se till att du hela tiden har något att svinga i höger näve...

/E
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det var värstans va du startar bra. Minns jag spanade framåt i fältet på första varvet och såg en gul Yamaha borta i fjärran och undrade hur f_n du hade hamnat ända där framme.

Men inte ett ord i din rapport om ställningen för stunden. Hmmm... 3-3? näh... 4-2? näh.... hmm...
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
jorpes skrev:
Kommer du till Karlskoga Valmers? Om 10 dagar? Du får helt fria händer o göra precis allt, bara du inte rör hojen :) Jag skall se till att du hela tiden har något att svinga i höger näve...

/E
EMR får titta på det.
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Don Quixote skrev:
Det var värstans va du startar bra. Minns jag spanade framåt i fältet på första varvet och såg en gul Yamaha borta i fjärran och undrade hur f_n du hade hamnat ända där framme.

Men inte ett ord i din rapport om ställningen för stunden. Hmmm... 3-3? näh... 4-2? näh.... hmm...

Jo, du har ett ointagligt försprång, så Grattis!

Starten gick hyfsat. Men den kändes faktiskt inte alls klockren...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Så här glad är Jorpes
 

Bifogat

  • IMG_1009.jpeg
    IMG_1009.jpeg
    43.4 KB · Visningar: 98
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top