Stockholmspolisens stolthet!!!

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Nicke skrev:
Skojar absolut inte. Så om jag kör för fort ska jag ABSOLUT inte ha körkort? Jag utsätter ju oskyldiga medborgare för fara varenda gång jag kör. Nån måtta får det väl vara. Det var ju knappast så att han blev skjuten. Fattar jag saken rätt försökte en polis få stopp på honom men det gick inte med lite vingel till följd.
Låter ju som att han blev skjuten minst. Jag skulle också blivit sur men det brukar gå över. Nu har han tydligen inget förtroende för hela Sveriges poliskår efter det. Jag tycker att det låter lite skrattretande.

Jag förstår att det kan vara jobbigt att läsa ett helt inlägg så jag får väl fatta mig lite kortare den här gången. Som jag skrev var det inte första gången som något har hänt för att mitt förtroende ska vara i botten. Övriga händelser är dock inte motorcykelrelaterade så det tycktes mig ingen anledning att gå in på det här men det gäller inte bara mig själv utan även folk i min omgivning. Sen att du som andra har svårt att förstå meningen med att den myndighet som ska upprätthålla lagen i största mån ska vara oklanderlig är inget som jag förväntar mig att du ska förstå och det är inte skrattretande, bara sorgligt...
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Några korta svar, eftersom jag måste åka och tvätta hojjen strax!

Små och stora brott: Jag har fått en bil och några trampcyklar stulna vid olika tillfällen. Efter polisanmälan har jag fått ett brev hem där man kunde läsa att förundersökningen nedlagts i brist på bevis. Det har jag full förståelse för. Jag förväntar mig inte att lagen skall kunna slå ner på all brottslig aktivitet med samma beslutsamma kraft. När mina cyklar stjäls, eller du får en knuff på axeln tycker jag således att utredningsresurserna kunde nyttjas bättre. För de är inte oändliga!

Käftsmällsargumentet: Om du svingar mot mig och missar ser jag det inte som något som bör belasta kriminalväsendet. Inte heller om du har tur och träffar. Skulle jag däremot få men av det hela och jag på intet sätt varit vållande till våldsväxlingen så hade det kanske varit något som hade anmälts.

Vad blev egentligen effekten av din lilla tete-a-tete med polismannen? Vad skall egentligen justeras och ställas till rätta? Vad skall nedprioriteras för att man skall kunna gå till botten med det här? Om alla polismän som någon gång agerade utanför protokollet blev uppsagda hade vi nog inte mycket till kår kvar.

Återigen, det finns små och stora brott. Jag anser inte att alla brott är värda mina skattepengar.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Mange, stå på dig.

Polisen har visat vid flertalet incidenter att dom tillhör ett annat människosläkte. Samma genre innefattar väktare och dörrvakter...

Dessa människor tror sig stå över alla oss andra, vilket dom naturligtvis inte gör.

Jag skulle gärna bli polis själv, för dom skulle sannerligen behöva fler med normala tankesätt och banor. Visst finns det bra poliser, men dom växer sannerligen inte på några träd inte...

Det finns nog ingen som är bättre på att kategorisera oss människor i olika fack med personliga fördomar som grund som dagens poliser. Som i magnus fall visas väldigt tydligt, nån i polisbilen kunde svära på att det var turbo gixxern och oboy oboy!!
 

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha R6
Nu är ju jag inte polis, men man hittar rätt mycket KORREKT information om man söker runt lite på Internet:


Polislagen, §10:

Användning av våld

10 § En polisman får, i den mån andra medel är otillräckliga och det med hänsyn till omständigheterna är försvarligt, använda våld för att genomföra en tjänsteåtgärd, om
1. han möts med våld eller hot om våld,
2. någon som skall häktas, anhållas eller annars med laga stöd berövas friheten försöker undkomma eller polismannen annars möts av motstånd när han skall verkställa ett sådant frihetsberövande,
3. det är fråga om att avvärja en straffbelagd handling eller en fara för liv, hälsa eller värdefull egendom eller för omfattande skada i miljön,
4. polismannen med laga stöd skall avvisa eller avlägsna någon från ett visst område eller utrymme eller verkställa eller biträda vid kroppsvisitation, kroppsbesiktning eller annan liknande åtgärd, vid beslag eller annat omhändertagande av egendom eller vid sådan husrannsakan som avses i rättegångsbalken,
5. polismannen med laga stöd skall stoppa ett fordon eller annat transportmedel eller skall kontrollera ett fordon eller ett fordons last,
6. polismannen annars med laga stöd har att bereda sig tillträde till, avspärra, tillstänga eller utrymma byggnad, rum eller område, biträda någon i myndighetsutövning med en sådan eller någon liknande åtgärd eller vid exekutiv förrättning enligt vad som är föreskrivet därom, eller
7. åtgärden i annat fall är oundgängligen nödvändig för den allmänna ordningens eller säkerhetens upprätthållande och det är uppenbart att den inte kan genomföras utan våld.
I fall som avses i första stycket 4 och 6 får våld mot person brukas endast om polismannen eller den som han biträder möts av motstånd.
Om rätt att i vissa fall bruka våld finns i övrigt föreskrifter i 24 kap. brottsbalken. Lag (2002:577).


10 a § Vad som i 15 § första stycket lagen (1976:371) om behandlingen av häktade och anhållna m.fl. föreskrivs i fråga om rätten att belägga någon med fängsel skall gälla även då en polisman omhändertar eller på annat sätt inskränker någons rörelsefrihet. Lag (1998:27).

---
Hittade även denna text på ett annat forum, där folk faktiskt vet vad de pratar om...

Om en polis finner att det finns skäl att anhålla Kalle (p.g.a av att han uppnår misstankegraden skäligen misstänkt) och åklagarens beslut inte kan avvaktas, så får polismannen enligt 24 kap. 7 § 1 st. RB beröva Kalle friheten genom lagastadgat gripande. Även om NN vet att han är oskyldig får han då inte göra motstånd eftersom polisens handlande har stöd i lag.

--

Summa summarum; Buhu... :clown
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Magnus-Sthlm skrev:
Då det var lite mer att bemöta från Kurt så börjar jag väl med det här enormt intelligenta och sakliga inlägget. Jag anser mig nog vara "fullvuxen" vid 32 års ålder. Tillräckligt vuxen för att argumentera för en sak som jag tycker är fel. Jag har sett dig kommentera inlägg i andra trådar och jag var faktiskt av uppfattningen att du tillhörde samma skara...men tydligen inte. Det skulle vara intressant om du kunde bemöda dig med att svara på i vilken del av händelsen jag agerat på ett så pass barnsligt sätt att jag bör följa din rekommendation och växa upp. Är det att jag valde att anmäla överhuvudtaget? Är det att jag reagerar på att en polisman försöker slå av mig från motorcykeln? Är det att jag tycker att det är skandal att åklagaren väljer att inte ens höra polismännen om händelsen? Är det för min något bittra inställning till rättsväsendet i sin helhet? Är det för att du som polis inte tycker om att bli granskad och tycker att man ska tåla lite om man blir utsatt för ett övergrepp av en polis? Ändamålen helgar medlen och lite svinn får man räkna med eller?

Ärligt nyfiken på ditt svar.

Det är naturligtvis helt omöjligt att veta vad som rörde sig i huvudet på polisen som försökte stoppa dig. Jag kan tänka mig situationer då jag med laglig rätt skulle ha gjort likadant som polisen du råkade ut för. Varför de med drastiska metoder försökte stoppa dig verkar inte som varken du eller jag får reda på.

Jag har i flera andra trådar uppmanat folk som råkat ut för poliser som inte gjort vad de ska att anmäla detta. Varför skulle jag inte göra det nu?

Jag är lite osäker på vilken skara du tror att jag tillhör.

Med anledning av vad du skrivit är det svårt att veta om åklagaren hört polismännen.
Jag har inget mot att bli granskad, men den här gången handlade det ju inte om mig, eller?

Anledningen till att jag bara skrev ”väx upp” var att jag tycker din inställning att poliser bara håller varandra om ryggen, är korrumperade, myglar och tar till diktaturfasoner är omogen.

Det är inte du som rubricerar det brott som du förmodar att polisen begått.

Nödvärnsrätten gäller inte mot polisman.

Jag tror inte att du är nyfiken på detta svar utan att du tar det som ett bevis på även min sammansvärjning mot dig. Alla andra verkar ju redan vara inblandade. :)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
CHROLO skrev:
Anledningen till att jag bara skrev ”väx upp” var att jag tycker din inställning att poliser bara håller varandra om ryggen, är korrumperade, myglar och tar till diktaturfasoner är omogen.

Det är inte du som rubricerar det brott som du förmodar att polisen begått.

Nödvärnsrätten gäller inte mot polisman.

Jag tror inte att du är nyfiken på detta svar utan att du tar det som ett bevis på även min sammansvärjning mot dig. Alla andra verkar ju redan vara inblandade. :)

Du om någon borde väl anse det vara i bra dager att få dessa poliser/mål granskat på högre ort? Du vet lika väl som alla normalt funtade människor att EN enda rutten polis ger hela kåren dåligt rykte hos de vanliga sosse-svenssons.
Om det nu ligger till på det viset att åklagaren tar det som en helt vanlig polisanmälan mot polisman (detta sker ju dagligen så de är ganska vana kan man tro) och därför inte lägger ner någon energi på anmälan så är det ju beklagligt men jag kan inte klandra dem.
Jag skulle nog ha gjort samma sak som Magnus, dra förbi dem och lägga in en polisanmälan därefter. Som många säger här så finns det inte en suck att gå upp mot 3 poliskollegor i rätten, det är nog väldigt sällsynt med poliser som INTE ser om varandras ryggar. Efter att ha hört en hel del historier från min styvfar om Eskilstuna-polisen så har mina farhågor besannats gång på gång. Men då är det ju som sagt ett fåtal poliser det rör sig om, men de drar skam över hela kåren!
Ska bli kul att se vad åklagaren gör här näst, men det vet vi alla redan!

Magnus, ring in till aftonbladet, de gillar att svartmåla poliserna så fort de får chansen :)
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
CHROLO skrev:
Det är naturligtvis helt omöjligt att veta vad som rörde sig i huvudet på polisen som försökte stoppa dig. Jag kan tänka mig situationer då jag med laglig rätt skulle ha gjort likadant som polisen du råkade ut för. Varför de med drastiska metoder försökte stoppa dig verkar inte som varken du eller jag får reda på.[/QUOTE=CHROLO]

Du säger att du kan tänka dig Situationer då du med laglig rätt skulle ha gjort likadant som polismannen ifråga. Återigen så har jag inte vänt mig mot att polisen gör gripanden och att det i vissa fall krävs våld. Men att från det acceptera att det i Detta specifika fall krävdes en sådan åtgärd av polismannen kan jag bara inte göra.

CHROLO skrev:
Jag har i flera andra trådar uppmanat folk som råkat ut för poliser som inte gjort vad de ska att anmäla detta. Varför skulle jag inte göra det nu?
CHROLO skrev:
Tja, baserat på ditt Växupp-inlägg så krävdes det inte så enormt mycket för att dra slutsatsen att du inte tyckte att det var något värt att lägga tid eller möda på.

CHROLO skrev:
Jag är lite osäker på vilken skara du tror att jag tillhör.
CHROLO skrev:
Jag aktar mig för att tro mycket om saker jag inte vet något om men om du skulle be mig gissa baserat på dina inlägg så tror jag att du ligger någonstans i närheten av normen för en svensk polisman men allt det positiva och negativa det för med sig.

CHROLO skrev:
Med anledning av vad du skrivit är det svårt att veta om åklagaren hört polismännen.
Jag har inget mot att bli granskad, men den här gången handlade det ju inte om mig, eller?
CHROLO skrev:
Då får jag förtydliga. Åklagaren har inte bemödat sig med att ens höra polismännen i fråga. Ändå är du så pass avig mot händelsen att du inte till en början kan argumentera för din sak eller ens komma med ett sakligt inlägg. Det kanske, (återigen gissning), avspeglar lite på hur du känner inför folk som anmäler polisen. Jag har letat men hittade tyvärr inget inlägg från dig med "bra att du anmälde, det ska bli spännande att se vad som händer"

CHROLO skrev:
Anledningen till att jag bara skrev ”väx upp” var att jag tycker din inställning att poliser bara håller varandra om ryggen, är korrumperade, myglar och tar till diktaturfasoner är omogen.
CHROLO skrev:
Jag kan bara berätta hur jag upplever min verklighet och av naturliga orsaker så skiljer sig den en hel del från din. Det betyder inte att jag avfärdar din bild av vardagen och händelser där som omogen och barnslig. Du kan säkert om du lägger handen på hjärtat räkna upp ett antal tillfällen då du själv har råkat ut för saker och då du har förenklat och vinklat dessa händelser så att dom påverkat ditt generella omdöme om en företeelse.

CHROLO skrev:
Det är inte du som rubricerar det brott som du förmodar att polisen begått.
CHROLO skrev:
Stämmer, men jag antar att det är enklare att lägga ner ett ärende som avser "Tjänstefel" istället för tex "Mordförsök", (och nej...det är inte vad jag tror att jag blev utsatt för alla som hade tänkt skriva om det utan det var ett exempel)

CHROLO skrev:
Nödvärnsrätten gäller inte mot polisman.
CHROLO skrev:
Vilket förvånar mig en smula och faktiskt gör mig än mer övertygad om att vår poliskår måste vara föredömen moraliskt både i ord och handling.

CHROLO skrev:
Jag tror inte att du är nyfiken på detta svar utan att du tar det som ett bevis på även min sammansvärjning mot dig. Alla andra verkar ju redan vara inblandade.
CHROLO skrev:
Eftersom jag inte har någon dold agenda så kan du räkna med att det jag skriver är det jag tycker och när jag då skriver "Ärligt nyfiken på ditt svar" så har du ingen anledning att ifrågasätta det men det ligger ju i linje med din något defensiva ton och lättvindiga resonerande. Och nej, jag tror inte att hela världen är inblandade i en sammansvärjning men det är intressant att du tycker att det är helt omöjligt att det finns en kårandra och att det inte finns minsta möjlighet att det ens i enstaka fall kan begås fel och göras fel bedömningar av polis och åklagare.
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Se till att inte /-tecknet försvinner när ni quotar, då blir det svårläst. Såhär ska det se ut.
 

Bifogat

  • quote.gif
    quote.gif
    1.9 KB · Visningar: 257

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det där har CHROLO inte skrivit nånstans vad jag kan se.

Magnus-Sthlm skrev:
det är intressant att du tycker att det är helt omöjligt att det finns en kårandra och att det inte finns minsta möjlighet att det ens i enstaka fall kan begås fel och göras fel bedömningar av polis och åklagare.

Jag blev omkörd i 100 km/h på 50-väg och sen stoppad i Umeå en gång. De såg att jag hade gjort supersnabbt filbyte. Väl uppe på den planskilda trafikplatsen såg jag att jag skulle åt andra hållet och körde över en refug. Klockan var 3 på natten och inga bilar i sikte förutom Polisen som dök upp då. Klart som fan att de trodde att jag hade nåt fuffens för mig. Förutom att du riskerade att ramla i 40 km/h så tycker jag inte skillnaden är stor. De kanske letade nån som såg ut som du men det lär vi aldrig få veta.
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Kurt skrev:
Några korta svar, eftersom jag måste åka och tvätta hojjen strax!

Små och stora brott: Jag har fått en bil och några trampcyklar stulna vid olika tillfällen. Efter polisanmälan har jag fått ett brev hem där man kunde läsa att förundersökningen nedlagts i brist på bevis. Det har jag full förståelse för. Jag förväntar mig inte att lagen skall kunna slå ner på all brottslig aktivitet med samma beslutsamma kraft. När mina cyklar stjäls, eller du får en knuff på axeln tycker jag således att utredningsresurserna kunde nyttjas bättre. För de är inte oändliga!
Kurt skrev:
Och det har jag också. Det har inte har förståelse för däremot är att man underlåter att ens höra vederbörande om hur den personen upplevde händelsen. Du ska få ett konkret exempel. Min bil blev stulen på en fredag. Den hittades i S-tälje på söndagen och jag åkte för att hämta den. I bilen fanns ett bankomatkvitto daterat från lördagen. Det tog mig 15 minuter att ta reda på vilken bankomat dom hade använt men tyvärr hindrade banlsekretessen mig från att få reda på mer. Denna händelse lades också ner i brist på bevis och utan att man ens hade ringt personen i fråga och undrat vad han gjorde i bilden. Vi är helt överens att man måste använda resurserna i relation till brotten men här rörde det sig om ett enda telefonsamtal och den enkla fråga hur det kommer sig att personens bankomatkvitto låg i bilen. Visst, hade kortet varit stulet...end of story, jag skulle inte opponera mig att det lades ner efter det men man vet faktiskt inte om det till och med kunde ha genererat i ett direkt erkännande om det var någon vettskrämd fjortis som gjort en dum grej på fyllan. Men att man inte ens ringer kan jag inte acceptera och jag tycker att det är så oerhört noncharlant när man lägger upp ett direkt bevis på polisens bord.

Kurt skrev:
Vad blev egentligen effekten av din lilla tete-a-tete med polismannen? Vad skall egentligen justeras och ställas till rätta? Vad skall nedprioriteras för att man skall kunna gå till botten med det här? Om alla polismän som någon gång agerade utanför protokollet blev uppsagda hade vi nog inte mycket till kår kvar.
Kurt skrev:
Om jag ska behöva göra en bedömning av effekten av mina handlingar varje gång jag ställs inför ett moraliskt val så är det mycket möjligt att jag skulle ha låtit min anmälan vara ogjord eftersom jag redan på förhand var övertygad om att den skulle läggas ner. Däremot anser jag mig ha rätten att även då jag inte kan vinna över folk i en diskussion, riskerar att själv få stryk om min bror ligger och blir trampad på, vet att motståndet är mig övermärktigt fortsätta argumentera, slåss och kämpa om jag känner i hjärtat att jag har rätt. Tänk tvärtom, om dom första 100 polismännen som gjorde så pass regelvidriga saker att dom förtjänade avsked verkligen blev av med jobbet så skulle det nog inte vara omöjligt att tro att resten av kåren skulle ta sig en tankeställare och faktiskt lyfta sig en nivå eller två. (Och, nej jag tycker inte att polismannen i min händelse gjort sig skyldig till en sådan sak)

Kurt skrev:
Återigen, det finns små och stora brott. Jag anser inte att alla brott är värda mina skattepengar.
Men eftersom jag är en sådan fin människa så anser jag att alla brott Du utsätts för faktiskt är värda mina skattepengar :nicka
 
Last edited:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Zana skrev:
Mange, stå på dig.

Polisen har visat vid flertalet incidenter att dom tillhör ett annat människosläkte. Samma genre innefattar väktare och dörrvakter...

Dessa människor tror sig stå över alla oss andra, vilket dom naturligtvis inte gör.

Jag skulle gärna bli polis själv, för dom skulle sannerligen behöva fler med normala tankesätt och banor. Visst finns det bra poliser, men dom växer sannerligen inte på några träd inte...

Det finns nog ingen som är bättre på att kategorisera oss människor i olika fack med personliga fördomar som grund som dagens poliser. Som i magnus fall visas väldigt tydligt, nån i polisbilen kunde svära på att det var turbo gixxern och oboy oboy!!

Hehe låter precis som du själv hör till den kategorin!

Du både kategoriserar, och ser dig själv som ovan andra...

Lyckatill i poliskåren!
 

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
Mitt inlägg kommer att bli lite OT, men jag kör ändå. En kollegas sambo är polis här i Halland. De har fått i uppgift att varje månad göra minst två ingripande i trafiken. Dvs få fast någon för fortkörning motsv. Anledningen till detta är att få dem att "jobba", detta beror i sin tur på, vad jag fått förklarat för mig, på att en ganska så stor del av poliskåren inte tar egna initiativ, utan gärna mest åker bil och väntar på larm. Detta betende kan ses i valfri svensk stad en fredag, lördagkväll då de blå mest hänger vid sina bilar i stället för att patrullera till fots.

Säkert kommer nu någon säg att så är inte fallet. Jag kan då bidra med en egen erfarenhet från att jobba med poilsen yrkesmässigt. Här i Halmstad där jag bor, försvann förra söndagen en dement 84-årig dam. På torsdagen skulle, vi Lv 6(militären) ersätta hemvärent som resurs åt polisen, vi åker dit med 160 värnpliktiga och ett antal officerare, och är strax därefter sysselsatta med att vända upp och nere på hela Halmstad med omnejd. I denna sök-operation är förutom vi även en stordel av Halmstad polisen inblandad (till så stor del att de får kalla in 6 extra utryckningspoliser (dvs 3 patruller). Det var därför intressant att se att ovsett när man kom till ledningsplatsen fanns det ALLTID 5-9 polispatruller där, samt 2-4 mc poliser. Detta tycker jag förstärker bilden av en ganska så arbetsskygg organisation, som gärna ser till att fylla sin kvot med arbete genom att hugga efter mer eller mindre oskylidiga trafikkanter, tex mc-åkare med miniskyltar...eller folk som har en hoj som låter lite mycket vid rödljus... :3freak

Varför det är så och varför de inte löser andra vardagsbrott kan man ju fråga sig...men jag har då inget svar...
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Magnus, det är så lätt att gnälla på andra och kräva millimeter rättvisa, men klarar vi av det själva?

Din arbetskamrat gör ett fel på jobbet som om du anmäler det innebär att han blir av med jobbet. Men om du inte säger något så kommer ingen annan att anmäla det, vad gör du?

När det rör sej om den där idioten till arbetskamrat som man hatar och som dessutom verkligen klivit i klaveret och som anmält dej tidigare för en mindre förseelse så är det en sak.

Men bästa kompisen, uttröttad efter ett dubbelpass och med en upprivande skilsmässa under uppseglande.....

Den som säger att det inte blir skillnad i sitt agerande ljuger, däremot är felet fortfarande exakt lika mycket fel.

Vi är alla människor vilket i mina ögon betyder att även poliser måste få begå misstag och ändå vara ok som poliser.
 

tIgGeR

Häradsbetäckare!
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Imaginär R1
gearhead skrev:
Det var därför intressant att se att ovsett när man kom till ledningsplatsen fanns det ALLTID 5-9 polispatruller där, samt 2-4 mc poliser. Detta tycker jag förstärker bilden av en ganska så arbetsskygg organisation, som gärna ser till att fylla sin kvot med arbete genom att hugga efter mer eller mindre oskylidiga trafikkanter, tex mc-åkare med miniskyltar...eller folk som har en hoj som låter lite mycket vid rödljus... :3freak

Varför det är så och varför de inte löser andra vardagsbrott kan man ju fråga sig...men jag har då inget svar...


Hur många gånger du var vid ledningsplatsen? Jag var också med och sökte efter damen, och de enda gånger där var så många poliser på hembygdsgården som du beskriver , var när det var utsättning. Meningen med en utsättning är att man ska samlas och få instruktioner. Annars vill jag gärna inbilla mig att vi deltog och drog vårt strå till stacken.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top