Stockholmspolisens stolthet!!!

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Följande inträffade ca 00.30 natten mot söndag...

Jag kommer åkande på S:t Eriksgatan i riktning mot Kungsholmen och får rött vid infarten till Rörstrandsgatan. Jag står först i ledet och noterar att vår kära polis har stannat en bil i motsatt körriktning ca 70-80 meter längre fram. Eftersom jag inte är så tuff som flera andra här :) så struntade jag i att wheela iväg utan gasade i hyfsat moderat stil upp till ca 55-60. Ok att det låter lite när man gasar iväg men det är helt omöjligt att det på något sätt var "aggresivt" eller provocerande för polisen. Döm av min förvåning när 3 av poliserna stormar ut i gatan och försöker genskjuta mig från sidan. Inte ens med den bästa viljan hade jag kunnat stanna i tid och med tanke på deras reaktion på enbart min framfart var jag inte ett dugg sugen på att stanna heller. Nu händer då det som verkligen överraskade mig...när jag passerar polisen (och han kan då omöjligt veta att jag inte ska stanna för jag bromsar ändå instinktivt in) så slår han till mig över axeln. Det blir en rejäl smäll med tanke på min fart och hans slag så jag tappar taget med vänsta handen. Jag håller dock balasen och tar beslutet att inte stanna efter denna händelse då jag inte är sugen på att ligga på marken med handfängsel och garanterat bli anmäld för smitningsförsök.

I samtal med polisen i morse så blev jag rekommenderad att göra en polisanmälan och fick en ursäkt och en försäkran att det var ett helt felaktigt beteende. Sen att Sveriges poliskår är den kår som är svårast att få fälld i hela världen är ju en annan sak. Man blir ändå lite paff och lite chockad efteråt för i värsta fall så kan det ju gå riktigt illa att gå i backen även i låga farter som 40 km/h. Plus att det finns inte en chans i hela helvetet att man skulle få ersättning för skador på kropp och fordon för det skulle garanterat vara tre kollegor spm hade sett att "galningen körde på bakhjulet och höll på att köra över kollega X troligtvis med flit"

Summa sumarum: Stockholmspolisen=anus fram tills dess att motsatsen är bevisad (dvs tills dess att jag får ett positivt möte med polisen)
 

Nino

z
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Eriksberg
Hoj
954rr
Såhär i efterhand, ångrar du inte att du inte uiiiiiilade förbi med full gaaz? :hihi

Närå, vilka jävla dårar!
 
Last edited by a moderator:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Du ser!

Det finns ingen anledning att köra lagligt.

Nä, full djävla gas och upp på slangen bara! :rock :Rockbanan

Edit: Varför hinner aldrig jag svara först :(
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
SC50 SSMH
efter jag läst sånt här blir jag kritisk mot poliskåren och har inte sån väldans lust att stanna heller fast med rajd har jag inte så stor chans att blåsa dom om jag inte hittar en lämplig cykelväg genom en skog eller nåt.

finns det inget etikprov vid intagningarna till polisen?

jag vill att skattepengarna ska användas för att slå ut dom kriminella inte ha superkoll på folk med redovisad inkomst och nita dom för minsta lilla.

bläää
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Trodde idioten att han skulle kunna stoppa en mc i 40km/h med en hand eller försökte han välta dig?
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
heliac skrev:
Trodde idioten att han skulle kunna stoppa en mc i 40km/h med en hand eller försökte han välta dig?

Ja, det kan man undra. Om han nu försökte välta mig så borde det rimligtvis vara försök till grov misshandel alternativt försök till grovt vållande av kroppsskada då det inte finns det mista utrymme i lagen att ta ner mig i backen ens om jag körde för fort eller wheelade. Jag tror helt enkelt att det brann i huvudet på honom och att han inte tänkte på vilka konsekvenser det kunde få om han lyckades slå av mig.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Magnus-Sthlm skrev:
Ja, det kan man undra. Om han nu försökte välta mig så borde det rimligtvis vara försök till grov misshandel alternativt försök till grovt vållande av kroppsskada då det inte finns det mista utrymme i lagen att ta ner mig i backen ens om jag körde för fort eller wheelade. Jag tror helt enkelt att det brann i huvudet på honom och att han inte tänkte på vilka konsekvenser det kunde få om han lyckades slå av mig.

han verkade tänka lika mkt som gubbfan som älgade ut mitt i vägen å försökte slå av mig när ja kom puttrande
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Magnus-Sthlm skrev:
Följande inträffade ca 00.30 natten mot söndag...

Jag kommer åkande på S:t Eriksgatan i riktning mot Kungsholmen och får rött vid infarten till Rörstrandsgatan. Jag står först i ledet och noterar att vår kära polis har stannat en bil i motsatt körriktning ca 70-80 meter längre fram. Eftersom jag inte är så tuff som flera andra här :) så struntade jag i att wheela iväg utan gasade i hyfsat moderat stil upp till ca 55-60. Ok att det låter lite när man gasar iväg men det är helt omöjligt att det på något sätt var "aggresivt" eller provocerande för polisen. Döm av min förvåning när 3 av poliserna stormar ut i gatan och försöker genskjuta mig från sidan. Inte ens med den bästa viljan hade jag kunnat stanna i tid och med tanke på deras reaktion på enbart min framfart var jag inte ett dugg sugen på att stanna heller. Nu händer då det som verkligen överraskade mig...när jag passerar polisen (och han kan då omöjligt veta att jag inte ska stanna för jag bromsar ändå instinktivt in) så slår han till mig över axeln. Det blir en rejäl smäll med tanke på min fart och hans slag så jag tappar taget med vänsta handen. Jag håller dock balasen och tar beslutet att inte stanna efter denna händelse då jag inte är sugen på att ligga på marken med handfängsel och garanterat bli anmäld för smitningsförsök.

I samtal med polisen i morse så blev jag rekommenderad att göra en polisanmälan och fick en ursäkt och en försäkran att det var ett helt felaktigt beteende. Sen att Sveriges poliskår är den kår som är svårast att få fälld i hela världen är ju en annan sak. Man blir ändå lite paff och lite chockad efteråt för i värsta fall så kan det ju gå riktigt illa att gå i backen även i låga farter som 40 km/h. Plus att det finns inte en chans i hela helvetet att man skulle få ersättning för skador på kropp och fordon för det skulle garanterat vara tre kollegor spm hade sett att "galningen körde på bakhjulet och höll på att köra över kollega X troligtvis med flit"

Summa sumarum: Stockholmspolisen=anus fram tills dess att motsatsen är bevisad (dvs tills dess att jag får ett positivt möte med polisen)
Gillar du GR-filmerna föresten?? :hihi
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det blir så när de tror att alla som kör en viss hoj, är "den store boven" de letar förgäves efter :) Förra sommaren gick det drev efter alla blå sporthojar i Uppsala-trakten (det var en blå R1 som alltid körde ifrån lagens väktare - en annan färg gäller i år). Surt för alla som ägde t.ex. blå Fireblades o.d. :D
 

Peter lots

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Huddinge
Hoj
hayabusa turbo 06
Magnus-Sthlm skrev:
Följande inträffade ca 00.30 natten mot söndag...

Jag kommer åkande på S:t Eriksgatan i riktning mot Kungsholmen och får rött vid infarten till Rörstrandsgatan.

Summa sumarum: Stockholmspolisen=anus fram tills dess att motsatsen är bevisad (dvs tills dess att jag får ett positivt möte med polisen)
Vilket as. Med facit i hand skulle du gett full mat och ut med vänsterdojan.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top