Projekt: Hojkörning på Rörberg, Gävle

Status
Ej öppen för fler svar.

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
Forsberg skrev:
Hoppas att anledningen till att jag inte fått något PM/mail är att du redan skrivit upp dig på någon av listorna som ligger ute! :hördu

Iaf en av 4 jag pratade med igår blev såpass nyfiken att han skrev i tråden :D

BTW snygg avatar kungen :hihi
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Bonjin skrev:
Iaf en av 4 jag pratade med igår blev såpass nyfiken att han skrev i tråden :D


ALLA som är intresserade av att bidra till namninsamlingen ska skicka PM/mail till mig för att dessa ska räknas med. Detta för att göra det så enkelt som möjligt att samla ihop alla namn när det blir dags...

Har Du skrivit upp dig på någon av listorna som ligger ute i affärer/fikaställen och dyl. behöver du inte skicka något PM/mail, då alla namn läggs samman till samma namninsamling.

BTW; Good job! :tummenupp
 
Last edited:

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Goood news

SMC styrelsen Gävleborg har beslutat att backa upp idén. Nästa steg blir stud.besök på Rörken med SMC Gävleborg styrelsefolk.. Förhoppningsvis tar vi inom snar framtid kontakt med SMK Gävle för ett snack om tillgång till kartbanan.. :tummenupp
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Yasha skrev:
Härligt!!! Vad ni jobbar bra! :)
Tack, känns jättekul att det händer lite.. Nu kanske vi snart, med lite hjälp, kan börja planera på allvar.. Förhoppningsvis fler som hakar på oxå när det blir lite mer konkret..
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
SMC´s årsmöte är i Uppsala om 2 vckor. Hela fredagen har vi körning och därmed typ dema av Rörken för alla SMCs medlem från hela Sverige.

Det kommer vara Rörken personale på plats - som kan svara på frågor etc..

Kolla här texten från SMC´s nya Avsiktsförklaring;

2006: Vidareutbildning av befintliga instruktörer med tyngdpunkt på pedagogik och psykologi, fler
instruktörer, cirka 50 stycken, utbildas. 30 heldagskurser kommer att erbjudas med i snitt 50 deltagare
på varje, det vill säga 1500 deltagare. Till detta kommer kvällskurserna på Rörken som beräknas nå
500 deltagare. Alla olika utbildningskoncept sprids under året till län och klubbar inom SMC.
LÄNK NB: Länken är faktisk till VV´s website vart MC Ola finns!

See you...
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Galne Dansken skrev:
SMC´s årsmöte är i Uppsala om 2 vckor. Hela fredagen har vi körning och därmed typ dema av Rörken för alla SMCs medlem från hela Sverige.

Det kommer vara Rörken personale på plats - som kan svara på frågor etc..

Kolla här texten från SMC´s nya Avsiktsförklaring;

2006: Vidareutbildning av befintliga instruktörer med tyngdpunkt på pedagogik och psykologi, fler
instruktörer, cirka 50 stycken, utbildas. 30 heldagskurser kommer att erbjudas med i snitt 50 deltagare
på varje, det vill säga 1500 deltagare. Till detta kommer kvällskurserna på Rörken som beräknas nå
500 deltagare. Alla olika utbildningskoncept sprids under året till län och klubbar inom SMC.
LÄNK NB: Länken är faktisk till VV´s website vart MC Ola finns!

See you...
Tack för info! känns som att jobba för en fortbildningsidé lokalt, ligger ganska rätt i tiden :) //Mats
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
jag testar gärna att köra ute i rörberg nån ggn :tummenupp men kanske inte varje vecka, man är ju trots allt student :tungan
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
B 12 skrev:
SMC styrelsen Gävleborg har beslutat att backa upp idén. Nästa steg blir stud.besök på Rörken med SMC Gävleborg styrelsefolk.. Förhoppningsvis tar vi inom snar framtid kontakt med SMK Gävle för ett snack om tillgång till kartbanan.. :tummenupp

All heder till er!

Givetvis måste de köra på Rörken. Hur är det, måste de gå teorin även om de är med i SMC? ;)
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Lucky Luke skrev:
Ja ingen är undantagen, även polisen som var där i kväll var tvugna att sitta ner och lyssna en stund.
ja usch ja!
O otrevliga som få med var dom!
Man e dum i huvve fick jag veta med!
Varför? Jag lyssnade på hans kollega!
OT sorry o förlåt :död


O jag vill köra i gävle!!!
Närmre än till usala ju :tummenupp
Optimala vore körningar där på alla dagar utom månd!
Köra kart bana 2ggr i veckan.. ja tack :tummenupp :banana
Kan ställa upp som instruktör me!
Men då fåre bli lite utbildning först! :)
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Lucky Luke skrev:
Ja ingen är undantagen, även polisen som var där i kväll var tvugna att sitta ner och lyssna en stund.

Se där. En härligt avslappnad stämning i teorirummet. Med lite tur kanske man kan diskutera spårval i chikanen istället för uppmätt fart i nästa kontroll. :tummenupp
 

Karin

crash and burn girl
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Gefle
Hoj
ZX9 -98
Pm?

Forsberg skrev:
ALLA som är intresserade ska skicka PM/mail till mig för att dessa ska räknas med. Detta för att göra det så enkelt som möjligt att samla ihop alla namn när det blir dags...

...om man redan skrivit på ett sånt dära riktigt papper, måste man skicka ett pm till dig iaf? :va
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Husabrud skrev:
...om man redan skrivit på ett sånt dära riktigt papper, måste man skicka ett pm till dig iaf? :va

Ursäkta otydligheten i mitt inlägg, man bidrar till samma namninsamling oavsett om man använder sig av namnlistorna som ligger ute, mail eller PM, så det räcker med ett av dom :)
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Rörken 29/8

Vi är några som åker ner till Rörken med folk från SMC styrelsen Gävleborg på Måndag. De skall göra studiebesök för att kika på konceptet inför fortsatt planering.. Passa på att hänga med oss nu, visa intresse !!! :fyllisar

Lägger ut samlingsplats och tid i Gävletråden senare.. //Mats
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Som B 12 nämnde ovan hade vi med oss två killar från SMC Gävleborg ner till Rörken förra måndagen. Kortfattat kan vi säga att dom är fortsatt mycket intresserade och de skulle träffas och diskutera saken vidare, för att sedan börja ta kontakt med SMK i liten skala.

SMC Gävleborgs årsmöte stundar, och således börjar namninsamlingens deadline närma sig. Visa gärna ditt intresse om du inte gjort det tidigare! "Instruktioner" finns i första posten.

Väl mött!
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Fler intresseanmälningar ?

So far har vi 23 namn som kommit in via PM och mail.. deadline Fredag 9/9. Fler namn behövs ! så kom igen nu :hördu ös på med namn till Forsberg..via PM eller mail erikforsb@gmail.com :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top