Projekt: Hojkörning på Rörberg, Gävle

Status
Ej öppen för fler svar.

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Forsberg skrev:
Skulle ju kunna åka runt några stycken och lägga ut lapparna, så visar vi oss lite mer...
Precis! åsså blir det ju roligare oxå :tummenupp bara det här :kulspruta regnet kunde ge sej.. Tar nog bilen och svänger ut till Rörberg på e.m
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
B 12 skrev:
Precis! åsså blir det ju roligare oxå :tummenupp bara det här :kulspruta regnet kunde ge sej.. Tar nog bilen och svänger ut till Rörberg på e.m


Jag klippte ihop en liten film från Rörberg när vi var där och brummade gocart... den ligger uppe på sorthojsservern, men det verkar funka dåligt att tanka ner... http://sporthoj.years2.com/ För övrigt så har jag inte den blekaste koll på servrar och allt sånt :)
Du har inte msn så vi skulle kunna ta det den vägen?
 

*Hugo*

öka takten sista kvarten.......... :-)
Gick med
7 Jul 2004
Ort
2mil väster om...
Hoj
meanstreak 02
Wibbe skrev:
Tjena!

Är lite bekant med Jens Morell, han har väl en del med SMC att göra. Han leder ofta onsdags körningarna på Ericsson 3 korvar här i stan. Kanske ska lyssna lite med honom lite inofficiellt nästa gång jag träffar honom där?! Själv leder jag helst hojjen runt kurvorna... :)
är det jobbigt för dig bubben å luta ikull hojen?? *ler* kanske farbror ska hjälpa dig *fniss*
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Körs väl motardträning där på Måndagar, genom en överenskommelse mellan SMK Gävle och De som hyr banan av SMK gävle och har hand om gocarten.

Inte så insatt längre då jag plaskar runt i vatten mest :rolleyes:

Men å andra sidan så e Rörberg jobbigare å mera teknisk med många snäva 180 gradare....... bara start å mål som e rak. Lite väl tajt att åka sporthoj där kanske, inte alls samma flyt som på Rörken den känns som E4
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Yasha skrev:
Ett arrangemang som Rörken kräver inte bara deltagare, det kräver ett stort antal instruktörer eller åtminstone en eller ett par *L* instruktörer som är villiga att ställa upp regelbundet, i alla grupper och ideellt.
Har för mej att jag sett nåååånstans att instruktörer med anknytning till just Gästrikland, enl. instruktör å kartellnämnden, måååste ställa upp som instruktör vid minst 10 fortbildningstillfällen på orten, visst stämmer det ? :) (lite retsam i regnet vettu)
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Heda skrev:
Men å andra sidan så e Rörberg jobbigare å mera teknisk med många snäva 180 gradare....... bara start å mål som e rak. Lite väl tajt att åka sporthoj där kanske, inte alls samma flyt som på Rörken den känns som E4
Oki, tack för info. Ska kollas närmare...
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
B 12 skrev:
Har för mej att jag sett nåååånstans att instruktörer med anknytning till just Gästrikland, enl. instruktör å kartellnämnden, måååste ställa upp som instruktör vid minst 10 fortbildningstillfällen på orten, visst stämmer det ? :) (lite retsam i regnet vettu)
Vilken tur att man bara är aspirant då, med tanke på era hemska regler... :hihi


Heda är the Guru, även om han mest bara badar nuförtiden... :krama
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Yasha skrev:
Vilken tur att man bara är aspirant då, med tanke på era hemska regler... :hihi


Heda är the Guru, även om han mest bara badar nuförtiden... :krama
Jo :rolleyes: Vad innebär "aspirant" förresten ?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Forsberg skrev:
Några hojåkare begav sig ner till Rörken utanför Uppsala där SMC anordnar broms- och kurvtagningskursen varje måndag hela sommaren. Frågan -"Varför kan man inte göra ett liknande arrangemang på Rörberg utanför Gävle?" kom upp vid flera tillfällen under kvällen.

Steg 1 i Projekt: Hojåkning på Rörberg är nu att samla in namnunderskrifter att ta med till SMC Gävleborgs årsmöte i september, och på så sätt visa på att det finns intresse för denna typ av verksamhet. Namnunderskrifter planeras att samlas hos hojförsäljare i Gävletrakten, körskolor, Rörken etc. samt mail och/eller PM.

Vill du göra en insats? Skriv ut namninsamlingslistan som bifogas i denna post och leta hojfolk på jobbet, bland polarna etc. som kan vara intresserade av att köra, eller skicka mail till folk du känner och tipsa om att skicka sitt namn, telefonnummer och e-mail till undertecknad (erikforsb@gmail.com). Blir lättast om alla mail kommer direkt till mig så de inte är utspridda. Förklara gärna bakgrunden och tanken med Rörken och Rörberg-idén, länka gärna till denna sida.

Har Du någon idé eller tips, stort som litet, om hur vi kan få detta att gå igenom, posta ett inlägg i tråden!

Mer information om Rörken finns både här på forumet (klicka på "sök" och skriv "Rörken") och på SMC Uppsalas hemsida (http://www.smc-uppsala.org/rorken/index.html)


Det är bra med kämpakrafter ang detta!! Det skulle även finnas i Västmanland, ex gokartbanan vid Hälla. Är ALDRIG fel med mera fortbildning av mc på bana´.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Yasha skrev:
Instruktörs-wannabe? :rolleyes: Eller instruktör under utbildning... :gnissla
aha, ja men då räknar vi med dej då när du är klar :) Läre väl dröja innan jag kan ge mej in på sån´t, kan ju knappt köra själv, mycke mindre instruera andra :rolleyes: Men allvarligt, skulle det vara helt omöjligt med en liten insats ? kanske för att vi ska komma igång ? (går kanske händelserna i förväg en aaaning nu, men spåna kan man väl...)
 

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På prärien utanför Uppsala
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
sporTlovEr skrev:
Det är bra med kämpakrafter ang detta!! Det skulle även finnas i Västmanland, ex gokartbanan vid Hälla. Är ALDRIG fel med mera fortbildning av mc på bana´.
Det har börjat att arbetas för "Rörkenlikande" aktivitet på Hälla också.
Det har varit folk från SMC Dalarna och SMC Västmanland på studiebesök på Rörken tidigare i sommar.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Respons från SMC

Vi är några som kommer att träffa Ordf. SMC Gävleborg Jens Morell Tis 9/8 för ett snack. Morell är positiv till vår idé. Ska bli intressant å se vad det kan leda till :tummenupp
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Hej,
jag sitter i SMCs Rikstyrelse och ansvarer specifikt för Trafiksäkerhet och därmed även sporthojs projektet - då har vi liksom det på platzz.

Vi önsker från Riks styrelsen att Rörken konceptet sprids till flera Län i tiden som kommer.
Det är KALAZZ att ni jobbar på att dra detta igång. Morell som är Ordförende i Gävleborg är en klippe och vill säkert stödje jer allt som man kan.
På SMCs Årsmöte i Uppsala, blir det pröva på körning på Rörken, vart Rörken folket kommer att informera om hur det funkar - där blir det godis bitar att plucka med hem.

På Läns Ordförende´s möte kommer jag att ha ett inlägg om hur Länen bör jobba med dom +70 nya sporthojs instruktörer som vi har producerad, plus motivation om hur Länen bör arrangera mera fortbildning ala Rörken.

Så SMC Riks önsker aktivitet - och vi tror stenhårt på gräsrödder som Ni - så jobba på.

Mina tips till Er blir:

Få koll på banan - priser - tillgänglighet - en gokart bana pris för en kväll / eftermiddag är Ok om den är 1.500. Då är ni break-even med 15 deltagare som varje pröjsar 100 kr.

Prata med Morel och MCT (han som ansvarer för SMC Instruktörna) om hur SMC kan godkänna kurserna.

Prata med Rörken folket och få en snabb utbildning där i hur Ni kan arrangera och va Ni ska ta höjd för. Även BMW Folket i Stockholm kan evt. hjälpe (dom bor oxå på Rörken numera)

- det viktigsta är att komme igång, inte att göra allt 120% perfekt (nu är det nog någon igen som tyckar jag är galen)..

Jag är på semester nu.. Men, kanske finns jag på Rörken nästa vecka...
och vi synzz på SMCs årsmöte....
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Galne Dansken skrev:
Hej, jag sitter i SMCs Rikstyrelse och ansvarer specifikt för Trafiksäkerhet och därmed även sporthojs projektet - då har vi liksom det på platzz.

Mycket värdefullt med ditt stöd och dina tips! Vi tror oxå att det viktigaste är att komma igång även om allt inte kan vara 100% funktionellt från början, finns det engagemang och ett bra grundkoncept så tror vi på att det kan utvecklas under resans gång...förhoppningsvis med fler och fler som blir intresserade och engagerar sig.

Har du något tips om namn på person/personer att kontakta för samarbete/arrangemang-utbildning på Rörken och hos "BMW folket i Stockholm" ?

SMC årsmöte noterat och we will bee there! Fortsatt trevlig semester !
 
Last edited:

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
B 12 skrev:
Mycket värdefullt med ditt stöd och dina tips! Vi tror oxå att det viktigaste är att komma igång även om allt inte kan vara 100% funktionellt från början, finns det engagemang och ett bra grundkoncept så tror vi på att det kan utvecklas under resans gång...förhoppningsvis med fler och fler som blir intresserade och engagerar sig.

Har du något tips om namn på person/personer att kontakta för samarbete/arrangemang-utbildning på Rörken och hos "BMW folket i Stockholm" ?

SMC årsmöte noterat och we will bee there! Fortsatt trevlig semester !

Kortstubina
Lucky Luke
Jesper
TroLis
Dawan
Svante (oxå BMW)
Josef (oxå BMW)
 

DB

skiieur...
Gick med
17 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
2009, KTM EXC 450
Bra idé! Har själv funderat på nåt liknande men inte orkat ta tag i det! :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Forsberg: När jag läste Rörberg trodde jag att ni skulle göra något på själva flygplatsen! Det är ju ca 2000*45m prima asfalt som väl borde vara ganska väl lämpad för stunt och 201/402m? Den har ju lånats ut till liknande evenemang tidigare, för några år sen lånade ju BMW-klubben banan till dragracing. Dom kanske har gjort det senare också, har dålig koll, men just den gången var jag där själv. Kan ju vara något att titta på också kanske?
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
DB skrev:
Bra idé! Har själv funderat på nåt liknande men inte orkat ta tag i det! :tummenupp
Tack! hjälps vi åt å peppar varann så blir det lättare att börja nånstans, kommer vi vidare med det här så behöver vi hjälpas åt så många som möjligt för att få snurr på det, du är fett välkommen att delta.. :fyllisar
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Galne Dansken skrev:
Kortstubina
Lucky Luke
Jesper
TroLis
Dawan
Svante (oxå BMW)
Josef (oxå BMW)
Oki, thanks! alltid bra med konkreta personer att kontakta och ett par av namnen känner vi ju till lite grann :) hoppas nu då att vi får anledning till att påbörja samarbete så snart som möjligt.. :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top