Katana och GSX 1100-tråden

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Grimeton
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
Troligtvis på 84 och framåt, är inte riktigt säker kolla på någon hemsida som har sprängskisser.
Tex Part sweden.
Och jämför reservdelsnummer.
 

jöha1

Medlem
Gick med
6 Mar 2017
Ort
SÖDRA SANDBY
Hoj
Triumph street triple R 2010 /Suzuki GSX 1100
Någon som har tips på var man kan köpa delar till Mikuni förgasare för en rimlig peng?
 

J Lindén

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki Gsx1100 -83, Suzuki Gsx1100 -84
Ska byta ut min sluta dämpare bak på en Gsx1100 -84.
Det jag undrar är om det finns någon stötdämpare som är "bolt on" som samtidigt höjer bakändan som man kan använda?
//johan
 

Batchkov

Överste Batchkov
Gick med
29 Nov 2008
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1100-81
Har pillat med min CV-förgasare till 1135cc motorn. Har några frågor:

Vad sitter det för originalmunstycken i den? De som sitter i nu är 128:eek:r, är dessa för stora/små? Anledningen till att jag undrar är för att hojen inte går riktigt rent, d v s, den varvar inte jämt utan tvekar när man drar på samt kommer massa smällar från avgasröret när man släppt gasen. Har rengjort och synkat förgasarna men utan resultat. Värt att nämna är att det är öppna filter på varje förgasare. Kan det ha något med saken att göra i och med att det är vakuumförgasare? Tyvärr finns inte original luftburk så frågan är om man kan få tag i en sluten gemensam burk för fyra förgasare och prova om minskat luftflöde hjälper? Vad heter denna typ av luftburk i så fall? Och slutligen har nån koll på vad modellbeteckningen är på förgasaren? Bifogar bilder nedan.

förgasare1.jpg

förgasare2.jpg
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
sitter i nu är 128:eek:r, är dessa för stora/små?

Mikuni original kommer i storlekar i steg om 2.5 t.ex. 125, 127,5, 130, 132.5 etc etc. Förmodligen har du ett dynjet-skit (inte felstavat) installerat. Du lär upp i bänk för att veta hur den skall justeras - om du inte själv inversterar i en bredbandslambda.
 

Batchkov

Överste Batchkov
Gick med
29 Nov 2008
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1100-81
Ok där ser man, kan vara förklaringen till att han inte går som han ska. Värt o testa och köpa nya munstycken men ska först reda vad förgasarbryggan heter och vad det är storlek på originalmunstyckena. Om du vet nåt bra ställe där man kan köpa dessa så är jag tacksam för en länk.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Förgasarna bör ha en beteckning på sig i stil med BST36 eller liknande. Utan beteckning är det rätt knepigt att veta någonting med konfidens - då blir det religion - eller bänkkör för att konfirmera sig. Sitter det munstycken med jämna nummer är risken stor att även emulsionsrör och nålar är av Dynojet's berömda "kvalitet". Googla på "dynojet jets mikuni" så vet du på ett ungefär vad du ska kika efter.
 

Batchkov

Överste Batchkov
Gick med
29 Nov 2008
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1100-81
Hittade äntligen en manual till motorn och det som är säkert är att det är 120 till yttre förgasarna och 122.5 till de mittersta. Enligt manualen är det bs36ss som är modellbeteckningen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top