Katana och GSX 1100-tråden

Mawarn

Medlem
Gick med
18 Sep 2016
Ort
Rydboholm
Hoj
2 st Suzuki GSX 1100 1982 (1 1428 cc), GSXR K7 1000, GSXR 1316-86, Hayabusa 99 turbo
Tomten kom tidigt i år

Hej på er alla
Verkar som om jag är ung 7-8 år för sent på den här sidan....inte mycket aktivitet längre. Kan väl inte vara så illa att intresset för Katana/GSX helt plötsligt dött...
Då runt 2007-2010 var jag fullt upptagen med att ta hand om familj, klippa gräsmatta, måla om fasad mm
Så det blev inte mycket tid över för MC-relaterade nöjen.

Har plöjt igenom denna tråden med stort intresse senaste tiden. Mycket kunskap finns här. Några av er har jag säkert mött in person på någon bana i slutet av 90-talet.

Det är ju konstigt att det behövdes ett köp av en "modern" plastraket GSXR 1000 K7 för att intresset att fixa iordning gamla bettan skulle infinna sig.
Nåväl, nu går jag all in....

Hämtade ut detta paket på posten idag, en tidig julklapp till mig själv
En RS40 brygga, brand new

IMG_0196.JPGIMG_0195.JPG

Ägnat Fredagskvällen åt att anpassa insugsgummin till den större diametern på dessa förgasare

Passar på att önska de som är kvar och läser tråden en riktigt God Jul
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
jag håller på med en motorrenovering som snart är klar och kommer att följas av en till :D

22.jpg23.jpggsxkoppl.jpg
 

Mawarn

Medlem
Gick med
18 Sep 2016
Ort
Rydboholm
Hoj
2 st Suzuki GSX 1100 1982 (1 1428 cc), GSXR K7 1000, GSXR 1316-86, Hayabusa 99 turbo
1290 kolvsats

Har 4 st kolvar 79 mm 1290 över, 18 mm kolvbult. Tror det är JE men ej säker.

IMG_0197.JPG

Vet att de var 13.5:1 från början. Jag tog ner toppen på dem något för att få lite lägre kompression. De är även lättade invändigt
Detta set blev över när jag fixade min motor sist, valde 1327 då med lägre komp för mer gatvänlig spec
Teflonbussningar som låsning

Någon intresserad...hör av er isåfall. Pris tar vi då
 

Mats_E

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
83 yamaha RD 350 ypvs. 92 Suzuki GSX1100 Katana. 91 Kawasaki GPZ900R.
Hej på er alla
Verkar som om jag är ung 7-8 år för sent på den här sidan....inte mycket aktivitet längre. Kan väl inte vara så illa att intresset för Katana/GSX helt plötsligt dött...
Då runt 2007-2010 var jag fullt upptagen med att ta hand om familj, klippa gräsmatta, måla om fasad mm
Så det blev inte mycket tid över för MC-relaterade nöjen.

Har plöjt igenom denna tråden med stort intresse senaste tiden. Mycket kunskap finns här. Några av er har jag säkert mött in person på någon bana i slutet av 90-talet.

Det är ju konstigt att det behövdes ett köp av en "modern" plastraket GSXR 1000 K7 för att intresset att fixa iordning gamla bettan skulle infinna sig.
Nåväl, nu går jag all in....

Hämtade ut detta paket på posten idag, en tidig julklapp till mig själv
En RS40 brygga, brand new

View attachment 434678View attachment 434679

Ägnat Fredagskvällen åt att anpassa insugsgummin till den större diametern på dessa förgasare

Passar på att önska de som är kvar och läser tråden en riktigt God Jul

Hej, Följer med intresse ditt projekt! :)

Jag köpte mig en Katana i höstas som ska få lite TLC innan säsong.

//Mats

1389.jpg
 

Mats_E

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
83 yamaha RD 350 ypvs. 92 Suzuki GSX1100 Katana. 91 Kawasaki GPZ900R.
Jag köpte den av en kompis en bit norr om Åkersberga.
 

Mats_E

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
83 yamaha RD 350 ypvs. 92 Suzuki GSX1100 Katana. 91 Kawasaki GPZ900R.
Det ser ut att vara en riktigt fräsch Katana. Den får du vårda med omsorg. Nästan originalskick ser det ut som:tummenupp:klappar

Ja den är rätt fräsch, dock 6000+ mil på mätaren så en motorrenovering är nog på sin plats. måste göra något åt väghållningen också, blir väldigt vingligt i högre farter kombinerat med kurvor. :)
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Ja den är rätt fräsch, dock 6000+ mil på mätaren så en motorrenovering är nog på sin plats. måste göra något åt väghållningen också, blir väldigt vingligt i högre farter kombinerat med kurvor. :)

kolla däck, hjullager, svinglager å styrlager & att allt är åtdraget som det ska vara förståss :)
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Man kan ju hoppas att dom gör en katana som den här (förutom avgas), moderna version, gillar ju orginalversionen, men det finns ju inte direkt många orginal kvar...:)
 

Bifogat

  • kat.jpg
    kat.jpg
    68.3 KB · Visningar: 111
Last edited:

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Hej på er alla
Verkar som om jag är ung 7-8 år för sent på den här sidan....inte mycket aktivitet längre. Kan väl inte vara så illa att intresset för Katana/GSX helt plötsligt dött...
Då runt 2007-2010 var jag fullt upptagen med att ta hand om familj, klippa gräsmatta, måla om fasad mm
Så det blev inte mycket tid över för MC-relaterade nöjen.

Har plöjt igenom denna tråden med stort intresse senaste tiden. Mycket kunskap finns här. Några av er har jag säkert mött in person på någon bana i slutet av 90-talet.

Det är ju konstigt att det behövdes ett köp av en "modern" plastraket GSXR 1000 K7 för att intresset att fixa iordning gamla bettan skulle infinna sig.
Nåväl, nu går jag all in....

Hämtade ut detta paket på posten idag, en tidig julklapp till mig själv
En RS40 brygga, brand new

View attachment 434678View attachment 434679

Ägnat Fredagskvällen åt att anpassa insugsgummin till den större diametern på dessa förgasare

Passar på att önska de som är kvar och läser tråden en riktigt God Jul

tackar för telefonsamtalet igår vi behöver nog ta oss en blecka å tjöta lite nu när jag har en susikuki jag med å i behov av avgas sytem med :krama
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
drar den olja? är kompet dåligt? som Lajf skrev 6000mil behöver inte betyda att den är dålig.

Motorrenoverare finns många. Jag lämnar mina delar till Ove på Motospeed i Västerås.
Detta gör jag av flera anledningar, men framför allt för att det är nära och att han har gjort detta sen 70-talet och vet vad han gör.
 

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Hej alla och god fortsättning!
Har varit med på forumet ett tag, men inte skrivit speciellt mycket.
En 1100 Katana har alltid legat mig varmt om hjärtat men det har inte blivit någon ännu.
Om det finns någon i denna tråden som har en till salu så är jag intresserad av att köpa den.
Årmodell 81-83, pris efter skick. Hoppas också att det är ok om jag ställer lite frågor gällande dessa modeller i denna tråd.

Mvh
Magnus
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top