Katana och GSX 1100-tråden

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Man får gratulera, bara 21 hundradelar till målet för i år. Plättlätt, bara installera längre gasvajer som danne sa :)

/U

Tackar, med du gör en väldigt sträng tolkning av 9,5sekunder. För att det skall vara möjligt att nå målet så har jag lagt mig till med den mer liberala tolkningen dvs 9,5xxx, och då räcker det med att putsa av lite drygt 11 hundradelar för att komma till typ 9,5999:). Jag kör 60ft på ~1,65 nu när det går som bäst, verkar ta mig tusan omöjligt att komma lägre med det chassiet.

/Ingvar
 
Last edited:

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Sallad

Tackar, med du gör en väldigt stäng tolkning av 9,5sekunder. För att det skall vara möjligt att nå målet så har jag lagt mig till med den mer liberala tolkningen dvs 9,5xxx, och då räcker det med att putsa av lite drygt 11 hundradelar för att komma till typ 9,5999:). Jag kör 60ft på ~1,65 nu när det går som bäst, verkar ta mig tusan omöjligt att komma lägre med det chassiet.

/Ingvar

Fysikens lagar...Lätta 5kg så är du där!
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Tackar, med du gör en väldigt sträng tolkning av 9,5sekunder. För att det skall vara möjligt att nå målet så har jag lagt mig till med den mer liberala tolkningen dvs 9,5xxx, och då räcker det med att putsa av lite drygt 11 hundradelar för att komma till typ 9,5999:). Jag kör 60ft på ~1,65 nu när det går som bäst, verkar ta mig tusan omöjligt att komma lägre med det chassiet.

/Ingvar

Du verkar ha kommit till ett vägskäl :) Köp en av alla dom billiga EF som finns på Blocket och baka ihop till en dragräser och en en gathoj. Och vore jag du så skulle jag behålla den blå-vita -83:an för gatan. Om inte för dig själv så för alla oss andra som vill kunna se den oftare än bara på strippen.

/U
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Du verkar ha kommit till ett vägskäl :) Köp en av alla dom billiga EF som finns på Blocket och baka ihop till en dragräser och en en gathoj. Och vore jag du så skulle jag behålla den blå-vita -83:an för gatan. Om inte för dig själv så för alla oss andra som vill kunna se den oftare än bara på strippen.

/U

Ibland tourar jag ju till både Röra Kafe´t och Rosenhill för fika, det blir ju flera kilometer varje gång. Du och jag har ju också varit ända ute Sollentuna en gång.

/Ingvar
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Ibland tourar jag ju till både Röra Kafe´t och Rosenhill för fika, det blir ju flera kilometer varje gång. Du och jag har ju också varit ända ute Sollentuna en gång.

/Ingvar

Det var ju det jag menade. Fick uppfattningen att du måste justera/bygga om lite mer drastiskt för att nå tiderna du vill. Och jag befarade bara att snart är den blå/vita pärlan förlorad som gathoj. Och det tycker jag vore synd. Och säkert fler med mig. Det var det jag menade med att du skulle slå till på en billig EF. Och bygga en räser av. Motor har du ju redan:) Och sätta ihop en motor till den blå/vita likt min eller större gör du ju i sömnen:tummenupp Men är jag vilseledd så glöm allt:D och kör så det ryker...
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Det var ju det jag menade. Fick uppfattningen att du måste justera/bygga om lite mer drastiskt för att nå tiderna du vill. Och jag befarade bara att snart är den blå/vita pärlan förlorad som gathoj. Och det tycker jag vore synd. Och säkert fler med mig. Det var det jag menade med att du skulle slå till på en billig EF. Och bygga en räser av. Motor har du ju redan:) Och sätta ihop en motor till den blå/vita likt min eller större gör du ju i sömnen:tummenupp Men är jag vilseledd så glöm allt:D och kör så det ryker...

Håller med org!!
Köp fler har nu en GSX för övningskörning, en för bus å en ny anskaffad till Donken ;) Inte helt fel, billiga är dom å bra åxså...:tummenupp
Glömde att jag har en å mecka med åxså :D:D:D
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Har en es -83 utan motor och papper till salu om någon vill bygga något roligt.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Lucköppning

Tar några timar i garaget för att se om man får stopp på oljeflödet ur ventilkåpan... alltid lika spännande att lyfta på locket till en ny maskin...
okänt antal mil.. undrar vad det sitter för kammar i denna då.:va..//NH
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Kör du alla dagar? Funderar på att åka dit, men det är ju lite långt (för en Tumba-bo).

/Ingvar

Fast du har ju gott om tid på dig att fundera:D

"Inskickat av JOZZY
Japp.. Rullade ut hojen för att 1 tim senare rulla in den igen. Nästa körning blir uppe i Ljusdal den 15-17/6."


/U
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Kör du alla dagar? Funderar på att åka dit, men det är ju lite långt (för en Tumba-bo).

/Ingvar

Tyvärr så missar jag nog fredagen så jag kommer att köra Lörd/Söndag. Åker upp Fre em. Jag har anmält mig i SGB. Det är inte långt! Det gäller bara att komma ihåg att stanna vid Dalälven och växla pengarna mot ekorrskinn så man kan köpa sig en korv där uppe.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Tyvärr så missar jag nog fredagen så jag kommer att köra Lörd/Söndag. Åker upp Fre em. Jag har anmält mig i SGB. Det är inte långt! Det gäller bara att komma ihåg att stanna vid Dalälven och växla pengarna mot ekorrskinn så man kan köpa sig en korv där uppe.

Bra tips det där med skinnen:D Hur långt är det sen från Dalälven och till banan, jag menar mätt i "vargtjut"?

/Ingvar
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hojen gick genom besiktning utan några som helst anmärkningar men jag blev skickad på regbesiktning och följaktligen då SFRO-besiktning, besiktningsmannen tyckte allt var skitfint och välbyggt men det var helt enkelt för mycket gjort och för annorlunda för att den skulle kunna gå på samma data som ursprungshojen.

Blir att ringa SFRO-gubben i Kalix på måndag och höra vad han tycker. Får väl maila han lite bilder eller ta en sväng förbi han med maskinen. Lagom inkörningstur skulle det vara, ca 12 mil enkel väg med varierad hastighet. :tummenupp
 

katbusa

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2010
Ort
Lund
Hoj
Katana 82,kATANA 83,RACEKATANA OCH EN HAY
hälsning.

Hej alla gsx ägare tänkte bara presentera mig. Jag heter Lars och har kört katana från 97 med några års uppehåll. Men nu är jag på banan igen sen några år. Har bland annat gradins gamla kat och ett projekt jag köpte i västerås.
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Hej alla gsx ägare tänkte bara presentera mig. Jag heter Lars och har kört katana från 97 med några års uppehåll. Men nu är jag på banan igen sen några år. Har bland annat gradins gamla kat och ett projekt jag köpte i västerås.

Hej och välkommen!!!

Ser den fortfarande ut så här???
 

Bifogat

  • PICT4344.jpg
    PICT4344.jpg
    248.7 KB · Visningar: 128

katbusa

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2010
Ort
Lund
Hoj
Katana 82,kATANA 83,RACEKATANA OCH EN HAY
Tackar! Har ändrat lite på fotpinnarna monterat usd gaffel och målat fälgarna svarta.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top