Sidan 1 av 487 12345672651101 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 9739
  1. #1
    Raw Power Raw Design Katana-mannens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Borlänge
    Hoj
    Katana 1100 no. 122
    Inlägg
    248

    Katana och GSX 1100-tråden

    Vi kör lite Suzuki OldSchool-snack här!

    Någon som vet hur mycket jobb det är att byta till en Gixxer/Bandit-motor? Fästen? Svetsning? Linar kedjan?

    KatanaMannen funderar på vinterns-mek redan nu!
    Katana- och GSX1100-trådens grundare

  2. #2
    hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    hedesunda
    Hoj
    2xB12+VS1400+GPz1100
    Inlägg
    10 352
    Ah, du hade den gamla GSX-motorn. Då förstår jag...

    B12/GSXR1100-motorn passar inte för fem öre. Fast, en kaprondell och en MIG-svets fixar sånt skitenkelt.

    Fast, jag skulle nog ge mig på att trimma GSX-motorn istället, den tål mer än en gixxer-motorn bara man balanserar och svetsar vevaxeln. Du kan t.o.m. montera en GSXR-topp på GSX'en, fast du måste se till att toppsmörja den via ändarna på vipparmsaxlarna från någon extern oljeförsörjning med slangar.
    /anders -98bandit1371 -91Intruder1400 -97bandit1157 -81GPz1100 -94firebird350 -01S60t5

  3. 2003-03-10, 18:57

  4. #3
    Jonte is the president RPM lovers avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Lindesberg "TrimTown"
    Hoj
    .Thunderace
    Inlägg
    971

    Katanan mannen
    Du funderar väl inte på att häda genom att stoppa in nåt sånt i Katana ramen ??

    Anders
    Intressant det där med GSX-R topp på GSX motor hade jag faktiskt missat.

  5. #4
    hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    hedesunda
    Hoj
    2xB12+VS1400+GPz1100
    Inlägg
    10 352
    Bultmönstret är detsamma, däremot kamkedja å sånt har jag ingen som helst pejl på. Angående oljeförsörjning, du måste även plugga oljekanalerna vid de yttre bultarna i toppen så att inte pinnbultarnas "ihåligheter" fylls med olja - som sen kan läcka.
    /anders -98bandit1371 -91Intruder1400 -97bandit1157 -81GPz1100 -94firebird350 -01S60t5

  6. #5
    Rörramsfetischist med kubikångest Biker66s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    . . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
    Inlägg
    1 555
    Du behöver fixa kamkedjestyrningen och byta till längre pinnbultar på några ställen.
    Kul med lite 'riktigt' motorsnack, nu behöver jag inte starta något sådant här forum på min sida
    Återkommer, är i Åre just nu, after ski:n väntar
    http://www.biker66.com
    Jag befinner mig i det jobbiga stadiet mellan ungdom och ålderdom där man är postpubertal och presenil samtidigt.

  7. #6
    Raw Power Raw Design Katana-mannens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Borlänge
    Hoj
    Katana 1100 no. 122
    Inlägg
    248

    Gixxeretopp!

    Originally posted by andersbrink
    Bultmönstret är detsamma, däremot kamkedja å sånt har jag ingen som helst pejl på. Angående oljeförsörjning, du måste även plugga oljekanalerna vid de yttre bultarna i toppen så att inte pinnbultarnas "ihåligheter" fylls med olja - som sen kan läcka.
    Låter som överkurs för hemmamekaren, men ej juste gsx-topp skulle jag gärna hitta! Men som sagt, jag åker hellre sekunder långsammare på strippen är blir stående med trasig motor mellan emmaboda och linköping! Driftsäkerhet framför extremtrimm.

    Annars då Biker66 vad händer med din martin då?
    Katana- och GSX1100-trådens grundare

  8. #7
    Raw Power Raw Design Katana-mannens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Borlänge
    Hoj
    Katana 1100 no. 122
    Inlägg
    248
    Originally posted by RPM lover

    Katanan mannen
    Du funderar väl inte på att häda genom att stoppa in nåt sånt i Katana ramen ??

    Anders
    Intressant det där med GSX-R topp på GSX motor hade jag faktiskt missat.
    NJa, funderar på att byta motor eller uppgradera hur som helst. Gillar gixxermotorns karaktär, jag har haft två gixxrar och motrorerna är supersköna. Men jag håller med dig, Katanan ser ut som en kastrerad häst utan GSX-rovan... he he
    Katana- och GSX1100-trådens grundare

  9. #8
    Raw Power Raw Design Katana-mannens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Borlänge
    Hoj
    Katana 1100 no. 122
    Inlägg
    248

    Fördelen med gixxertopp?

    Originally posted by andersbrink
    Bultmönstret är detsamma, däremot kamkedja å sånt har jag ingen som helst pejl på. Angående oljeförsörjning, du måste även plugga oljekanalerna vid de yttre bultarna i toppen så att inte pinnbultarnas "ihåligheter" fylls med olja - som sen kan läcka.
    Vad skulle fördelen med en gixxertopp vara jämfört med en GSX-topp, om man portar fräser m. m. maximalt.?
    Katana- och GSX1100-trådens grundare

  10. #9
    Loud pipes save lives Katanapilots avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    KALMAR Sveriges framsida...
    Hoj
    Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
    Inlägg
    553

    Re: Fördelen med gixxertopp?

    Originally posted by Katana-mannen
    Vad skulle fördelen med en gixxertopp vara jämfört med en GSX-topp, om man portar fräser m. m. maximalt.?
    Det ser coolt ut,eller hur!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	gsxrgs.jpg
Visningar:	5014
Storlek:	31,1 KB
Id:	1375  
    KATANA No 146 OLD SUZUKIES NEVER DIES,THEY JUST GET FASTER.........
    SUG MOTORER ÄR FRÄNT!!!!!!!!!

  11. #10
    Raw Power Raw Design Katana-mannens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Borlänge
    Hoj
    Katana 1100 no. 122
    Inlägg
    248

    Re: Re: Fördelen med gixxertopp?

    Originally posted by Katanapilot
    Det ser coolt ut,eller hur!
    Jo ser coolt, ut, men nu kommer vi in på området kastrerade motorer, visst ser det fetare ut med GSX-toppen.

    Men helt klart udda, det gillar jag.
    /KatMan
    Katana- och GSX1100-trådens grundare

  12. #11
    Raw Power Raw Design Katana-mannens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Borlänge
    Hoj
    Katana 1100 no. 122
    Inlägg
    248

    Re: Re: Fördelen med gixxertopp?

    Originally posted by Katanapilot
    Det ser coolt ut,eller hur!
    han har pluggat, startmotorhålet...springstart? he he
    Katana- och GSX1100-trådens grundare

  13. #12
    hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    hedesunda
    Hoj
    2xB12+VS1400+GPz1100
    Inlägg
    10 352

    Re: Fördelen med gixxertopp?

    Originally posted by Katana-mannen
    Vad skulle fördelen med en gixxertopp vara jämfört med en GSX-topp, om man portar fräser m. m. maximalt.?
    ...ingenting. Däremot en original gsxr-topp flödar bra mycket bättre än en gammal GSX-topp. Gsxr-750 toppen från 1988-1989 är den absolut bästa. Jag har fyra sådana original på hyllan och som jag bränt avgasventilerna på och en på Banditen. Konstigt nog har jag bara EN enda 1100-topp, 31.5/27.5 ventiler och insugskanaler som behöver Lectron 44'or för att varva ur.
    /anders -98bandit1371 -91Intruder1400 -97bandit1157 -81GPz1100 -94firebird350 -01S60t5

  14. #13
    Jonte is the president RPM lovers avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Lindesberg "TrimTown"
    Hoj
    .Thunderace
    Inlägg
    971

    Re: Re: Fördelen med gixxertopp?

    Originally posted by Katanapilot
    Det ser coolt ut,eller hur!
    Var har du hitta den där hybriden ??

  15. #14
    Loud pipes save lives Katanapilots avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    KALMAR Sveriges framsida...
    Hoj
    Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
    Inlägg
    553

    Re: Re: Re: Fördelen med gixxertopp?

    Originally posted by RPM lover
    Var har du hitta den där hybriden ??
    Här:http://www.bertaut.com/gsengine.html
    KATANA No 146 OLD SUZUKIES NEVER DIES,THEY JUST GET FASTER.........
    SUG MOTORER ÄR FRÄNT!!!!!!!!!

  16. #15
    Jonte is the president RPM lovers avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Lindesberg "TrimTown"
    Hoj
    .Thunderace
    Inlägg
    971

    Re: Re: Re: Re: Fördelen med gixxertopp?

    Originally posted by Katanapilot
    Här:http://www.bertaut.com/gsengine.html

    Sätter rotorn i svarven imorgon..*s*... mycket goa gamla bilder på den sidan.

  17. #16
    Rörramsfetischist med kubikångest Biker66s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    . . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
    Inlägg
    1 555
    Det har jag funderat på länge, frågan är bara hur mycket man vågar ta innan man får magnetbitar utkastade genom kåpan...
    Halva tjockleken skall väl fungera..??

    Apropå tidigare fråga händer det inte så mycket med min hoj till i sommar, samlar godis (topp, kammar osv) samtidigt som jag håller på med annan killes topp.
    http://www.biker66.com
    Jag befinner mig i det jobbiga stadiet mellan ungdom och ålderdom där man är postpubertal och presenil samtidigt.

  18. #17
    Jonte is the president RPM lovers avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Lindesberg "TrimTown"
    Hoj
    .Thunderace
    Inlägg
    971
    Du får veta i helgen

  19. #18
    Raw Power Raw Design Katana-mannens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Borlänge
    Hoj
    Katana 1100 no. 122
    Inlägg
    248

    !!

    Originally posted by Biker66
    Det har jag funderat på länge, frågan är bara hur mycket man vågar ta innan man får magnetbitar utkastade genom kåpan...
    Halva tjockleken skall väl fungera..??

    Apropå tidigare fråga händer det inte så mycket med min hoj till i sommar, samlar godis (topp, kammar osv) samtidigt som jag håller på med annan killes topp.

    Jaha, det blir vassare motor framöver?

    Kul med lite mer pulver!
    Katana- och GSX1100-trådens grundare

  20. #19
    Rörramsfetischist med kubikångest Biker66s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    . . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
    Inlägg
    1 555
    Den här säsongen körs med oförändrad motor.
    Har fått tag i vassa kammar, jagar topp, rakskuret och bigblockgrejer till nästa vår, hoppas komma med nå't större/skojsigare då....
    http://www.biker66.com
    Jag befinner mig i det jobbiga stadiet mellan ungdom och ålderdom där man är postpubertal och presenil samtidigt.

  21. #20
    If it´s too loud, your too old Gradins avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    -
    Inlägg
    115
    Nä, nu är jag sugen att slita ut kattarackarn!!
    Måste nog till garaget och skruva lite så att den blir klar nån gång....
    Bilder kommer när den är lackad.

Sidan 1 av 487 12345672651101 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

jag tror han menade mitt lastbilsexempel med motorbortfall pga att mobilbatteriet dött eller wifi-kontakten brutits.

Jörgen Karlsson
Vill du annonsera ovan? Klicka här