Dramakomedi signerat Jorpes

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Onsdag, fantastisk dag på Falken. Mossberg drömde att han körde om Matsson o mig på yttern första varvet... Sist i sista passet blev som Sven-Göte sa: -Max 3 varv. Okay, nu rejsar vi sa jag till Hugo, Hjalmarsson o Daneil m.fl. Det var fett! För att inte tala om rejset hem med Transiten, Vivaro o Hugos äckelRenult!

Just det. Dagen hade börjat med att jag la in en annons på Transiten. Priset för att förvärva "de luxe" kärran var 1500 kr. Kl 16 fick jag mail fån "Blocket" att annonsen var on-line. 16,15 sätter det igång. Först ut var Mohammet, sen Achmed tätt föld av Vladimir o Ahkned. Nånstans emellan Vera Larsson. Mellan 1a o 2a passet ringer det igen! -Mossberg, du tjötar lite skit med tjommen som vill köpa Transiten! O ta mej fan, Mossberg bestämmer träff i egenskap i mitt namn kl 9 i Halmstad mens jag ovetande kränger däck. De 28 missade samtalen under pass 2 o 3 fick vara därhän.

Kl 9 i Bengt på G. Ut haltar en janserad gråhorig gubbe o en stressad tunn Bengt. Han lägger sig direkt o synar alla detaljer. Check check cheeeeeck. -Aj säger han o tar sig för bröstet o får en hjärtinfarkt. Jag ringer ambulansen o Bengt åker pling-plong taxi till sjukan o kvar står Transiten, ZigenarMercan, släpet o gråhoriga gubben. I efterhand har jag funderat på om det var min lagning av avgasröret som utlöste det hela... Eller var det kemisk metall lagningen av rosten i sidobalken??? [Tage Danielsson] "Sådana frågor får vi aldrig svar på..."

-Jag inser att Transiten aldrig kommer ut ur mina händer, men undret sker. Den gråhåriga gubben lastar upp den på ett släp o kör iväg... Hoppas Bengt klarade natten.

En fin afton med semisjuka inslag!
 
Last edited:

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Underbart, garvar läppen av mig .

Är det inte konstigt att just du råkar ut för sjuka prylar hela tiden?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Grattis! Fick du 15oo bucks? Kanon. Hann du ta av koppen över hjullagret?

Till alla andra läsare vill jag meddela att det var SANT att Mozzberck KRAFTFULLT tog BÅDE Jorpes OCH Mattias Mattson (på en R1:a) i snabbhögern på baksida... på yttern dessutom!!!!!! S

Vidare ska meddelas att Mozzberck/Hjalmarsson ENKELT avhick med segern i Bussracet hem från banan. Medan Jorpes (i sin NYA, FINA, SNABBA Opel)låg och tampades med Hugo och Daniel i deras sura Renå Traffic så laddade vi och med grym svung korsade 16 heldragna refuger och bromsade snyggt in i en tätposition in i Preem-rondellen vid motorvägen!

:banana :banana :banana :banana :banana :banana
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
magnus_moss skrev:
Grattis! Fick du 15oo bucks? Kanon. Hann du ta av koppen över hjullagret?

Till alla andra läsare vill jag meddela att det var SANT att Mozzberck KRAFTFULLT tog BÅDE Jorpes OCH Mattias Mattson (på en R1:a) i snabbhögern på baksida... på yttern dessutom!!!!!! S

Vidare ska meddelas att Mozzberck/Hjalmarsson ENKELT avhick med segern i Bussracet hem från banan. Medan Jorpes (i sin NYA, FINA, SNABBA Opel)låg och tampades med Hugo och Daniel i deras sura Renå Traffic så laddade vi och med grym svung korsade 16 heldragna refuger och bromsade snyggt in i en tätposition in i Preem-rondellen vid motorvägen!

:banana :banana :banana :banana :banana :banana
Ahhh home race[tm] :tummenupp
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top