Tjuvkräk i mölndal !! Andra gången nu!

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Jaha, då var det dax för kräken att försöka sno chiefens hoj för andra gången.
Kom ut imorse och skulle iväg till jobbet. Jämte hojen står ett järnrör och jag börjar naturligvis fundera på varför!? Kollade lite på hojen mest för att konstatera att ingen har lekt klubba hoj. Tänker inte mycket mer på det men när jag kommer till jobbet och synar tändningslåset så ser jag att någon har varit där och försökt karva ur det! :huvet
Fan, man blir så jäkla less på folk som inte kan köpa sina egna hojar utan ska hålla på och sabotera och stjäla!!
Måste fasen ha ett garage!! Synd att garaget i krokslätt gick om stöpet! Det hade suttit fint nu!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Chiefen skrev:
Jaha, då var det dax för kräken att försöka sno chiefens hoj för andra gången.
Kom ut imorse och skulle iväg till jobbet. Jämte hojen står ett järnrör och jag börjar naturligvis fundera på varför!? Kollade lite på hojen mest för att konstatera att ingen har lekt klubba hoj. Tänker inte mycket mer på det men när jag kommer till jobbet och synar tändningslåset så ser jag att någon har varit där och försökt karva ur det! :huvet
Fan, man blir så jäkla less på folk som inte kan köpa sina egna hojar utan ska hålla på och sabotera och stjäla!!
Måste fasen ha ett garage!! Synd att garaget i krokslätt gick om stöpet! Det hade suttit fint nu!

Tråkigt att höra!! Tur man har sin inomhus nu då.....
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Kleiv skrev:
Var i Mölndal hände det?
Första gången de snodde min hoj var det på Vänortsgatan. Nu har jag flyttat till krokslätt nära sörgårdsskolan men denna gången fick de inte med sig hojen! Fan det är nästan så att man vill ladda hagelbrakaren med salt! Men det är väl dumt för då ryker väl både frihet och licens....tar fän en kastrull och dänger i skallen på dem o då åker jag inte dit överhuvudtaget! Ser tydligen bättre ut i en eventuell polisrapport.
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Chiefen skrev:
Första gången de snodde min hoj var det på Vänortsgatan. Nu har jag flyttat till krokslätt nära sörgårdsskolan men denna gången fick de inte med sig hojen! Fan det är nästan så att man vill ladda hagelbrakaren med salt! Men det är väl dumt för då ryker väl både frihet och licens....tar fän en kastrull och dänger i skallen på dem o då åker jag inte dit överhuvudtaget! Ser tydligen bättre ut i en eventuell polisrapport.

Säg att du tappade gjutjärnsstekpannan från balkongen och att tjuven fick den i skallen av misstag.
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Jag har sagt det förr å jag säger det igen; muslimernas variant med handavskaffning för dömda tjuvar verkar mer å mer logisk.

Eller en mildare gammelsvensk variant med skamstock på torget så att det står klart å tydligt för medborgarna vem som har fulat sig...

Eller den moderna singaporianska modellen där fällda brottslingar får bild publicerad på bussar och reklampelare.

FÖRGÖRAREN :yoparty
 

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Förgöraren skrev:
Eller den moderna singaporianska modellen där fällda brottslingar får bild publicerad på bussar och reklampelare.

FÖRGÖRAREN :yoparty

Dom har även pisk-straff där!!!!! Skulle vara fint att se dom piskas blodiga.. Upps... lite för brutalt kanske.. men så känner man ju när någon har gjort ens ögonsten illa... eller stulit henne.....
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Fän vi måste få in fler hojåkande politiker så att vi kan höja straffet på just mc stölder! Det var ju en kanonidé ju!! HÄhä..nån som vill bli politiker här ???
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Chiefen skrev:
Första gången de snodde min hoj var det på Vänortsgatan. Nu har jag flyttat till krokslätt nära sörgårdsskolan men denna gången fick de inte med sig hojen! Fan det är nästan så att man vill ladda hagelbrakaren med salt! Men det är väl dumt för då ryker väl både frihet och licens....tar fän en kastrull och dänger i skallen på dem o då åker jag inte dit överhuvudtaget! Ser tydligen bättre ut i en eventuell polisrapport.

Vänortsgatan? Jag har flera kompisar som bor på Vänortsgatan. Ingen av dem kör hoj (någons 650 Deauville brukar stå parkerad utanför dock :hihi), men en av killarna hade brytförsök på sin gamla opel för någon månad sen. :kocko

Själv bor jag på Krokslätts Parkgata, nere vid mölndalsvägen, men jag har hojen parkerad hemma hos mina päron som tur är. Tycker det börjar hända lite väl mycket skit i de här trakterna nu..
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Halogen skrev:
Vänortsgatan? Jag har flera kompisar som bor på Vänortsgatan. Ingen av dem kör hoj (någons 650 Deauville brukar stå parkerad utanför dock :hihi), men en av killarna hade brytförsök på sin gamla opel för någon månad sen. :kocko

Själv bor jag på Krokslätts Parkgata, nere vid mölndalsvägen, men jag har hojen parkerad hemma hos mina päron som tur är. Tycker det börjar hända lite väl mycket skit i de här trakterna nu..

Håller med...det håller på att barka åt helvete tycker jag!
Det var en kille med en Triumph hoj som fick den stulen samtidigt med min.
Jag bor också på parkgatan men längre upp! Funderar nästan på att ställa av hojen snart och baxa iväg den till nåt garage nånstans. Vill inte få den stulen!!
 

henq

hcjevel
Gick med
19 May 2003
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia SXV550
Båda mina hojar har försvunnit i Krokslätt, första iofs högt upp på Gibraltargatan så det är väl i utkanten men den andra försvann precis vid krokslätts torg. Båda stod i flerbilsgarage men den andra stod dessutom i bur. Tjuvjävlar!!! :4skrika
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
duke_gbg skrev:
Vi som bor i krokslätt får väl hålla lite koll på varandras ögonstenar kanske??
Helt klart! Problemet är bara att nu har man svårt att sova. Jag har alltid fönstret öppet för att eventuellt höra om någon försöker sno hojen igen. Dessutom är det ju skitsvårt att somna för att man måste gå upp vid minsta ljud och kolla så att det inte är tjyvkräk igång.
Hade gärna köpt ett larm men har inte råd innan den här säsongen är över. Det får bli i vinter isådana fall!
 

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
TORPET
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
Chiefen skrev:
Fan det är nästan så att man vill ladda hagelbrakaren med salt! Men det är väl dumt för då ryker väl både frihet och licens....tar fän en kastrull och dänger i skallen på dem o då åker jag inte dit överhuvudtaget!

Gör det! Men gör då inte nån anmälan på´t...skulle det bli fråga om du hoj skulle ha varit utsatt för stöldförsök så blånekar du..."Näeh! Det kan jag inte tänka mig!" Annars åker garanterat du dit! Drägget får 1-2 dagsböter eller nåt...E det en återfallsförbrytare så kanske han åker dit och får sitta på "kollo" nån vecka eller så...
 

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Fjället
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Blev av med min Retta uppe i johanneberg inatt. Dom hade brutit sönder bromsskivan så låset låg i princip orört jämte hojen. Tändningslåset hade de oxå pulveriserat.......
:mad: :fatta! :kocko :huvet :4skrika :död :tummenner :finger :kulspruta
Å eftersom jag ställde på hojen för endast tre veckor sedan så verkar det ju lite som ett försäkringsbedrägeri vilket det INTE var.
 

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
TORPET
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
Ymmot skrev:
Blev av med min Retta uppe i johanneberg inatt. Dom hade brutit sönder bromsskivan så låset låg i princip orört jämte hojen. Tändningslåset hade de oxå pulveriserat.......
:mad: :fatta! :kocko :huvet :4skrika :död :tummenner :finger :kulspruta
Å eftersom jag ställde på hojen för endast tre veckor sedan så verkar det ju lite som ett försäkringsbedrägeri vilket det INTE var.

Äh va fan!!! Fan vad tråkigt att höra! Vilka jävla as det finns! Jag som hade tänkte snacka med en polare om garage till dig nu i veckan.
Hoppas du får ut nåt på försäkringen...Lider med dig!
 

henq

hcjevel
Gick med
19 May 2003
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia SXV550
Ymmot skrev:
Blev av med min Retta uppe i johanneberg inatt. Dom hade brutit sönder bromsskivan så låset låg i princip orört jämte hojen. Tändningslåset hade de oxå pulveriserat.......
:mad: :fatta! :kocko :huvet :4skrika :död :tummenner :finger :kulspruta
Å eftersom jag ställde på hojen för endast tre veckor sedan så verkar det ju lite som ett försäkringsbedrägeri vilket det INTE var.

fan va tråkigt! :mad: samma sak hände mig uppe i johanneberg, låg bara en bit av bromsskivan kvar + bromsskivelåset.
 

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
TORPET
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
Man kanske ska sätta på ett extra lås,en kedja som löper från hojen till min lägenhet så att jag kan knäppa fast den i stortån...
 

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Fjället
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
non-stop skrev:
Äh va fan!!! Fan vad tråkigt att höra! Vilka jävla as det finns! Jag som hade tänkte snacka med en polare om garage till dig nu i veckan.
Hoppas du får ut nåt på försäkringen...Lider med dig!
Tänkte lägga beslag på pappas gamla RD350 (förövrigt hojen som gjorde mig till fartfantom :rolleyes: och urfattig :) ) å i så fall skulle det ändå vara nice som fan med ett garage. Tänkte se vad skolan kan erbjuda, har förstått att det finns en hel uppsjö av föreningar som förhoppningsvis sitter på finfina lokaler jag kan sketna ner..... Men som sagt jag e fortfarande intresserad av garage.
 

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
TORPET
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
Ymmot skrev:
Tänkte se vad skolan kan erbjuda, har förstått att det finns en hel uppsjö av föreningar som förhoppningsvis sitter på finfina lokaler jag kan sketna ner

Det finns en förening som heter Avancez MC,en Chalmers förening men dom har varken lokal eller verkstad. Sen har Chalmers en Motorklubb oxå...var där och frågade men dom hade ingen lokal man kunde ställa hojen...Ska höra med polaren nu när han kommer hem från semestern.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top