Nu hatar jag roadracing innerligt

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Jahaja, härligt. Varför sätter man skruvar med stjärnskalle i en motor? Varför varför? Och varför försöker jag med grispitt när jag vet att det ALDRIG funkar.

Nu är livet fint, skruven sitter fortfarande kvar, den är rund och fin och mitt i sitter en avbruten grispitt. Grispitten vinner över alla mina verktyg känns det som. Hur fan ska jag få bort skiten nu?

Jag hatar Aprilia, jag hatar roadracing, jag hatar mig, #45 (250sp) Fredrikk nämnde grip tight (eller så) igår för samma skruvar, jag tänkte lite glatt att det verkar praktiskt men det går nog ändå. Eller inte.

Bluäh, tyck förjävla synd om mig nu.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Alex.J skrev:
Kan du inte svetsa på något på den och sen ta väck den?

Garanterat, har ingen svets bara det är ett smärre problem i sammanhanget. Sitter dock och surfar runt nu, blir fan svetsköp imogon eller så. :D
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
sege skrev:
Jahaja, härligt. Varför sätter man skruvar med stjärnskalle i en motor? Varför varför? Och varför försöker jag med grispitt när jag vet att det ALDRIG funkar.

Nu är livet fint, skruven sitter fortfarande kvar, den är rund och fin och mitt i sitter en avbruten grispitt. Grispitten vinner över alla mina verktyg känns det som. Hur fan ska jag få bort skiten nu?

Jag hatar Aprilia, jag hatar roadracing, jag hatar mig, #45 (250sp) Fredrikk nämnde grip tight (eller så) igår för samma skruvar, jag tänkte lite glatt att det verkar praktiskt men det går nog ändå. Eller inte.

Bluäh, tyck förjävla synd om mig nu.

prova försiktigt om det går att komma åt med en huggmejsel och hammare å försiktigt göra en skåra först i ena sidan av skallen sen kan du försiktigt knacka den åt rätt håll så kanske den skräller lös. Har lyckats själv nån gång i alla fall kanske 2 av 5. Men som jag sagt nåra ggr försiktigt inga släggslag.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
DP #70 skrev:
Skruvarna till avgasportarna?

Nah, axeln som kopplingskorgen sitter på är glappetiglapp, tänkte lossa lite där och kika på lagret och så. Avgasportarna tänkte jag göra lite rena och fina men nu har eftermiddagens spenderats till att förstöra en skruv istället.

Avgasportarna sitter också med stjärna har jag hört rykten om, kommer säkerligen förstöra dem också!
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Prova att slå in ett dorn, och på så sätt göra ett nytt kryss.
Eller det har du kanske redan försökt?
Lider med dig...

Edit: Oups, var visst inte snabb nog med mitt inlägg...
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Denna tillsamans med grip-tite har räddat mig fler gånger än jag kan komma ihåg. Och om det ändå inte går så har alltid torx funkat. Däremot grispittar har jag ALDRIG lyckats med heller...
Sitter den avbruten i nivå med skruven eller kan du få grepp om pitten med en muttertång? Kan gå att vrida loss den i såna fall.
 

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg/Nyköping/Sevilla
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
Jo visst är livet underbart ibland.....

Om du måste ha bort grispitten först så få tag på någon med acetylen svets som kan glödga "pitten" så att härdningen släpper. Sedan kan du borra ut den.

Proffsgrejor för skruv borttagning är en räfflad bom man slår ner i hålet man borrat med ett avpassat borr.

Ventilslip-pasta kör jag med i normala fall istället för grip tight. Lättare att komma över och verkar funka rätt bra det med. Slagmejsel, rätt avpassat bit samt "grip medel" är medicinen för stjärnskruvar.

Jobba på, så syns vi på lördag.

Fredrik akka #45
 

Yellow

Medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Hemma
Hoj
4.5
Har praktiserat detta med framgång ett otal ggr, å svurit detta skruvvals förbannelse. De sparade pengar/tid i monteringsprocessen....

Har anv en special slipad liten huggmejsel, kortsidan.

y



750-R skrev:
prova försiktigt om det går att komma åt med en huggmejsel och hammare å försiktigt göra en skåra först i ena sidan av skallen sen kan du försiktigt knacka den åt rätt håll så kanske den skräller lös. Har lyckats själv nån gång i alla fall kanske 2 av 5. Men som jag sagt nåra ggr försiktigt inga släggslag.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Knacka med dorn fungerade. Nu är iaf skruven loss och lådan isär. Hittade fint med metalldelar men tyvärr ingenstans där det verkar saknas metall.

Sen började det åska och regna så nu fick det bli natt en stund.
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
sege skrev:
Knacka med dorn fungerade. Nu är iaf skruven loss och lådan isär. Hittade fint med metalldelar men tyvärr ingenstans där det verkar saknas metall.

Sen började det åska och regna så nu fick det bli natt en stund.
Knacka lite på irc-servern också!!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
vet inte hur det ser ut där skruven sitter, men jag har alltid med mig en hovtång av bra kvalitet, tar bort det mesta..

och ja, fixa chatten nu....
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
pvcraketen skrev:
mÄh, dig är det ju inte lika synd om. Fast i helgen kan man dricka skarpt om du inte ska iväg redan i morrn?
Men vafan, mig är det ju mest synd om ju!
Jag ska iväg imorrn men kommer nog hem sent lördag kväll.
 

Björk

Socio #3561
Gick med
23 Apr 2004
Ort
lite utanför uppsala
Hoj
Ducati
sege skrev:
Knacka med dorn fungerade. Nu är iaf skruven loss och lådan isär. Hittade fint med metalldelar men tyvärr ingenstans där det verkar saknas metall.

Sen började det åska och regna så nu fick det bli natt en stund.


meh.. en sån här ska finnas i varje välförsedd låda..
http://www.micro.se/index.asp?jump=http://www.micro.se/template/produkter.asp?itemid=23270

En sådan och en 2 kilos slägghammare, jag lovar det finns ingen skruv som står emot. Att använda dorn, huggjärn och stjärnskruvmejslar verkar som om man inte sett ljuset ännu.. även om det funkar med de två första förslagen är det ändå en nödlösning.

Sedan kan du knacka på irc-servern med....

mvh
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top